  • 1. Data: 2005-05-14 07:34:20
    Temat: lamerskie pytanie o zazalenie na wyrok
    Od: "Ola" <o...@n...wp.pl>

    Witam!
    Pytalam o to jakis czasu temu jednak nie otrzymalam jendoznacznej
    odpowiedzi.
    Wiec zapytam jeszcze raz.

    Moja znajoma zalozyla malzonkowi sprawe alimentacyjna
    Na rozprawie na ktorej zapadl wyrok pozwany sie nie stawil.
    Nie siedzi on w wiezieniu, ani areszcie, nie przedstwil zwolnienia
    lekarskiego , ani zadnej innej formy wyjasnienia swojej nieobecnosci.

    Pytanie brzmi ile czasu ma pozwany na zazalenie na wyrok (lub jaka kolwiek
    inna forme odwolania sie od wyroku)? Od kiedy naliczany jest ten czas? Od
    daty rozprawy? Od daty która jest na pisemnym dokumencie z wyrokiem, ktory
    otrzymala powodka, czy od momentu, kiedy pozwany odbierze pismo z wyrokiem?

    W poprzednich postach padly hasla wyrok zaoczny. Czy ta sytuacja dotyczyla
    wyroku zaocznego?

    pozdrawiam
    Ola

  • 2. Data: 2005-05-14 08:13:11
    Temat: Re: lamerskie pytanie o zazalenie na wyrok
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Ola napisał(a):

    > W poprzednich postach padly hasla wyrok zaoczny. Czy ta sytuacja dotyczyla
    > wyroku zaocznego?

    a skąd mamy wiedzieć?
    sąd wydaje wyrok zaoczny jeśli pozwany nie stawił się na rozprawie, nie
    złożył wyjaśnień (pisemnie bądź ustnie) i nie żądał przeprowadzenia
    rozprawy w jego nieobecności
    więc znajoma powinna wiedzieć jaki wyrok zapadł
    ale jeśli go dostała, a nie składała wniosku o doręczenie, to pewnie
    jest to wyrok zaoczny, bo tylko taki jest doręczany stronom z urzędu
    zresztą skoro ma wyrok w ręku, to wystarczy przeczytać co jest w nagłówku

    od wyroku zaocznego pozwanemu przysługuje sprzeciw - w ciągu tygodnia od
    doręczenia

    o odwołaniach od 'zwykłego' wyroku już Ci napisali

    KG