  • 61. Data: 2005-05-07 15:43:17
    Temat: Re: Minimalna wartosc platnosci karta.
    Od: train <t...@a...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Więc podawanie ich jako przykładu jest bezsensowne - działają poza
    > Polską i tym samym poza polskimi przepisami.

    Nonsens. Podlegaja obu jurysdykcjom. A tak w ogole to nawet wiecej niz
    tylko tym gdzie urzeduja i gdzie sprzedali. Na dobra sprawe wszedzie tam
    gdzie prowadza interesy. Czyli np. polski pasazer moze spkojnie pozwac
    irlandzka firme w USA za niewykonanie umowy, przy czym ta umowa wcale
    nie musi dotyczyc USA.

  • 62. Data: 2005-05-07 17:31:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    [...]

    > Argumenty ci się, dziecko drogie, skończyły?

    Tak tatko, tak ;)

    j.

  • 63. Data: 2005-05-07 17:34:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Czy przeczytanie na drzwiach wejściowych naklejki "przyjmujemy płatności
    > kartami Visa Electron" wystarczy Ci za "upewnienie się"? Jeśli się nie
    > upewnisz, to oczywiście:

    Naklejak VISA Electron nic Ci nie gwarantuje. Dlatego, ze kazda tranzakcja
    wymaga potwierdzenia w banku, ktory wydal taka karte. Tak wiec taka naklejka
    oznacza jedynie tyle, ze sprzedawca gotow jest podjac kroki celem okreslenia
    czy Twoj bank zautentykuje transakcje na taka kwote... Electron to tylko
    proteza prawdziwej karty. I to, bedac uzytkownikiem takiej karty, trzeba
    rozumiec.

    j.

  • 64. Data: 2005-05-07 17:43:08
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał(a):

    > Okreslona jest nawet w jakims RFC - 4 linijki ;-)

    Pierwsze słyszę. Jakaś nowość :))))

    > Mam poszukac? ;-) Kwestia netykiety ;-)

    Netykieta "rekomenduje" a nie "narzuca" :)

    Poza tym Netykieta powstała w czasach gdy standardem był modem 14400 bps a
    nie łącze szerokopasmowe :>

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 65. Data: 2005-05-07 18:25:17
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 07.05.2005 Markus Sprungk <z...@c...cy> napisał/a:

    > Pierwsze słyszę. Jakaś nowość :))))

    Ciekawe.
    RFC1855, RFC 3098.
    Nawet w dwoch.

    > Netykieta "rekomenduje" a nie "narzuca" :)

    Sugeruje, ze kwestia dobrego wychowania byloby ograniczenie sie do 4
    linijek - wyjatkiem sa ladne ASCII-ARTowe sygnaturki - wtedy max. to
    5 linijek.

    > Poza tym Netykieta powstała w czasach gdy standardem był modem 14400 bps a
    > nie łącze szerokopasmowe :>

    No i?
    Co to zmienia?
    Ludzie nawet teraz czytuja usenet przez GPRS.

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 66. Data: 2005-05-07 18:33:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał(a):

    > No i?
    > Co to zmienia?
    > Ludzie nawet teraz czytuja usenet przez GPRS.

    No i musza czytac np ta dyskusje o Netykiecie... Zapewne nie pomyslales
    o tych userach kiedy wysylales swojego posta na grupe, co? ;P

    j.

  • 67. Data: 2005-05-07 18:53:33
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał(a):

    > Sugeruje, ze kwestia dobrego wychowania byloby ograniczenie sie do 4
    > linijek - wyjatkiem sa ladne ASCII-ARTowe sygnaturki - wtedy max. to
    > 5 linijek.

    Nie zauważyłeś, że dyskusja jest bezprzedmiotowa? Policz sobie ile bajtów
    ma moja sygnaturka a potem przenieś ostatnią linię tekstu z sygnaturki do
    linii 4 kasując linię piątą i policz jeszcze raz

    Nie wyczuwasz, że jesteś śmieszny?

    > No i?
    > Co to zmienia?
    > Ludzie nawet teraz czytuja usenet przez GPRS.

    I ile bajtów ich to kosztowało więcej? :))))

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 68. Data: 2005-05-07 19:25:39
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

> [...]
    > ma moja sygnaturka a potem przenieś ostatnią linię tekstu z sygnaturki do
    > linii 4 kasując linię piątą i policz jeszcze raz

    Nie rozumiesz, ze nie chodzi tu o liczbe bajtow? ;-)

    > Nie wyczuwasz, że jesteś śmieszny?

    Nie przyznales sie jeszcze do bledu ;-)
    Wysmiales mnie odnosnei tego, ze zostalo to umieszczone w RFC.

    > I ile bajtów ich to kosztowało więcej? :))))

    Smiem twierdzic wciaz, ze nie chodzi tu o liczbe bajtow.

  • 69. Data: 2005-05-07 19:52:06
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał(a):

    > Nie rozumiesz, ze nie chodzi tu o liczbe bajtow? ;-)

    A o co? O idiotyczne 4 linijki? Wklej sobie moją sygnaturkę do Worda i
    włącz statystykę wyrazów.

    Skoro linia postu ma mieć 65 znaków zgodnie z cytowanym przez Ciebie RFC to
    widać, że sygnaturka powinna mieć max 260 znaków (65*4) a moja ma 115 bez
    spacji i 149 ze spcjami co jest prawie o *połowę* mniejsze niż założenia

    Zawsze podziwiałem ludzi, którzy potrafią ciągnąć taki jałowy wątek o
    czterolinijkowej lub pięciolinijkowej sygnaturce

    Zazdroszczę Ci braku poważniejszych problemów ;)

    > Nie przyznales sie jeszcze do bledu ;-)
    > Wysmiales mnie odnosnei tego, ze zostalo to umieszczone w RFC.

    Przyznaję. Nie wiedziałem o tym :)

    Zadowolony? ;)

    > Smiem twierdzic wciaz, ze nie chodzi tu o liczbe bajtow.

    A o co, bo już sie kompletnie zgubiłem....

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 70. Data: 2005-05-07 20:53:55
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    januszek wrote:

> [...]
    > naklejka oznacza jedynie tyle, ze sprzedawca gotow jest podjac kroki celem
    > okreslenia czy Twoj bank zautentykuje transakcje na taka kwote...

    Ale my nie rozmawiamy o sytuacji, w której bank odmawia autoryzacji! Mowa tu
    o tym, że sklep odmawia akceptacji płatności kartą, chociaż ogłasza, że
    akceptuje. Jak Ci wygodniej, podstaw sobie w moim pytaniu, zamiast "Visa
    Electron", albo "MasterCard" albo "Visa" (zależnie który system bardziej
    lubisz) i odpowiedz na pytanie: dlaczego uważasz, że klient który
    przeczytał taką naklejkę powinien się spodziewać, że karty _nie_są_
    przyjmowane.

    > Electron
    > to tylko proteza prawdziwej karty. I to, bedac uzytkownikiem takiej karty,
    > trzeba rozumiec.

    I tu się nie zgodzę. Karta Visa Electron jest elektronicznym instrumentem
    płatniczym, a nie protezą elektronicznego instrumentu płatniczego.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>