  • 141. Data: 2006-12-03 10:53:15
    Temat: Re: Mundurki w szkole
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-12-2006 o 09:22:27 Szerr <s...@g...peel> napisał(a):

    > Przede wszystkim grozi ocena niedostateczna za odmowę udziału w
    > ćwiczeniach
    > poleconych przez nauczyciela na zasadach określonych przez nauczyciela.
    > Polecenia nauczyciela w szkole są aktami władztwa zakładowego. Nie można
    > legalnie odmówić ich wykonania.

    Tylko nie rozumiem czemu brakuje na to aktow prawnych ... tzn. wszyscy sie
    pultaja a nikt nie potrafi podac ani jednego paragrafu. Prosze o konkrety
    bo poki co nie masz ani jednego punktu podparcia. Jakim prawem mozna
    pozbawic kogos zycia ze wzgledu na czyjes widzimisie?

    > Takie bzdury tu pociskasz, że aż żal ściska. Nauczyciel ma prawo wymagać
    > posiadania podręczników i innych odpowiednich przyborów na lekcji; wymóg
    > pisania długopisem, nie ołówkiem też jest logiczny.

    Wlasnie sie zastanawiam kto tu bzdury wypisuje. Musisz sie przebudzic z
    czasow kiedy wladzy wszystko bylo wolno. Wiekszosc nie chce wracac do
    palowania za kolor skarpetek. Ale to twoje poglady i przekonywac do swoich
    nie bede. Ponownie wzywam do wskazania artykulu zezwalajacego
    nauczycielowi zakazania dziecku noszenia zegarka, jedzenia obiadow w
    szkole czy wychowywania go wbrew woli rodzicow np. w duchu religii
    muzulmanskiej.

    > Jesteś w stanie poprzeć to opinią lekarską?

    Tak.

    > Wstępu do szkoły nie, ale można go karnie odizolować na świetlicy lub w
    > sekretariacie szkoły. Metoda odizolowania znana w literaturze
    > pedagogicznej
    > pod nazwą time-out (jedyny polski odpowiednik: postawienie do kąta, choć
    > nie tylko o postawienie do kąta chodzi).

    A wtedy rodzice zglaszaja to do kuratorium. Zastanwo sie: uczen ma miec
    obowiazek wstepu do szkoly czy pobierania nauki w szkole? Chyba, ze w tej
    swietlicy czy sekretariacie uczen dostanie prywatny wyklad z tego co
    dzialo sie na lekcji.

    Cos mi tez mowi, ze karne przetrzymanie na swietlicy to przestepstwo.
    Chyba, ze znow podasz paragraf zezwalajacy nauczycielowi porwac ucznia.

    Jezscze na koniec dorzuce cos takiego: po co szkoly placa majatek na
    remonty, malowanie parkanow, sprzatanie i temu podobne skoro (wg twojej
    teorii) moga przetrzymywac ucznia w szkole 24/7, rozkazac sprzatac,
    malowac, remontowac a jesli sie nie dostosuja nalozyc na rodzicow kare
    grzywny albo nawet pozbawic ich wolnosci na kilka lat. Bo przeciez w
    szkole nie jest istotne nauczanie tylko sam fakt znajdowania sie ucznia w
    szkole.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 142. Data: 2006-12-03 11:01:11
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-12-2006 o 09:26:27 Szerr <s...@g...peel> napisał(a):

    > A pedagogicznie trzeba by to traktować jako uprzedmiotowienie ucznia
    > czyli tragiczny w skutkach błąd pedagogiczny.

    Podobnie jak nie zrobienie tego.

    > Bo przetwarzanie odbywa się z mocy prawa.

    I jak zawsze zaslaniasz sie haslem 'z mocy prawa'. Czyli dokladniej z mocy
    ktorego prawa? Staram sie to zrozumiec to zjawisko. Czy wobec tego szkola
    moze sprzedawac dane osobowe ucznia firmom do celow marketingowych? Bo to
    przeciez to samo co dzwonienie do rodzicow ucznia w sprawie wzywania do
    stawienia sie na dywanik. W koncu to przetwarzanie odbywa sie z mocy prawa.

    > Bo wychowanie i nauczanie w polskiej szkole z mocy prawa odbywa się na
    > forum grupy rówieśniczej.

    Czyli uwazasz, ze w ramach edukacji dozwolone jest gloszenie przez
    nauczyciela hasel: uczen X jest totalnym debilem, homoseksualista a jego
    matka puszcza sie na lewo i prawo? Nie wim jak ty ale ja zyje juz w tej
    lepszej Polsce.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 143. Data: 2006-12-03 11:07:05
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-12-2006 o 09:28:09 Szerr <s...@g...peel> napisał(a):

    > Więc jest to rozstrzygane aktami władztwa wewnątrzzakładowego.
    > Agere secundum legem, non contra et non praeter legem.

    Ktore nie moga byc sprzeczne z ustawami i,w szczegolnosci, z konstytucja.
    Wyobraz sobie nalozenie kary pienieznej na rodzicow ucznia (np. 10000zl)
    za to, ze uczen nie kupil obowiazkowego kompletu skarpetek za 500zl. Moga
    tak tylko dlatego, ze obowiazuje ich inne prawo i moga dokonywac
    samosadow? A moze szkoly sa wylaczone z terytorium RP i np. dyskryminacja
    klasowa oraz mordowanie uczniow jest dozwolone?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 144. Data: 2006-12-03 13:35:59
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:op.tjzci1bdrgp2nr@sempron Jasko Bartnik
    <a...@s...nadole> pisze:

    > Tylko nie rozumiem czemu brakuje na to aktow prawnych ... tzn. wszyscy
    > sie pultaja a nikt nie potrafi podac ani jednego paragrafu.
    Nie brakuje. Władztwo zakładowe to cecha zakładu wynikająca z prawa
    administracyjnego. Jest to ogół upowaznień jakie zakład posiada wobec
    podmiotu korzystającego z zakładu.
    Zakres tych upoważnień jest wiec różny w zależności od rodzaju zakładu ale
    zawsze służy ono realizacji jego celów. Zakres i środki dostępne na zasadzie
    władztwa zakładowego określają ustawy właściwe dla danego rodzaju zakładu, a
    szczegółowo statuty, regulaminy itp. (oczywiście nie mogą być one sprzeczne
    z prawem stanowionym).
    Twój przedpiśca naturalnie nadinterpretuje, a w zasadzie nadużywa istoty
    stosowania władztwa zakładowego w szkole. Dodatkowo - nieudolnie unikając
    konkretów, co stanowi cechę charakterystyczną "wywodów" tego grupowicza
    (wcześniej pisującego m.in. pod nickiem RomanG) - usiłuje stwarzać wrażenie,
    że WZ jest terminem-kluczem mocującym prawnie(!) nieomal każde działanie. To
    już zwykła manipulacja i całkowita nieprawda.

    Jotte

  • 145. Data: 2006-12-03 14:05:37
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Sun, 03 Dec 2006 12:01:11 +0100, Jasko Bartnik w wiadomości
    <news:op.tjzcv9q4rgp2nr@sempron> napisał(a):

    > Podobnie jak nie zrobienie tego.

    Nie ma takiej możliwości, żeby oba alternatywnie możliwe działania były
    jednocześnie błędem pedaogicznym. Ja bym wolał, żeby nauczyciel zwracał się
    do mojego dziecka po imieniu, nie numerem, jak w Oświęcimiu.

    > I jak zawsze zaslaniasz sie haslem 'z mocy prawa'. Czyli dokladniej z mocy
    > ktorego prawa?

    Ustawy o systemie oświaty. Szkoła musi poznać dane osobowe ucznia niezbędne
    do realizacji przezeń obowiązku szkolnego w wybranej przez rodziców
    placówce.

    > Czy wobec tego szkola moze sprzedawac dane osobowe ucznia firmom do celow
    > marketingowych?

    Nie, bo nie jest to usprawiedliwione ustawowymi zadaniami szkoły.

    > przeciez to samo co dzwonienie do rodzicow ucznia w sprawie wzywania do
    > stawienia sie na dywanik.

    Nie to samo. Po pierwsze wynika to z ustawowych zadań szkoły, pod drugie
    nie jest to przetwarzaniem danych osobowych w rozumieniu art. 2 ust. 2
    ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.

    > Czyli uwazasz, ze w ramach edukacji dozwolone jest gloszenie przez
    > nauczyciela hasel: uczen X jest totalnym debilem, homoseksualista a jego
    > matka puszcza sie na lewo i prawo?

    Nie, uważam, że na lekcji obecnych jest wielu uczniów jednocześnie, więc
    naturalne jest, że uczeń słyszy, jaką oceną otrzymał jego kolega.

    --
    Sz.

  • 146. Data: 2006-12-03 14:26:16
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Sun, 03 Dec 2006 11:53:15 +0100, Jasko Bartnik w wiadomości
    <news:op.tjzci1bdrgp2nr@sempron> napisał(a):

    > Tylko nie rozumiem czemu brakuje na to aktow prawnych

    Nie brakuje. Podstawą prawną są przepisy natury zadaniowej. Podstawowym
    zadaniem szkoły jest: nauczanie, wychowanie i opieka. Wszelkie akty
    władztwa zakładowego, które wynikają z samej istoty tych procesów, są
    działaniami "secundum legem", a nie są działaniami "contra legem" ani
    działaniami "praeter legem", mieszczą się w konstytucyjnym porządku
    prawnym, spełniają kryterium legalności i nie naruszają praw podmiotowych
    użytkowników zakładu.

    > Jakim prawem mozna pozbawic kogos zycia ze wzgledu na czyjes widzimisie?

    Nie można legalnie pozbawić kogoś życia, wyjąwszy sytuacje kontratypowe.

    > Ponownie wzywam do wskazania artykulu zezwalajacego nauczycielowi zakazania
    > dziecku noszenia zegarka, jedzenia obiadow w szkole czy wychowywania go wbrew
    > woli rodzicow np. w duchu religii muzulmanskiej.

    Problem w dyskusjach z tobą polega na tym, że z dyskusji o chlebie robisz
    dyskusję o niebie. Nie przypominam sobie, abym pisał o prawie do zakazania
    dziecku jedzenia obiadów w szkole czy wychowywania go w duchu religii
    muzułmańskiej wbrew woli rodziców.

    > Tak.

    Chyba że... ;)

    > A wtedy rodzice zglaszaja to do kuratorium.

    A co tu ma do gadania kuratorium? Nauczyciele mają prawo do "swobody
    stosowania takich metod nauczania i wychowania, jakie uważają za
    najwłaściwsze spośród uznanych przez współczesne nauki pedagogiczne".
    Time-out jest metodą uznaną i współcześnie stosowaną.

    > Zastanwo sie: uczen ma miec obowiazek wstepu do szkoly czy pobierania nauki
    > w szkole?

    Na zasadach określonych przez wewnątrzzakładowy porządek prawny. Łamanie
    tego porządku powoduje konsekwencje.

    > Chyba, ze w tej swietlicy czy sekretariacie uczen dostanie prywatny wyklad
    > z tego co dzialo sie na lekcji.

    Wykład nie jest jedyną metodą nauczania. Uczeń dostanie zagadnienie do
    samodzielnego opracowania.

    > Cos mi tez mowi, ze karne przetrzymanie na swietlicy to przestepstwo.
    > Chyba, ze znow podasz paragraf zezwalajacy nauczycielowi porwac ucznia.

    Time-out nie jest porwaniem i nie wypełnia materialnych znamion czynu
    zabronionego.

> [...]
    > malowac, remontowac a jesli sie nie dostosuja nalozyc na rodzicow kare
    > grzywny albo nawet pozbawic ich wolnosci na kilka lat.

    Dyskusja z tobą jest porażająca :)
    Możesz zacytować, gdzie pisałem o przetrzymywaniu 24/7 (cokolwiek to ma
    znaczyć), o nakazie remontowania szkoły i możliwości nałożenia przez szkołę
    grzywny na rodziców albo nawet pozbawienia ich wolności na kilka lat?

    --
    Sz.

  • 147. Data: 2006-12-03 14:32:15
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Sun, 03 Dec 2006 12:07:05 +0100, Jasko Bartnik w wiadomości
    <news:op.tjzc53yqrgp2nr@sempron> napisał(a):

    > Ktore nie moga byc sprzeczne z ustawami i,w szczegolnosci, z konstytucja.

    Oczywiście. Muszą wynikać z ustawowych zadań zakładu i mieścić się w ramach
    prawa. Wtedy spełniają kryterium konstytucyjności.

    > Wyobraz sobie nalozenie kary pienieznej na rodzicow ucznia (np. 10000zl)
    > za to, ze uczen nie kupil obowiazkowego kompletu skarpetek za 500zl.

    Nie ma możliwości nałożenia takiej kary.

    > A moze szkoly sa wylaczone z terytorium RP i np. dyskryminacja klasowa
    > oraz mordowanie uczniow jest dozwolone?

    A może jesteś zbyt egzaltowany i skłonny do przesady charakterystycznej dla
    wieku młodzieńczego?

    --
    Sz.

  • 148. Data: 2006-12-03 23:40:28
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-12-2006 o 14:35:59 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

> [...]
    > stwarzać wrażenie, że WZ jest terminem-kluczem mocującym prawnie(!)
    > nieomal każde działanie. To już zwykła manipulacja i całkowita nieprawda.

    I za ta wypowiedz serdecznie dziekuje :) Powtorze jeszcze fragment
    wypowiedzi:

    > Zakres tych upoważnień jest wiec różny w zależności od rodzaju zakładu
    > ale zawsze służy ono realizacji jego celów.

    Noszenie mundurkow, golenie glowy, identyfikatory, podreczniki powinny
    stanowic dodatek do glownego celu szkoly: edukacji. Jesli mundurek bylby
    ladny, szkola z renoma to pewnie i chetnie zalozy ... berecik Politechniki
    nosil bym z duma. Marny stroik szkoly podstawowej w Pipidowku wstydzil bym
    sie zalozyc.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 149. Data: 2006-12-03 23:41:46
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-12-2006 o 15:26:16 Szerr <s...@g...peel> napisał(a):

> [...]
    > działaniami "praeter legem", mieszczą się w konstytucyjnym porządku
    > prawnym, spełniają kryterium legalności i nie naruszają praw podmiotowych

    Tylko, ze dla mnie pojecie "macie wszyscy nosic mundurki bo jedynki
    powstawiam" nie miesci sie w granicach nauczania, wychowywania czy opieki.
    Tzn. moze zle to odbieram. Kazda szkola uczy, wychowuje i opiekuje sie
    uczniem ... ale moze uczyc zlodziejstwa, wychowywac na bandytow i nie
    opiekowac sie wcale ... to wciaz bedzie nauka, wychowanie i opieka (tylko,
    ze w marnym wykonaniu).

> [...]
    > zakazania
    > dziecku jedzenia obiadów w szkole czy wychowywania go w duchu religii

    Z toba tez. Ja tez nie przypominam sobie abym pisal, ze ty o tym pisales
    ;) Chodzilo mi o to, ze nakaz noszenia mundurku (wprowadzony dodatkowo w
    srodku roku) niczym nie rozni sie od obowiazku golenia glowy "na zero"
    przez dziewczynki, czy wychowywania w duchu religii muzulmanskiej. Skoro
    nauczyciel uwaza za stosowna i skuteczna metode ksztalcenia cos takiego to
    czemu nie?

> [...]
    > najwłaściwsze spośród uznanych przez współczesne nauki pedagogiczne".
    > Time-out jest metodą uznaną i współcześnie stosowaną.

    Ok, z jednej strony pozbawianie ucznia dostepu do wiedzy jest akceptowana
    metoda ksztalcenia ...

    > Wykład nie jest jedyną metodą nauczania. Uczeń dostanie zagadnienie do
    > samodzielnego opracowania.

    ... z drugiej mozna ucznia przez 10 lat trzymac z dala od szkoly i kazac
    cala wiedze przyswajac w domu tylko dlatego, ze nie chcial ogolic glowy na
    lyso?

    > Time-out nie jest porwaniem i nie wypełnia materialnych znamion czynu
    > zabronionego.

    Jest to przetrzymywanie wbrew woli. Naprawde nie widze racjonalnych
    przeslanek aby uznac uprowadzenie dziecka przez 'placowke' za brak butow
    na zmiane za czyn dozwolony. W tej sytuacji uczen powinien dostac uwage do
    dzienniczka, ew. obnizona ocene ze sprawowania (nie do oceny ndst tylko o
    jedno oczko w dol). Zakaz wstepu do szkoly albo przymusowy pobyt na
    swietlicy przez 48 godzin bez mozliwosci kontaktu z rodzicami (bo np.
    komorek tez nie wolno wnosic na teren, zostala skonfiskowana przez
    ochroniarza) to naprawde zle rozwiazanie.

> [...]
    > szkołę
    > grzywny na rodziców albo nawet pozbawienia ich wolności na kilka lat?

    "A gdzie napisalem, ze napisales cos o przetrzymywaniu ucznia 24 godziny
    na dobe, siedem dni w tygodniu (tak wyjasniajac skrot)". Nie moge bo o tym
    nie pisalem. Sprawdz w slowniku hasla: analogia, wnioskowanie, przenosnia.
    Skoro szkola moze przetrzymywac ucznia, wydawac mu rozkazy, ktore dzialaja
    "z mocy prawa" danej placowki to dlaczego nie rozkazac mu remontowac
    szkole ... jest w tym nauka fachu murarskiego, wychowanie do pracy na
    budowie i opieka ... zdrowotna - moze sobie wapno ze sciany zeskrobac ...
    no i jest pod stala kontrola nauczycieli.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 150. Data: 2006-12-03 23:48:08
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-12-2006 o 15:05:37 Szerr <s...@g...peel> napisał(a):

    > Nie, uważam, że na lekcji obecnych jest wielu uczniów jednocześnie, więc
    > naturalne jest, że uczeń słyszy, jaką oceną otrzymał jego kolega.

    Wlasciwie to teraz zaczynaja wprowadzac sensowna polityke. Popularne staja
    sie internetowe dzienniczki. Przynajmniej dziecko nie bedzie moglo miec
    pretensji do nauczyciela, ze przez jego paplanie Kazio wie, ze dostalem
    pale z matmy.

    Ale jesli dziecko poczuje sie dotkniete tym faktem? Mozna cos z tym
    zrobic? Dla wrazliwych to moze byc porownywalne z "sluchajcie najmilsi,
    Mareczek ma dwoch tatusiow". Czy rodzic ma pierwszy wyjsc z pismem do
    dyrekcji o dyskrecje w sprawie ocen?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.