  • 51. Data: 2008-11-21 16:00:23
    Temat: Re: Milicjanci dobiorą się do d.. posiadaczom GPS ów :D
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Fri, 21 Nov 2008 14:24:02 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > znalezienie przyczyny pozornego paradoksu było niemożliwe ;)

    Przyczyna tego paradoksu jest silne lobby koncernow medialnych i
    softwarowych.

  • 52. Data: 2008-11-21 22:33:37
    Od: Bism <b...@o...pl>

    On 20 Lis, 13:39, Juzek Kocimientka <k...@i...pl> wrote:

    > Ależ od tego jest sąd a nie policja i to sąd cię skarze.

    Skarze albo i nie skarze. Za co ? Za użytkowanie oprogramowania w
    kupionym na bazarze urządzeniu ?

    > Dobry sposób na jeden (lub parę) darmowych obiadków. Ale niekoniecznie w
    > luksusowym hotelu :D

    Jasne. Zamkną go i na Kołymę jeszcze wyślą.
    Ty miałeś taki przypadek czy to radosna fantazja tylko ?
    Ja się kiedyś nocą spytałem policjantów o powód ich chęci przeszukania
    bagażnika mojego samochodu, ergo własności prywatnej. No i panowie
    byli w lekkiej kropce, bo podać nie potrafili, wskazanej przeze mnie
    dźwigni otwierania bagażnika nie chcieli użyć, a nie mogli przecież mi
    pozwolić odjechać bez kontroli.
    Po dłuższej chwili wpadli na pomysł obejrzenia trójkąta i ta nam
    rozwiązało węzeł gordyjski, bo ja bym nie ustąpił.
    I nie było żadnych darmowych obiadków o których tak ironicznie
    piszesz.

  • 53. Data: 2008-11-22 23:48:25
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Joanna Kącka z Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi. - Sprzęt zostaje
    > wówczas odebrany kierowcy za pokwitowaniem, zabezpieczony i poddany ocenie
    > biegłych. Wybierając się w podróż, radzę zabrać ze sobą dokumentacje
    > sprzedaży programu wraz z certyfikatem.
    > [...]"
    >
    > Pamiętajcie również o paragonie ze stacji benzynowej - bo może kupiliście
    > beznynę bez akcyzy, przemyconą przez jakiegoś ruskiego, no i _koniecznie_
    > o fakturze na majtki (może kradzione?), bo jak nie to będziecie wracać na
    > piechote i świecić przez pół roku gołym tyłkiem w oczekiwaniu na

    To dodatkowy element w środkach przymusu bezpośredniego. Zatrzymują kogoś za coś
    tam. I pacjent zaczyna się burzyć bo sprawa dyskusyjna. Jak się burzy to dają
    sprawę do sądu grodzkiego. Jeśli jest to ktoś w podróży to jak się z dwa razy
    przepierdnie z 200 kilosów w każdą stronę do do końca życia zapamięta że to nie
    stróże prawa go zatrzymali tylko pan władza to był. Ale co zrobić z takim co się
    burzy w swoim mieście. Do sądu ma niedaleko i jeszcze okaże się że miał rację. W
    łeb mu strzelić nie wypada to zabrać mu jakąś zabawkę. Najlepiej żeby była
    droga. Za każdym następnym razem nie będzie się burzył. Zapłaci stówkę i
    przyjmie na klatę za dwa punkty. Takie przepisy to tresura. One nie mają chronić
    jakiś producentów oprogramowania tylko wywoływać posłuszeństwo w każdej
    sytuacji. Jak by się policja chciała wykazać to by na przykład zrobili akcję
    karania 10 albo 20 zlotowymi mandatami tych co przełażą na czerwonym świetle. I
    to by należało uznać za prawdziwą prewencję.

  • 54. Data: 2008-11-24 02:35:33
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tomek napisał:
    [..]
    > przyjmie na klatę za dwa punkty. Takie przepisy to tresura. One nie mają chronić

    No oczywiście.

    Dopiero odkryłeś, że żyjesz w na wskroś policyjnym państwie!?

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 55. Data: 2008-11-24 06:38:54
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Jan Bartnik napisał:

    > To zbyt duze uproszczenie. O "nielegalne" posiadanie moze sie upomniec na
    > drodze cywilnej "autor". Karalne jest dopier uzyskanie programu... nie
    > mozna domniemywac, ze dany utwor byl uzyskany od osoby nieuprawnionej w
    > celu osiagniecia korzysci majatkowej. Przyklad:
    >
    > ktos zakupil automape, uzywal przez rok, licencja sie skonczyla... ale
    > zaradny uzytkownik sobie poradzil z tym "problemem" :) Program uzyskany
    > legalnie, tylko uzytkowany niezgodnie z licencja. A tego policja dotykac
    > nie powinna.

    Co to znaczy "licencja się skończyła"?
    Czytałem licencję programu dołączonego do mojej nawigacji i niczego w
    tym stylu nie znalazłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 56. Data: 2008-11-24 06:39:55
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Baczek napisał:

    > Jak jeszcze bedziesz mial jakis przecietny tel kom, to tez zabiora. ;)
    > Tzn tobie, zonie, dziecia

    Dlaczego mieliby to robić?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 57. Data: 2008-11-24 06:47:40
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Jacek Krzyzanowski napisał:

    > Przyczyna tego paradoksu jest silne lobby koncernow medialnych i
    > softwarowych.

    Ty byś się nie wkurwiał, gdyby Twoje produkty były piracone?
    Z moich znajomych, którzy ostatnio zakupili nawigacje samochodowe,
    wszyscy wgrali pirackie mapy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 58. Data: 2008-11-24 06:57:34
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...nie wiem...

    > Sądząc z opisów taka jest praktyka.
    > Z zastrzeżeniem:

    > ...że nie do końca, pokazanie kompletu licencji na oprogramowanie
    > (sądząc z opisów) powoduje "zwolnienie z podejrzeń".
    >
    > Jak rozumiem idea sprowadza się do zastosowania *takiej samej*
    > procedury (jak przy pecetach).

    Czyli jeśli podczas kontroli w chałupie znajdą kompa, a ja pokażę pakiet
    licencji, to mi kompa nie zabiorą?
    Z dyskusji piętro wyżej zapoczątkowanej przez "MM" (patrz post "Nalot w
    wyniku pomyłki ISP" z 17 listopada) wynika, że najpierw jest zabierany
    komputer, dopiero po kilku miesiącach ktoś sprawdza, czy rzeczywiście na
    kompie było coś pirackiego.
    Jeśli zostanie zastosowana identyczna procedura, to będzie znaczyło, że
    Policja najpierw zabierze sprzęt z samochodu i po kilku miesiącach
    badania GPS-a przez biegłego raczy go oddać.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 59. Data: 2008-11-24 07:31:56
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Mon, 24 Nov 2008 07:47:40 +0100, Tapatik napisał(a):

    > Ty byś się nie wkurwiał, gdyby Twoje produkty były piracone?
    > Z moich znajomych, którzy ostatnio zakupili nawigacje samochodowe,
    > wszyscy wgrali pirackie mapy.

    A moi znajomi zaplacili za oryginaly. Ale nie o to tutaj chodzi.
    Ja np. kupuje co miesiac kilka gier na konsole. W porownaniu do innego
    softu tutaj skala piractwa jest dosc niska.
    Teraz producentow zaczyna wkurwiac rynek wtorny i juz kombinuja jak go
    ograniczyc. I zobaczysz, ze za jakis czas oprocz rozwiazan technicznych
    pojawia sie rozwiazania prawne i sprzedajc swoja gre bedziesz przestepca.

  • 60. Data: 2008-11-24 12:08:12
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 24 Nov 2008 07:38:54 +0100, Tapatik napisał(a):

    > Co to znaczy "licencja się skończyła"?
    > Czytałem licencję programu dołączonego do mojej nawigacji i niczego w
    > tym stylu nie znalazłem.

    Cos mi sie pewnie pokrecilo. W kazdym razie mozna sobie wyobrazic sytuacje,
    w ktorej program uzyskano legalnie od osoby uprawnionej, po czym zlamano
    warunki licencji (np. odkleila sie od laptopa naklejka "łyndołs ykspe" ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik