  • 21. Data: 2018-07-25 21:32:59
    Temat: Re: Mir domowy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-07-18 o 17:48, J.F. pisze:

    > Ale przyjsc i wezwac do natychmiastowego opuszczenia lokalu pod rygorem
    > wezwania policji i oskarzenia o naruszenie miru domowego moze, czy sam
    > bedzie wtedy oskarzony ? :-)

    Skutku prawnego jego wrzaski żadnego nie odniosą, ale powrzeszczeć może,
    dokąd nie nabierze to znamion zakłócenia spokoju, albo złośliwego
    niepokojenia.

    > Mnie tam jednak wychodzi, ze po jednej nocy w Sejmie, straz
    > marszalkowska nie ma prawa wyrzucic protestujacych, bo oni objeli w
    > posiadanie korytarz sejmowy i tam mieszkaja :-P

    No i nie wyrzucali akurat. le to dlatego głównie, ze protestującym nie
    tyle zależało na tym, by być w Sejmie, tylko na tym, by być wyrzuconym.
    I tu im po prostu po złości zrobili.

  • 22. Data: 2018-07-25 21:34:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-07-18 o 17:51, J.F. pisze:

    > Ale po co komorniki, skoro teraz to byly lokator znajduje sie w
    > pomieszczeniu bezprawnie i do zadan policji nalezy reagowanie na takie
    > przestepstwo ? :-P

    Ale się do nie gonie wdarł i zgodnie z prawem cywilnym jego posiadanie
    jest chronione przez prawo. Ludzie, przecież to było tu omawiane
    "pierdylion" razy.

  • 23. Data: 2018-07-26 16:07:52
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Skutku prawnego jego wrzaski żadnego nie odniosą, ale powrzeszczeć może,
    > dokąd nie nabierze to znamion zakłócenia spokoju, albo złośliwego
    > niepokojenia.

    To w jaki sposób wynajmujący może skutecznie i zgodnie z prawem opróżnić
    swój lokal z najemcy i jego rzeczy, jeśli najemca nie płaci?

    Załóżmy, że nie ma umowy najmu okazjonalnego (bo jak jest, to zdaje się
    jest łatwo?).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 24. Data: 2018-07-26 16:19:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-07-18 o 16:07, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > swój lokal z najemcy i jego rzeczy, jeśli najemca nie płaci?
    >
    > Załóżmy, że nie ma umowy najmu okazjonalnego (bo jak jest, to zdaje się

    Przecież w tym wątku nawet Liwiusz 4 posty wyżej to dokładnie opisał.

  • 25. Data: 2018-07-26 16:46:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 25-07-18 o 17:51, J.F. pisze:

    >Ale się do nie gonie wdarł i zgodnie z prawem cywilnym jego
    >posiadanie
    >jest chronione przez prawo. Ludzie, przecież to było tu omawiane
    >"pierdylion" razy.

    Wypada pamietac, na co sie powoływalo.

    "albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza,"

    J.

  • 26. Data: 2018-07-26 17:01:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-07-18 o 16:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    pl...
    > Wypada pamietac, na co sie powoływalo.
    > "albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego nie opuszcza,"

    Możesz rozwinąć tę - ez wątpienia - głęboka myśl?

  • 27. Data: 2018-07-26 18:20:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 26-07-18 o 16:46, J.F. pisze:

    >Możesz rozwinąć tę - ez wątpienia - głęboka myśl?

    Nie musi sie wdzierac, wystarczy, ze nie chce opuscic na wezwanie.

    J.

  • 28. Data: 2018-07-26 20:18:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-07-18 o 18:20, J.F. pisze:

    > Nie musi sie wdzierac, wystarczy, ze nie chce opuscic na wezwanie.

    Ale wezwanie musi być uprawnione. Inaczej sąsiad mógłby zażądać, byś
    opuścił mieszkanie i w razie odmowy wezwać Policję. Ustawa mówi o
    komorniku z prawomocnym tytułem. Nie daje takich uprawnień właścicielowi
    lokalu.

  • 29. Data: 2018-07-27 00:37:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Nie musi sie wdzierac, wystarczy, ze nie chce opuscic na wezwanie.

    No a jak zawezwiesz tak np. swoją zonę, z która masz współwłasność
    mieszkania, w którym mieszkacie, to małżonka mir naruszy? :) To wszystko
    zalezy od okliczności. Wygląda, że istotny jest czas faktycznego
    władania nieruchomością (czas posiadania). Jeśli odpowiednio długi,
    to jak policjant miałby rozstrzygań, kto ma racje?

    --
    Marcin