  • 11. Data: 2018-07-25 10:43:00
    Temat: Re: Mir domowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5b56ef08$0$680$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 23-07-18 o 18:59, J.F. pisze:

    >Właściciel, jeśli nie wyp... na żądanie lokatora. Bo w wypadku prawa
    >karnego uprawnionym nie jest właściciel, tylko dysponent
    >pomieszczenia,
    >a tym jest lokator.

    A jak w umowie stalo "najem wygasa w przypadku opoznienia w platnosci
    ponad 1 miesiac" ?

    J.

  • 12. Data: 2018-07-25 10:47:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-25 o 10:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > A jak w umowie stalo "najem wygasa w przypadku opoznienia w platnosci
    > ponad 1 miesiac" ?

    Zapis nieskuteczny, ponieważ rozwiązanie najmu z tego powodu powinno się
    odbyć w inny sposób.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2018-07-25 12:04:12
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Zapis nieskuteczny, ponieważ rozwiązanie najmu z tego powodu powinno się
    > odbyć w inny sposób.

    W jaki?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 14. Data: 2018-07-25 12:18:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-25 o 12:04, Adam Wysocki pisze:

    > W jaki?

    Najpierw wzywa pod rygorem wypowiedzenia (po niezapłaceniu za trzy
    okresy płatności, czyli przy płatnościach miesięcznych - po 3
    miesiącach), danie czasu na zapłatę (co najmniej miesiąc), potem
    wypowiada z miesięcznym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec
    miesiąca (1-2 miesiące).

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2018-07-25 13:53:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zapis nieskuteczny, ponieważ rozwiązanie najmu z tego powodu powinno
    >się odbyć w inny sposób.

    Jest nieskuteczny ?
    Czy mi sie wydaje, czy tak w ogolnosci, strony moga sie umowic inaczej
    niz KC stanowi,
    z pewnymi wyjatkami, ktore KC wymienia.

    Czy ten wyjatek to KC, czy w innych ustawach, np o ochronie lokatorow
    ?

    P.S. A hotel ? ... czy to nie jest najem lokalu ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2018-07-25 14:06:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-25 o 13:53, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Jest nieskuteczny ?

    Tak.

    > Czy mi sie wydaje, czy tak w ogolnosci, strony moga sie umowic inaczej

    Nie mogą.

    > niz KC stanowi,

    To nie KC reguluje wspomniane okresy wypowiedzenia.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2018-07-25 17:07:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-07-18 o 10:43, J.F. pisze:

    > A jak w umowie stalo "najem wygasa w przypadku opoznienia w platnosci
    > ponad 1 miesiac" ?

    No to strony mogą przed sądem próbować uzyskać nakaz eksmisji. Jest
    odpowiednia procedura. Jak przyjdzie komornik, to nikt go za naruszenie
    miru ścigać nie będzie.

  • 18. Data: 2018-07-25 17:08:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-07-18 o 12:18, Liwiusz pisze:

> [...]
    > miesiącach), danie czasu na zapłatę (co najmniej miesiąc), potem
    > wypowiada z miesięcznym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec

    I nadal niema prawa sam ich rzucać - to tak w uzupełnieniu.

  • 19. Data: 2018-07-25 17:48:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >I nadal niema prawa sam ich rzucać - to tak w uzupełnieniu.

    Ale przyjsc i wezwac do natychmiastowego opuszczenia lokalu pod
    rygorem wezwania policji i oskarzenia o naruszenie miru domowego moze,
    czy sam bedzie wtedy oskarzony ? :-)

    Mnie tam jednak wychodzi, ze po jednej nocy w Sejmie, straz
    marszalkowska nie ma prawa wyrzucic protestujacych, bo oni objeli w
    posiadanie korytarz sejmowy i tam mieszkaja :-P

    J.

  • 20. Data: 2018-07-25 17:51:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 25-07-18 o 10:43, J.F. pisze:

    >No to strony mogą przed sądem próbować uzyskać nakaz eksmisji. Jest
    >odpowiednia procedura. Jak przyjdzie komornik, to nikt go za
    >naruszenie
    >miru ścigać nie będzie.

    Ale po co komorniki, skoro teraz to byly lokator znajduje sie w
    pomieszczeniu bezprawnie i do zadan policji nalezy reagowanie na takie
    przestepstwo ? :-P

    J.