    From: Czarek Gorzeński <c...@p...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Monitor -- prosze o pomoc.
    Date: Sat, 14 May 2005 12:30:19 +0200

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Agnus-Dei" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Przede wszystkim spróbuj wyregulować. Jak się nie da, to możesz
    > reklamować towar jako niezgodny z umową.

    Nie byłbym taki pewien powodzenia...

    "W domu okazalo sie, ze monitor posiada lekka wade, ktora jednak jest
    dla mnie na tyle istotna, że, zauwazona przed zakupem, zawazylaby na
    mojej decyzji. Otoz ma on niewielkie problemy z geometria -- na gorze
    ekranu poziome linie, ktore powinny byc idealnie proste, maja
    zakrzywiony ksztalt, delikatna "lodeczke"; niby nic wielkiego, racja,
    jednak kupujac nowy sprzet, oczekuje, ze bedzie on pelnowartosciowy."

    Wada, jak sam autor wątku zauważył, jest mało istotna, lekka, niewielka
    - a dotyczy geometrii obrazu. Wady geometrii to cecha monitorów CRT.
    Udowodnienie kiedy wada geometrii jest tylko ogólną cechą produktów typu
    monitor CRT, a od którego momentu staje się wadą podlegającą
    niezgodności z umową, może być w tym przypadku dość trudne, IMHO. Każdy
    monitor CRT posiada mniejsze bądź większe wady geometrii czy zbieżności.
    Co innego gdyby wady geometrii posiadał monitor LCD - tutaj niezgodność
    z umową byłaby oczywista, bo cechą monitorów LCD jest idealna geometria,
    wynikająca z technologii produkcji.

    Coś mi się kołacze, że są jakies przepisy zobowiązujące sprzedawcę do
    stworzenia warunków umożliwiających klientowi zapoznanie się z produktem
    przed dokonaniem zakupu. Jesli mam rację, to chyba należałoby to mocno
    podkreślić przy ewentualnym korzystaniu z niezgodności z umową.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński