eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMonitor -- prosze o pomoc. › Re: Monitor -- prosze o pomoc.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.
    tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Monitor -- prosze o pomoc.
    Date: Sat, 14 May 2005 16:27:22 +0200
    Organization: W-news
    Lines: 34
    Message-ID: <X...@1...0.0.1>
    References: <d64e9t$h0$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: behemot.onecik.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1116081369 23970 212.244.152.64 (14 May 2005 14:36:09
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 14 May 2005 14:36:09 +0000 (UTC)
    User-Agent: Xnews/??.01.30 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32) Hamster/2.0.6.0
    X-Geek: GJ/GS d? s+:+ a- C++ UL++ P L++ !E W++ N++ o? K- w O- M- V- PS+ PE++ Y+ PGP-
    t+ 5? X R- tv-- b+ DI D+ G+ e+++> h r- z?
    X-Face: '!{>.f"J+*,g}^p7^Bz0%B^WBoIyl2B$%lct|tn!is!!ywDe*e#crwSq\fb>B6|Gy5$nGg/J\"<i/
    4y"jcO8<BgAQX]]r?B,:O!-klf@3^}g,lcVI^dEM~l/yO$y3Y}XVS2n{CIBEoGHIS%yL.!1EoWy+e
    =$r7*<<Ae"chtWd&lA6gV
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:297476
    [ ukryj nagłówki ]

    Agnus-Dei <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakie prawa przysluguja mi w takiej sytuacji? Czego moge zadac od
    > sprzedawcy? Czy moge oczekiwac zwrotu pieniedzy? Dodam, ze w byl
    > to ostatni tego typu monitor, dostepny w sklepie, wiec natychmiastowa
    > wymiana raczej nie wchodzi w gre, a z racji tego, ze w pracy korzystam
    > z komputera, monitor jest dla mnie rzecza niezbedna.

    Niestety - nie masz co liczyc na przymusowy zwrot ceny towaru lub
    wymiane na inny, nowy jesli sprzedawca dobrowolnie nie bedzie tego chial
    zrobic. Art. 3 ust. 3 ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy
    konsumenckiej przewidujen obowiazek zapewnienia przez sprzedawce warunkow
    do zbadania towaru, ale nie wprowadza sankcji za jego nie dopelnienie. To
    jest wlasnie problem z ta ustawa - ladnie wyglada jak sie ja czyta, ale jak
    przyjdzie co do czego to jest to gniot legislacyjny - trudno z niej
    wyprowadzic konkretne sankcje. Co najwyzej Inspekacja Handlowa pogrozi
    palcem sprzedawcy jesli to zglosisz. A Ty mozesz domagac sie ze sprzedawca
    [wiele skelpow przewiduje mozliowsc zwrotu towaru np: w ciagu pierwszych 5
    dni od zakupu, choc takiego obowiazku ustawowego od bardzo dawna nie ma] a
    ustawowo zostaje Ci reklamowanie w trybie [nie]zgodnosci z umowa - czyli
    standardowo naprawa lub wymiana. Oczywiscie o ile ta wada geometri jest
    "istotna" - nie pytaj mnie co to znaczy. W sytuacji konfliktowej wymagaloby
    to powolania eksperta.

    PS:
    Mozesz tez blefowac i zadac wymiany lub odstapienia od umowy jesli sie nie
    dogadasz "po dobroci" - czesto jest tak, ze sprzedawca nie zna tej ustawy
    tak samo jak konsument ;)

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938
    Stop dla patentow na oprogramowanie! Dodaj swoj glos:
    http://patenty.komada.org/index.php

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1