eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Monitor -- prosze o pomoc.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2005-05-14 08:48:02
    Temat: Monitor -- prosze o pomoc.
    Od: "Agnus-Dei" <s...@p...onet.pl>

    Witam.

    Kupilem przedwczoraj monitor (Miro P17F70s). Sprzedawca
    stwierdzil, ze nie ma mozliwosci odpowiedniego podlaczenia, tym samym
    nie mialem okazji do przetestowania sprzetu na miejscu. Zmuszony bylem
    przyjac takie warunki.

    W domu okazalo sie, ze monitor posiada lekka wade, ktora jednak
    jest dla mnie na tyle istotna, że, zauwazona przed zakupem, zawazylaby na
    mojej decyzji. Otoz ma on niewielkie problemy z geometria -- na gorze ekranu
    poziome linie, ktore powinny byc idealnie proste, maja zakrzywiony ksztalt,
    delikatna "lodeczke"; niby nic wielkiego, racja, jednak kupujac nowy sprzet,
    oczekuje, ze bedzie on pelnowartosciowy.

    Jakie prawa przysluguja mi w takiej sytuacji? Czego moge zadac od
    sprzedawcy? Czy moge oczekiwac zwrotu pieniedzy? Dodam, ze w byl
    to ostatni tego typu monitor, dostepny w sklepie, wiec natychmiastowa
    wymiana raczej nie wchodzi w gre, a z racji tego, ze w pracy korzystam z
    komputera, monitor jest dla mnie rzecza niezbedna.

    Proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie.
    /DominikM



  • 2. Data: 2005-05-14 10:14:11
    Temat: Re: Monitor -- prosze o pomoc.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Agnus-Dei" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d64e9t$h0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Przede wszystkim spróbuj wyregulować. Jak się nie da, to możesz
    reklamować towar jako niezgodny z umową.


  • 3. Data: 2005-05-14 10:30:19
    Temat: Re: Monitor -- prosze o pomoc.
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Agnus-Dei" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > news:d64e9t$h0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Przede wszystkim spróbuj wyregulować. Jak się nie da, to możesz
    > reklamować towar jako niezgodny z umową.

    Nie byłbym taki pewien powodzenia...

    "W domu okazalo sie, ze monitor posiada lekka wade, ktora jednak jest
    dla mnie na tyle istotna, że, zauwazona przed zakupem, zawazylaby na
    mojej decyzji. Otoz ma on niewielkie problemy z geometria -- na gorze
    ekranu poziome linie, ktore powinny byc idealnie proste, maja
    zakrzywiony ksztalt, delikatna "lodeczke"; niby nic wielkiego, racja,
    jednak kupujac nowy sprzet, oczekuje, ze bedzie on pelnowartosciowy."

    Wada, jak sam autor wątku zauważył, jest mało istotna, lekka, niewielka
    - a dotyczy geometrii obrazu. Wady geometrii to cecha monitorów CRT.
    Udowodnienie kiedy wada geometrii jest tylko ogólną cechą produktów typu
    monitor CRT, a od którego momentu staje się wadą podlegającą
    niezgodności z umową, może być w tym przypadku dość trudne, IMHO. Każdy
    monitor CRT posiada mniejsze bądź większe wady geometrii czy zbieżności.
    Co innego gdyby wady geometrii posiadał monitor LCD - tutaj niezgodność
    z umową byłaby oczywista, bo cechą monitorów LCD jest idealna geometria,
    wynikająca z technologii produkcji.

    Coś mi się kołacze, że są jakies przepisy zobowiązujące sprzedawcę do
    stworzenia warunków umożliwiających klientowi zapoznanie się z produktem
    przed dokonaniem zakupu. Jesli mam rację, to chyba należałoby to mocno
    podkreślić przy ewentualnym korzystaniu z niezgodności z umową.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński


  • 4. Data: 2005-05-14 12:03:14
    Temat: Re: Monitor -- prosze o pomoc.
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>


    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości
    news:d64r0r.2oo.1@Cezary.Gorzenski.private...

    > bo cechą monitorów LCD jest idealna geometria,
    > wynikająca z technologii produkcji.

    Tak i martwe piksele...



  • 5. Data: 2005-05-14 14:27:22
    Temat: Re: Monitor -- prosze o pomoc.
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Agnus-Dei <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakie prawa przysluguja mi w takiej sytuacji? Czego moge zadac od
    > sprzedawcy? Czy moge oczekiwac zwrotu pieniedzy? Dodam, ze w byl
    > to ostatni tego typu monitor, dostepny w sklepie, wiec natychmiastowa
    > wymiana raczej nie wchodzi w gre, a z racji tego, ze w pracy korzystam
    > z komputera, monitor jest dla mnie rzecza niezbedna.

    Niestety - nie masz co liczyc na przymusowy zwrot ceny towaru lub
    wymiane na inny, nowy jesli sprzedawca dobrowolnie nie bedzie tego chial
    zrobic. Art. 3 ust. 3 ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej przewidujen obowiazek zapewnienia przez sprzedawce warunkow
    do zbadania towaru, ale nie wprowadza sankcji za jego nie dopelnienie. To
    jest wlasnie problem z ta ustawa - ladnie wyglada jak sie ja czyta, ale jak
    przyjdzie co do czego to jest to gniot legislacyjny - trudno z niej
    wyprowadzic konkretne sankcje. Co najwyzej Inspekacja Handlowa pogrozi
    palcem sprzedawcy jesli to zglosisz. A Ty mozesz domagac sie ze sprzedawca
    [wiele skelpow przewiduje mozliowsc zwrotu towaru np: w ciagu pierwszych 5
    dni od zakupu, choc takiego obowiazku ustawowego od bardzo dawna nie ma] a
    ustawowo zostaje Ci reklamowanie w trybie [nie]zgodnosci z umowa - czyli
    standardowo naprawa lub wymiana. Oczywiscie o ile ta wada geometri jest
    "istotna" - nie pytaj mnie co to znaczy. W sytuacji konfliktowej wymagaloby
    to powolania eksperta.

    PS:
    Mozesz tez blefowac i zadac wymiany lub odstapienia od umowy jesli sie nie
    dogadasz "po dobroci" - czesto jest tak, ze sprzedawca nie zna tej ustawy
    tak samo jak konsument ;)

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938
    Stop dla patentow na oprogramowanie! Dodaj swoj glos:
    http://patenty.komada.org/index.php


  • 6. Data: 2005-05-14 15:19:09
    Temat: Re: Monitor -- prosze o pomoc.
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > PS:
    > Mozesz tez blefowac i zadac wymiany lub odstapienia od umowy jesli sie nie
    > dogadasz "po dobroci" - czesto jest tak, ze sprzedawca nie zna tej ustawy
    > tak samo jak konsument ;)

    nie bijcie, ale czy nie moze po prostu zrezygnowac z zakupu, odniesc monitor
    i poprosic o kase? wydawalo mi sie, ze jest jakis okres w ktorym mozna to
    zrobic bezposrednio po zakupie, ale byc moze sie myle...


  • 7. Data: 2005-05-14 15:34:22
    Temat: Re: Monitor -- prosze o pomoc.
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    gardziej napisał(a):
    > nie bijcie, ale czy nie moze po prostu zrezygnowac z zakupu, odniesc
    > monitor i poprosic o kase? wydawalo mi sie, ze jest jakis okres w ktorym
    > mozna to zrobic bezposrednio po zakupie, ale byc moze sie myle...

    mylisz się

    KG


  • 8. Data: 2005-05-19 09:33:20
    Temat: Re: Monitor -- prosze o pomoc.
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    gardziej wrote:

    > > PS:
    > > Mozesz tez blefowac i zadac wymiany lub odstapienia od umowy jesli
    > > sie nie dogadasz "po dobroci" - czesto jest tak, ze sprzedawca nie
    > > zna tej ustawy tak samo jak konsument ;)
    >
    > nie bijcie, ale czy nie moze po prostu zrezygnowac z zakupu, odniesc
    > monitor i poprosic o kase? wydawalo mi sie, ze jest jakis okres w
    > ktorym mozna to zrobic bezposrednio po zakupie, ale byc moze sie
    > myle...

    Ja nietypowo poradzę - zgłoś się do przedstawicielstwa miro w PL.
    To nietypowa firma, miałem podobną sytuację parę lat temu, po mailu do
    nich i telefonie OD nich - sprawę załatwili na poziomie, do którego
    daleko innym...
    Przyjechał człowiek do mnie do domu, obejrzał monitor, stwierdził - no
    rzeczywiście, coś się sypie (u mnie był problem z barwami w części
    ekranu). Poszedł do samochodu i przyniósł mi inny egzemplarz.
    Podłączyliśmy, przetestowaliśmy... ok. Wypisał nową gwarancję,
    podziękowałem.
    I sobie poszedł.
    A ja potem siedziałem z rozdziawioną paszczą przez 10 minut i się
    zastanawiałem czy ja przypadkiem za pomoca jakiegoś beem-me-up-Scottie,
    nie przeniosłem się do jakiegoś cywilizowanego kraju.
    Po prostu na spokojnie do nich napisz/zadzwoń. Jak ci nie wymienią od
    ręki, to może dadzą na czas wymiany coś zastępczego.

    --
    Pozdro
    Massai

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1