  • 1. Data: 2004-07-20 21:59:51
    Temat: Stowarzyszenie i KRS
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Mam takie pytanka - przez telefon niestety nic sie nie moge dowiedziec, a
    troche na Barska (Wa-wa) nie po drodze.
    Chodzi o stowarzyszenie nie prowadzace DG.

    1) Ile osob musi byc w komitecie zalozycielskim stowarzyszenia i czy
    wszystkie one musza pojawic sie w KRSie.
    2) Czy w ogole potrzebna jest w KRSie obecnosc czlonkow zarzadu, czy
    wystarczy sam komitet zalozycielski.
    2) Zarzad stowarzyszenia zostanie wybrany na zebraniu zalozycielskim. W jego
    sklad moze wchodzic osoba(y) spoza Warszawy. Czy przy skladaniu dokumentow
    do KRSu osoba(y) te beda potrzebne (na przyklad do zlozenia podpisu w
    KRSie?). Jesli bedzie potrzebna - czy moze dostarczyc notarialnie
    potwierdzony swoj podpis i do KRSu moga pojsc pozostale osoby z zarzadu?
    3) Czy dokumenty trzeba skladac osobiscie, czy mozna wyslac je poczta. Czy
    potrzeba na nie naklejac jakies znaczki skarbowe (i za ile).

    Z gory dzieki za pomoc
    MM

  • 2. Data: 2004-07-21 08:21:46
    Temat: Re: Stowarzyszenie i KRS
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" napisał w wiadomości

    > 1) Ile osob musi byc w komitecie zalozycielskim stowarzyszenia i czy
    > wszystkie one musza pojawic sie w KRSie.

    Jesli zostana prawidlowo wypelnione wszystkie formularze tzn. KRS-W20 +
    zalaczniki m.in. :KRS-WK, KRS-WF, KRS-WM i podpisane to moga one byc
    dostarczone do KRS przez obojetnie jaka osobe. Nie jest wymagane osobiste
    stawiennictwo w KRS, bo niby po co? To tak jak z pozwem. Jak go napiszesz
    i zalaczysz wszystkie potrzebne dok. to do sadu moze go dostarczyc
    obojetnie jaka osobe.

    > 2) Czy w ogole potrzebna jest w KRSie obecnosc czlonkow zarzadu, czy
    > wystarczy sam komitet zalozycielski.

    Nie wymagana jest obecnosc ani jednych ani drugich.

> [...]
    > KRSie?). Jesli bedzie potrzebna - czy moze dostarczyc notarialnie
    > potwierdzony swoj podpis i do KRSu moga pojsc pozostale osoby z zarzadu?

    Jako zalaczniki do wniosku (formularza) musisz dolaczyc wzory podpisow
    czlonkow zarzadu - notarialnie poswiadczone.

    > 3) Czy dokumenty trzeba skladac osobiscie, czy mozna wyslac je poczta.
    Czy
    > potrzeba na nie naklejac jakies znaczki skarbowe (i za ile).

    Jezeli stowarzyszenie wnosi o wpisanie wylacznie w "rejestrze
    stowarzyszen, innych org. spolecznych i zawodowych, fundacji oraz
    publicznych zoz", to na podstawie art. 17 ust. 4 ustawy Prawo o
    stowarzyszeniach nie ma koniecznosci wnoszenia oplaty.

    Wpis w powyzszym rejestrze nie podlega równiez ogloszeniu w Monitorze
    Sadowym i Gospodarczym, rejestracja stowarzyszenia lub zmiana wpisu w
    rejestrze nie wiaze sie wiec z zadnymi kosztami.

    Jezeli stowarzyszenie zamierza prowadzic dzialalnosc gospodarcza i wnosi
    jednoczesnie o wpis do rejestru przedsiebiorcow, wniosek podlega oplacie w
    wysokosci 1000 zl + 500 zl koszt ogloszenia w Monitorze Sadowym i
    Gospodarczym.

    Do formularza musisz dolaczyc dowod wniesienia oplaty za wpis do KRS,
    jesli takowa jest wymagana.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2004-07-21 09:05:45
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    treneros <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Jako zalaczniki do wniosku (formularza) musisz dolaczyc wzory podpisow
    > czlonkow zarzadu - notarialnie poswiadczone.

    Dzieki za odpowiedzi!
    Mam tylko pytanko co do tego fragmentu. Czy jak pojde do notariusza,
    to on bedzie wiedzial o co chodzi, czy to sie robi na jakis
    specjalnych formularzach? Oraz czy zamiast notarialnego poswiadczenia
    wystarczy zlozenie podpisu osobiscie przez czlonkow zarzadu w KRSie
    (ewentualnie np 1 podpis notarialnie, a dwa osobiscie?)
    Z gory dzieki za pomoc!

  • 4. Data: 2004-07-21 09:19:29
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > wystarczy zlozenie podpisu osobiscie przez czlonkow zarzadu w KRSie
    > (ewentualnie np 1 podpis notarialnie, a dwa osobiscie?)

    1. Notariusz bedzie wiedzial jak sporzedziac takie wzory podpisow.
    Wystarczy tylko do niego sie udac z dowodem torzsamosici. Nie trzeba
    samemu niczego przygotowywac.

    2. Wzory podpisow czlonkow zarzadu notarialnie poswiadczone sa
    obowiazkowe. Nic nie stoi na przeszkodzie zeby Zarzad byl jednoosobowy,
    wtedy wystarcza jeden wzor podpisu.

    3. Wypelniony wniosek sklada sie w KRS w biurze podawczym. Nie ma ma
    mozliwosci "zlozenia podpisu osobiscie przez czlonkow zarzadu" w krs, bo
    niby w jaki sposob?

    4. Jezeli nie zlozysz wszystkich wymaganych dokumentow (np. wszystkich
    wzorow podpisow) sad przysle wezwanie do uzupelnienia brakow formalnych w
    terminie 7 dni i pod rygorem zwrotu wniosku i tak bedziesz zmuszony zlozyc
    wzory tych podpisow.

    Z powazaniem
    -=treneros=-