  • 1. Data: 2006-11-22 19:48:36
    Temat: Czy Związek Kynologiczny (vs prawo o stowarzyszeniach) ma do tego prawo?
    Od: "Sylwester Redosz" <s...@r...pl>

    Mam pytanie do profesjonalistów znających się na rzeczy. Czy
    paragraf 18 pkt 5 statusu Związku Kynologicznego nie jest sprzeczny z
    Prawem o stowarzyszeniach art. 6 pkt 2 ?

    Prawo o stowarzyszeniach.
    Rozdzial 1
    Przepisy ogólne
    Art. 6. pkt 2.
    Nikogo nie wolno zmuszać do udziału w stowarzyszeniu lub ograniczać
    jego prawa do wystąpienia
    ze stowarzyszenia. Nikt nie może ponosić ujemnych następstw z powodu
    przynależności
    do stowarzyszenia albo pozostawania poza nim.

    Status stowarzyszenia Związku Kynologicznego w Polsce

    Paragraf 18 pkt. 5
    Członkostwo Związku ustaje w przypadku:
    5) wstąpienia do innej krajowej organizacji kynologicznej, co
    automatycznie powoduje ustanie
    członkostwa

    Będę wdzięczny za opinię.

    Pozdrawiam,
    sredosz

  • 2. Data: 2006-11-22 19:59:11
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 22.11.2006 Sylwester Redosz <s...@r...pl> napisał/a:

> [...]
    > Członkostwo Związku ustaje w przypadku:
    > 5) wstąpienia do innej krajowej organizacji kynologicznej, co
    > automatycznie powoduje ustanie członkostwa

    Wprawdzie nie jestem "profesjonalistą znającym się na rzeczy" - ale przecież
    "gołym okiem" widać, że cytowany przepis ZKwP ani nikogo "nie zmusza do
    udziału w ZKwP" (wszak nawet nie mówi o "wstępowaniu" - a wręcz przeciwnie),
    ani też - tym bardziej - nikomu nie ogranicza prawa do wystąpienia z niego.
    A nawet mówi o "automatycznym wystąpieniu". Więc o co Ci właściwie,
    człowieku, chodzi?
    --

    Z.

  • 3. Data: 2006-11-22 20:03:50
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego> napisał w wiadomości
    .

    > A nawet mówi o "automatycznym wystąpieniu". Więc o co Ci właściwie,
    > człowieku, chodzi?

    mysle ze chodzi mu o to "Nikt nie może ponosić ujemnych
    następstw z powodu przynależności do stowarzyszenia "
    a takim ujemnym nastepstwem przynaleznosci do jednego zwiazku jest
    automatyczne relegowanie z innego ;)

  • 4. Data: 2006-11-22 20:17:15
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 22.11.2006 szerszen <s...@t...pl> napisał/a:

    > mysle ze chodzi mu o to "Nikt nie może ponosić ujemnych
    > następstw z powodu przynależności do stowarzyszenia "
    > a takim ujemnym nastepstwem przynaleznosci do jednego zwiazku jest
    > automatyczne relegowanie z innego ;)

    A jeżeli Stowarzyszenie (takie, lub śmakie - mniejsza o kynologię) zawrze
    w swoim statucie zapis, że "Członkowie Stowarzyszenia mają zachowywać się
    kulturalnie - np. osoby mające zwyczaj plucia na podłogę będą automatycznie
    pozbawiane członkowstwa" - to ten człowiek też uzna, że jest to "ujemne
    następstwo", bo sobie bezkarnie popluć na czyjąś podłogę nie może?

    Innymi słowy: czy każde - narzucane statutem - ograniczenie ma prawo być
    uznane za "ujemne następstwo"?
    --

    Z.

  • 5. Data: 2006-11-22 20:35:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Zbigniew B.* stuknęła w klawisze i oto
    co powstało:

> [...]
    > podłogę będą automatycznie pozbawiane członkowstwa" - to ten
    > człowiek też uzna, że jest to "ujemne następstwo", bo sobie bezkarnie

    Przecież Twój przykład jest bez sensu. Inny bzdurny przykład "nie
    chcemy w naszych szeregach pedofilów i morderców".

    > Innymi słowy: czy każde - narzucane statutem - ograniczenie ma prawo
    > być uznane za "ujemne następstwo"?

    Nie, nie każdy - tylko takie, które nie dają się racjonalnie
    uzasadnić. "Racjonalność" ZKwP oczywiście sprowadza się do panicznej
    obrony ich za...ranego interesu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl ||

  • 6. Data: 2006-11-22 20:45:55
    Od: "Sylwester Redosz" <s...@r...pl>

    Zbigniew B. napisał(a):

> [...]
    > następstwo", bo sobie bezkarnie popluć na czyjąś podłogę nie może?
    >
    > Innymi słowy: czy każde - narzucane statutem - ograniczenie ma prawo być

    Ujemnym następstwem przynależności do stowarzyszenia Związku
    Kynologicznego jest to, że nie możesz być członkiem innego
    stowarzyszenia kynologicznego bo inaczej przestajesz być członkiem
    ZK. Więc wg mnie oprócz niezgodności z prawem o stowarzyszeniach
    zalatuje mi to jeszcze nieuczciwą konkurencją (stowarzyszenie posiada
    osobowośc prawną wiec chyba się po to jeszcze lapie).

    pozdrawiam,
    sredosz

  • 7. Data: 2006-11-22 20:46:36
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 22.11.2006 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:

    > Przecież Twój przykład jest bez sensu. Inny bzdurny przykład "nie
    > chcemy w naszych szeregach pedofilów i morderców".

    Jak "bez sensu"? W Anglii istnieje Stowarzyszenie Płaskiej Ziemi. Nie życzy
    sobie w swoich szeregach nikogo, komu się ubrdało, że Ziemia jest bryłą. Też
    "nieracjonalne ograniczenie"? Też "bez sensu"?

    > Nie, nie każdy - tylko takie, które nie dają się racjonalnie
    > uzasadnić.

    A niby co tu "uzasadniać"? Proponuje się pewne zasady członkowstwa, a jak
    komuś nie odpowiadają - nie musi wstępować. Za trudne do zrozumienia?

    > "Racjonalność" ZKwP oczywiście sprowadza się do panicznej
    > obrony ich za...ranego interesu.

    Jakiego "interesu"? Przynależność do ZKwP jest obligatoryjna - czy co? Jeśli
    ten punkt ich statutu budzi taką repulsję - to ZKwP wkrótce samo "obumrze"
    z braku członków, i tyle.
    --

    Z.

  • 8. Data: 2006-11-22 20:47:54
    Od: "Sylwester Redosz" <s...@r...pl>

    Olgierd napisał(a):
    > Nie, nie każdy - tylko takie, które nie dają się racjonalnie
    > uzasadnić. "Racjonalność" ZKwP oczywiście sprowadza się do panicznej
> [...]

    Z ust mi to wyjąłeś :-)

    pozdrawiam,
    sredosz

  • 9. Data: 2006-11-22 20:52:52
    Od: "Sylwester Redosz" <s...@r...pl>

    Zbigniew B. napisał(a):
> [...]

    > ten punkt ich statutu budzi taką repulsję - to ZKwP wkrótce samo "obumrze"

    Przynależność jest o tyle obligatoryjna, że nie możesz posiadać
    psa uznanego za rodowodowego bez członkostwa w ZKwP, ponieważ tylko
    członek po opłaceniu składki może złożyć odpowiednie dokumenty
    i uzyskać wpis do rejestru psów rasowych. Taki rejestr prowadzi
    jedynie ZKwP

    pozdr.
    sredosz

  • 10. Data: 2006-11-22 20:57:39
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

> [...]

    > Kynologicznego jest to, że nie możesz być członkiem innego
    > stowarzyszenia kynologicznego bo inaczej przestajesz być członkiem

    To czemu KONIECZNIE chcesz być członkiem ZKwP, skoro jego statut Ci nie
    odpowiada? Zaprotestuj przeciwko takim zasadom NIE WSTĘPUJĄC do ZKwP - a
    wręcz go bojkotując.

    > Więc wg mnie oprócz niezgodności z prawem o stowarzyszeniach
    > zalatuje mi to jeszcze nieuczciwą konkurencją (stowarzyszenie posiada
    > osobowośc prawną wiec chyba się po to jeszcze lapie).

    Niezgodność z prawem o stowarzyszeniach wystąpiłaby wtedy, gdybyś np. nie
    mógł kupić w osiedlowym sklepiku chleba, bo ekspedientka wywiesiłaby przy
    wejściu tabliczkę: "Członków ZKwP nie obsługujemy". Przy czym z pretensjami,
    rzecz prosta, musiałbyś się zwrócić DO NIEJ - zwracając JEJ uwagę, że prawo
    gwarantuje Ci brak ujemnych następstw członkowstwa w jakimkolwiek
    stowarzyszeniu, więc ona na tej podstawie (członkowstwa w ZKwP) odmówić
    sprzedaży chleba Ci nie może.

    A ograniczenia statutowe to nie "ujemne następstwa", ale zupełnie "insza
    inszość". Równie dobrze można byłoby na tej samej zasadzie postulować
    możliwość jednoczesnego członkowstwa w SdRP i w PiS-ie, dajmy na to.
    --

    Z.