  • 11. Data: 2004-07-21 20:35:35
    Temat: Re: Miejsce parkingowe
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Wcale NIE musi ! Wystarczy, że zadzwoni na policję, a ty jeśli szybko
    > się zjawisz, to swoje auto możesz odebrać z płatnego parkingu, gdzie
    > zostanie odholowane ;-)

    I tu się z tym zgadzam, ponieważ znam taki przypadek. Na szczęście w porę
    zjawił się właściciel i skończyło się tylko na mandacie.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl

  • 12. Data: 2004-07-21 21:13:31
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 7/21/2004 10:35 PM, Jacek "Plumpi" wrote:

    > I tu się z tym zgadzam, ponieważ znam taki przypadek. Na szczęście w porę
    > zjawił się właściciel i skończyło się tylko na mandacie.

    Tak, na pewno, szczególnie gdy stawia na terenie prywatnym, oznakowanym
    i ogrodzonym, z zakazem wjazdu dla pojazdów bez uprawnień i oznaczeniem
    do kogo należy miejsce parkingowe. Pewnie policji powie, że wiezie
    kobietę do porodu a ja mu to utrudniam i że sam też jest w ciązy, bo
    zaprzeczenie temu stanowi dyskryminację ze wzgledu na płeć.

    Pzdr: Catbert

  • 13. Data: 2004-07-22 01:34:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <3...@4...com>, Artur Golanski wrote:
    > 1. Nie odpowiedziałeś na moje pytanie (kogo ukaże policjant ?)

    A tak żeś mi teraz namieszał że pojęcia nie mam. Jak się zapewne
    domyślasz spodziewałem się że parkującego o ile zastawiacz wezwie policję
    szybko i potrafi wykazać że ma tytuł prawny do tego kawałka gruntu.
    Nb. jeśli zastawiacza to z którego art?

    > 2. Niczego takiego nie napisałem (nt. bezkarności)

    No to jak? Przecież nie sądownie w postępowaniu cywilnym o przywrócenie
    posiadania :) Teren jest nieogrodzony wiec 193kk też nie.

    > 3. Wiem jedno, reagowanie w sposób niezgodny z prawem (blokowanie
    > innego pojazdu) nie jest żadnym usprawiedliwieniem :-)

    Ale blokowanie pojazdu nie zawsze jest chyba niezgodne z prawem.
    Uściślijmy warunki brzegowe:
    1) mamy miejsce, wyglądające jak typowe parkingowe
    2) miejsce NIE oznaczone odpowiednim znakiem ([P])
    3) miejsce NIE oznaczone jako teren prywatny.
    4) właściciel NIE rozmawiał wcześniej ze "stawiaczem"

    Rozumiem, że wtej sytuacji nie można zablokować. A jeśli w (3) i (4) mamy
    TAK?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2004-07-22 01:37:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cdllbi$d29$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, Boguslaw Szostak wrote:
    > jakie naruszenie posiadania ?
    > Nic nie jest napisane... wjezdza czlowiek i zatrzymuje...

    Tabliczki [P] też pewnie nie ma (co chyba nie ma wiele do rzeczy). A skoro
    człowiek ma tytuł prawny do tego kawałka gruntu, a postawienie tam kupy
    innego żelastwa uniemożliwia mu korzystanie z tego miejsca to jest to
    chyba naruszenie posiadania/władania?

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2004-07-22 07:28:50
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

> [...]
    > powie, że wiezie kobietę do porodu a ja mu to utrudniam i że sam też
    > jest w ciązy, bo zaprzeczenie temu stanowi dyskryminację ze wzgledu

    Akurat rozmawiamy o terenie prywatnym lub raczej kawałku takiego terenu bez
    oznakowania.
    To był kawałek parkingu znajdującego się pomiędzy domkami prywatnymi (to się
    chyba nazywają czworaki - jeden przy drugim z kawałkiem placu pomiędzy
    nimi), a bankiem.
    A sprawa dotyczyła mnie samego. Gość jechał za mną. Ja wjechałem na jego
    miejsce parkingowe nie wiedząc o tym, że jest to jego miejsce prywatne. Gość
    zamiast mnię zawołać i wyjaśnić sprawę chciał mi dać nauczkę i celowo
    zastawił wyjazd. Wchodząc do banku obejrzałem się jeszcze i widziałem jak
    wysiada i szyderczo się uśmiecha. Myślałem, że za chwilę odjedzie. Nie
    przyszło mi do głowy co kombinuje. Po wyjściu z banku samochód stał nadal.
    Odczekałem 10-15min. i zadzwoniłem po straż miejską. Gość chyba obserwował
    mnię przez okno, bo jak tylko straż się zjawiła to wyskoczył z domu jak
    poparzony. Zaczął mi wymyślać i tłumaczyć strażnikom, że zatrzymałem się na
    jego prywatnym parkingu, wymachując jakimś "świstkiem". Ja w tym momencie
    poprosiłem go, aby pokazał mi jakiekolwiek oznakowanie. Niestety niczego
    takiego nie było. Zapytałem tylko czy przyjmie mandat od straży czy też mam
    poprosić ich o protokół i będę kierował sprawę do sądu, ponieważ z powodu
    godzinnego spóźnienia z jego powodu straciłem klienta, z którym byłem
    umówiony, a tym samym utraciłem zarobek. Oczywiście był to tylko z mojej
    strony "blef", ale wystarczający, aby klient nie wiedział co powiedzieć.
    Stanął jak zamurowany. Poprosiłem grzecznie , aby odstawił samochód, po czym
    spokojnie odjechałem. Słyszałem jeszcze tylko rozmowy ze strażnikami o
    mandacie, ale ze względu na to, że mi się spieszyło nie czekałem na finał.
    W każdym bądź razie gość dostał wystarczającą nauczkę, ponieważ po miesiącu
    jak ponownie podjechałem do tego banku to w tym miejscu, gdzie poprzednio
    się zatrzymywałem była już wymalowana koperta z numerem rejestracyjnym oraz
    słupek z tabliczką.

  • 16. Data: 2004-07-22 10:21:24
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> napisał:

    >A tak żeś mi teraz namieszał że pojęcia nie mam.
    Dobrze ! Niech będzie, że ja tobie, a nie ty napisałeś coś czego nie
    potrafisz uzasadnić ;-))

    >Ale blokowanie pojazdu nie zawsze jest chyba niezgodne z prawem.
    Tu jest :-)

    >Rozumiem, że wtej sytuacji nie można zablokować.
    Ogólnie NIE, bo obywatel nie jest od wymierzania kary.
    Artur Golański

  • 17. Data: 2005-03-13 09:19:33
    Od: " 666" <p...@p...onet.pl>

    Biorąc pod uwagę, iż posiadaczowi nieruchomości - jaką wydaje się być także
    miejsce parkingowe - przysługuje dla ochrony posiadania prawo zastosowania
    obrony koniecznej oraz dozwolonej samopomocy, jak wygląda sprawa odholowania
    samochodu nieprawnie zaparkowanego na cudzym miejscu parkingowym poza to
    miejsce przez posiadacza tegoż miejsca, niezwłocznie po naruszeniu tegoż
    posiadania ??
    JaC

    > Teoretycznie możesz MZ:
    > 1) narobić zdjęć i złożyć zawiadomienie o popełnieniu wykroczenia,
    > 2) zablokować samochód delikwenta (np. swoim samochodem) i natychmiast wezwać
    policję.