  • 1. Data: 2004-07-20 20:51:04
    Temat: Gwarancja
    Od: "Tofifik" <rbociek@_no_spam_pf.pl>

    Czy w Polsce można w grawancji umieścić zwort ze za zdarzenia losowe gwarant
    nie odpowiada? tzn pewnie tak ale chodzi mi o to jaki zakres mają takie
    zdarzenia losowe? np. jak mam kablówke i kablem antenowym pójdzie przepięcie
    (np monter w centrali podlaczyl kable zamiast do anteny to do gnazdka z
    pradem :) ) do tunera i go spali to czy jest to zdarzenie losowe czy blad
    dostawcy i jednoczesnie sprzedawcy tunera.

  • 2. Data: 2004-07-20 21:55:52
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 20 Jul 2004 22:51:04 +0200, Tofifik naskrobał(a):

> [...]
    > pradem :) ) do tunera i go spali to czy jest to zdarzenie losowe czy blad
    > dostawcy i jednoczesnie sprzedawcy tunera.

    Papier wszystko przyjmie. Może być zapis że gwarancja obowiązuje w czwartki
    i soboty w godziny nieparzyste pod warunkiem że użytkownik siedział na
    zielonej kanapie - podst. prawna art 13 par 1 ustawy o szczególnych
    warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-07-20 22:08:49
    Od: "Tofifik" <rbociek@_no_spam_pf.pl>

> [...]
    > i soboty w godziny nieparzyste pod warunkiem że użytkownik siedział na
    > zielonej kanapie - podst. prawna art 13 par 1 ustawy o szczególnych

    dzieki tylko nie rozumiem tego art: tzn 12 par1
    1. Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez
    oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie,
    odnoszących się do towaru konsumpcyjnego; określa ono obowiązki gwaranta i
    uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie
    odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Nie uważa się za
    gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta.

    chodzi mi o to czy jak ja uzytkuje urządzenie prawidlowo tzn wg instrukcji
    itd. a tu nagle przez kabel dostawcy kablówki idzie napiecie (czy to od
    pioruna czy tez z centrali) i je#$%^#$ to czy oni moga sie zaslaniac tym ze
    jest to zdarzenie losowe? pozatym co jest rozumiane jako zdarzenie losowe bo
    tego chyba ustawodawcy nie sprecyzowali. bo na dobra sprawe to wszystkie
    usterki tak mozna okreslic.

  • 4. Data: 2004-07-20 22:28:21
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2004 00:08:49 +0200, Tofifik naskrobał(a):

    a co my wróżki? Ty masz umowę.

  • 5. Data: 2004-07-20 22:45:29
    Od: "Tofifik" <rbociek@_no_spam_pf.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Wed, 21 Jul 2004 00:08:49 +0200, Tofifik naskrobał(a):

> [...]

    chodzi mi o to czy wg ustawy taka gwarancja gdzie 80% usterek jest
    ustanowiona jako zdarzenie losowe i nie podlega gwarancji jest poprawna w
    rozumieniu ustawy.

  • 6. Data: 2004-07-21 01:24:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1...@4...net>, Sebol wrote:
> [...]
    > i soboty w godziny nieparzyste pod warunkiem że użytkownik siedział na
    > zielonej kanapie - podst. prawna art 13 par 1 ustawy o szczególnych

    A jak to się ma np. do art 385(1) KC?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-07-21 15:02:45
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2004 00:45:29 +0200, Tofifik naskrobał(a):

    > chodzi mi o to czy wg ustawy taka gwarancja gdzie 80% usterek jest
    > ustanowiona jako zdarzenie losowe i nie podlega gwarancji jest poprawna w
    > rozumieniu ustawy.

    jeżeli ją podpisałeś to jest poprawna

  • 8. Data: 2004-07-21 15:04:15
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2004 09:24:25 +0800, Marcin Debowski naskrobał(a):

    > A jak to się ma np. do art 385(1) KC?

    Nijak :). Jak pójdziesz do sądu i wygrasz to wtedy będzie zmieniało postać
    rzeczy.

  • 9. Data: 2004-07-22 01:00:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <11i0faep6k6fk.x1zscyeugkj6$.dlg@40tude.net>, Sebol wrote:
    > Dnia Wed, 21 Jul 2004 09:24:25 +0800, Marcin Debowski naskrobał(a):
    > Nijak :). Jak pójdziesz do sądu i wygrasz to wtedy będzie zmieniało postać
    > rzeczy.

    No to jasne, ale ja się Ciebie pytam juz jak w sądzie, czy takie praktyki
    nie są sprzeczne z tzw. dobrymi obyczajami (czy jak to tam jest
    sformułowane) :)

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-07-22 07:45:47
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Użytkownik "Tofifik" <rbociek@_no_spam_pf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    od
    > pioruna czy tez z centrali) i je#$%^#$ to czy oni moga sie

    Moim zdaniem producent sprzętu (gwarant) nie odpowiada w takim
    przypadku. Wina w tym momencie leży po stronie dostawcy kablówki i
    ewentualne roszczenia o naprawę czy też zwrot kosztów kierował bym do
    niego.
    Ale to oczywiście tak na logikę...

    pozdrawiam
    Alek