  • 11. Data: 2014-10-02 14:06:16
    Temat: Re: Miasto oddaje działke w dzierżawę - bezpłatnie - można to odkręcić?
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-02 12:55, Liwiusz pisze:

    > Dalej musisz spytać się w gminie o numer księgi wieczystej. To nie
    > działa tak, jak to zostało wcześniej zasugerowane.

    Sorry, za duży skrót zrobiłem.
    Z geoportalu numer działki (tu 298), potem trzeba to przekuć na numer
    księgi (urząd), potem już łatwo :)

  • 12. Data: 2014-10-02 18:21:07
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-10-02 12:36, Vikku pisze:
    > na mapce i działce widzę tylko cyfrę 298.
    > Co dalej?

    Widzisz liczbę. Dalej - no udać się urzędu po numer księgi
    wieczystej.

    Jest szansa, że urzędnicy będą debilami - wówczas prosisz o
    wydanie skróconego wypisu z rejestru gruntów, płacisz za to
    "grosze" ... i dostajesz na nim numer KW.
    Następnie w EKW śledzisz historię działki, jej stan prawny, etc.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 13. Data: 2014-10-02 18:29:44
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

> [...]
    > "grosze" ... i dostajesz na nim numer KW.
    > Następnie w EKW śledzisz historię działki, jej stan prawny, etc.

    P.S. Jeśli ta "dzielnica willowa" jest we Wrocławiu lub powiecie
    wrocławskim - numer księgi ustalisz przez internet.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 14. Data: 2014-10-02 21:00:48
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    > P.S. Jeśli ta "dzielnica willowa" jest we Wrocławiu lub powiecie
    > wrocławskim - numer księgi ustalisz przez internet.

    Niestety - to Mazowsze.

  • 15. Data: 2014-10-02 21:13:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-02 18:21, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
    > Jest szansa, że urzędnicy będą debilami - wówczas prosisz o wydanie
    > skróconego wypisu z rejestru gruntów, płacisz za to "grosze" ... i
    > dostajesz na nim numer KW.

    ?

    Przecież wypis z rejestru gruntów bez danych osobowych może zamówić
    każdy. Płacisz 7.50 (o ile mnie pamięć nie myli) i masz.

    Piotrek

  • 16. Data: 2014-10-02 21:48:03
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-10-02 21:13, Piotrek pisze:

    > Przecież wypis z rejestru gruntów bez danych osobowych może
    > zamówić każdy. Płacisz 7.50 (o ile mnie pamięć nie myli) i masz.

    Przecież to kur*a napisałem. Idzie i prosi o numer księgi
    wieczystej, a jeśli urzędnicy to debile - to prosi o skrócony
    wypis z rejestru gruntów płacąc za to *grosze*.

    Ja w kwestiach postępowań z urzędami kwotę 7,50 stawiam na równi
    z hasłem *grosze* ...

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 17. Data: 2014-10-02 22:09:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-10-02 21:48, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
    > Przecież to kur*a napisałem. Idzie i prosi o numer księgi wieczystej, a
    > jeśli urzędnicy to debile - to prosi o skrócony wypis z rejestru gruntów
    > płacąc za to *grosze*.

    OK. Źle zrozumiałem, że debilność urzędników sugerujesz wykorzystać w
    celu pozyskania wypisu.

    Piotrek

  • 18. Data: 2014-10-03 01:16:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2014, Vikku wrote:

    > Jakiś czas temu jedyną wolna w okolicy działkę (była tam trawa i kilka
    > drzewek) przejął jakiś facet.
    > Ogrodził, posadził drzewka, zrobił sobie kostkę, postawił jakiś domek na
    > narzędzia etc.
    > Rozmawiałem z koleżanką facet dostał to ponoć bez przetargu.

    Pytaniem jest, czy "bez przetargu" oznacza "niedopłatnie", jak
    sugeruje tytuł.
    To tak zupełnie offtopicznie od meritum pytania.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2014-10-03 22:45:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Pytaniem jest, czy "bez przetargu" oznacza "niedopłatnie", jak
    > sugeruje tytuł.
    > To tak zupełnie offtopicznie od meritum pytania.

    Nie. Nie chce mi się śledzić ustawy, ale z tego co pamiętam, to właśnie tak
    jest, że o ile sprzedać muszą z przetargiem, to dzierżawić nie zawsze.

  • 20. Data: 2014-10-04 09:30:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2014, Robert Tomasik wrote:

    > Nie.

    Ale co "nie"?

    > Nie chce mi się śledzić ustawy, ale z tego co pamiętam, to właśnie tak
    > jest, że o ile sprzedać muszą z przetargiem, to dzierżawić nie zawsze.

    Nie rozumiem.
    Nijak nie odnosiłem się do żadnego przetargu!
    Pytałem o odpłatność! (a raczej nieodpłatność)

    BTW: a co do dzierżawy IMVHO tak jak piszesz jest, a co najmniej
    może być, sensowne - szczególnie jak jest to jakiś teren przyległy,
    w stylu "nieużytek przy innej nieruchomości".
    No i np. na najem lokali komunalnych też przetargów nie ma :)
    (celem uzmysłowienia, że przetarg nie jest "lekarstwem na wszystko").

    pzdr, Gotfryd