  • 1. Data: 2005-05-06 14:08:39
    Temat: Minimalna wartosc platnosci karta.
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Tak mi ostatnio przyszlo do glowy - na jakiej podstawie sklep moze ustalic
    minimalna wartosc zakupow gdy place karta platnicza? Dajmy na to mam 4.80
    na karcie i chce isc kupic sos do spagetti - makaron juz mam - i dowiaduje
    sie w momencie platnosci iz, karta nie zaplace, gdyz minimum to 5PLN. Wydaje
    mi sie ze karta jest traktowana jako zamiennik gotowki, i nikt nie powiniem
    miec prawa dyktowac mi jak duze zakupy mam zrobic. Jak to jest?

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 2. Data: 2005-05-06 14:14:50
    Temat: Re: Minimalna wartosc platnosci karta.
    Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > powiniem
    > miec prawa dyktowac mi jak duze zakupy mam zrobic. Jak to jest?

    Sklepy mogą ustalać wartość minimalną za jaką przyjmują zapłatę kartą - na
    podstawie umowy z dostawcą urządzeń do obsługi kart. Lecz w takiej umowie
    jest dokładnie opisane jak powinna być oznaczona w sklepie taka informacja.
    I wtedy wszystko jest ok. Na tej samej zasadzie nie możesz płacic kartą, np.
    American Express w punktahc gdzie jest oznaczenie dotyczące innych kart a
    tej akurat nie.

    Pozdrawiam
    Jacek P.

  • 3. Data: 2005-05-06 14:16:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek P. wrote:

    > Sklepy mogą ustalać wartość minimalną za jaką przyjmują zapłatę kartą - na
    > podstawie umowy z dostawcą urządzeń do obsługi kart. Lecz w takiej umowie

    A to ciekawe, bo na bankowej grupie temat często się przewijał i ponoć
    takie umowy wręcz zakazują ustalania limitów.

  • 4. Data: 2005-05-06 14:20:31
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 06.05.2005 Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > A to ciekawe, bo na bankowej grupie temat często się przewijał i ponoć
    > takie umowy wręcz zakazują ustalania limitów.

    Pan w sklepie obok mi pokazal, ze przy transakcji ponizej 5PLN POS wywala
    informacje 'Zbyt niska kwota'. Wciaz jednak uwazam, ze nie jest to do konca
    legalne :-)

  • 5. Data: 2005-05-06 14:23:30
    Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl>

    > A to ciekawe, bo na bankowej grupie temat często się przewijał i ponoć
    > takie umowy wręcz zakazują ustalania limitów.

    W takim razie doszczegółowię - być może teraz jest to już niepraktykowane,
    ale jak firma w której pracowałem parę lat temu negocjowała umowę z
    Polcardem, to była możliwość wprowadzenia kwoty minimalej, ale musiało być
    to dokładnie oznaczone, szczególnie przy nalepkach informujących o możiwości
    płacenia kartą, jak i przy samej kasie.

    Być może takie umowy jeszcze funkcjonują i dlatego gdzieniegdzie zdarzają
    się limity minimalne.

    Pozdrawiam
    Jacek P.

  • 6. Data: 2005-05-06 14:25:27
    Od: maHo <m...@p...net>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz wrote:
> [...]
    > mi sie ze karta jest traktowana jako zamiennik gotowki, i nikt nie powiniem
    > miec prawa dyktowac mi jak duze zakupy mam zrobic. Jak to jest?

    z tego co słyszałem, jeżeli jest jasna informacja o tym ograniczeniu
    przy wejściu do sklepu/lokalu, to może tak robić. Jeżeli klient
    dowiaduje się o tym dopiero przy płaceniu, to chyba nie.

    Ale nie wiem czy to wynika z przepisów prawa, czy z regulacji Polcardów
    i innych eService'ów.

    pozdrav

    maHo

  • 7. Data: 2005-05-06 14:29:45
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 06.05.2005 maHo <m...@p...net> napisał/a:

    > z tego co słyszałem, jeżeli jest jasna informacja o tym ograniczeniu
    > przy wejściu do sklepu/lokalu, to może tak robić. Jeżeli klient
    > dowiaduje się o tym dopiero przy płaceniu, to chyba nie.

    Jasnej informacji na ten temat nie ma.
    Celowo patrze na naklejki przy drzwiach i okolicach.

  • 8. Data: 2005-05-06 15:59:44
    Od: Raku_krak <r...@a...kom.pl>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał(a):
    > Tak mi ostatnio przyszlo do glowy - na jakiej podstawie sklep moze ustalic
    > minimalna wartosc zakupow gdy place karta platnicza? Dajmy na to mam 4.80

    Sklep od transakcji bezgotówkowych (czyli kartą) płaci prowizje ok 2%.
    Nie znam szczegółów, ale w umowie na pewno jest tzw. minimalna kwota
    pobieranej prowizji powiedzmy 0,20 zł.

    Pomyśl sobie teraz tak: przychodze do twojego sklepu i kupuje coś za 1
    Zł. Czyli 0,20 gr prowizji, to bedzie więcej niż ty na tym towarze zarobisz.

    Rozumiesz teraz ??? Sklep nie chce dopłacać do interesu.

    --
    #####################
    Raku

  • 9. Data: 2005-05-06 17:10:52
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

> [...]
    > sie w momencie platnosci iz, karta nie zaplace, gdyz minimum to 5PLN. Wydaje
    > mi sie ze karta jest traktowana jako zamiennik gotowki

    nie jest

    KG

  • 10. Data: 2005-05-06 17:58:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Raku_krak wrote:

    > Rozumiesz teraz ??? Sklep nie chce dopłacać do interesu.

    A czy ty nie rozumiesz, że klienta to nie interesuje?

    Może jeszcze sprzedawca ma wprowadzić wymóg posiadania przez klienta
    'dokładnie odliczonej sumy', bo mu się trzymanie drobnych na reszty nie
    opłaca?