  • 1. Data: 2014-10-02 11:16:54
    Temat: Miasto oddaje działke w dzierżawę - bezpłatnie - można to odkręcić?
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    Jest sobie dzielnica willowa. Mieszka w niej sporo młodych ludzi z dziećmi.
    W okolicy nie ma żadnego skweru, placu zabaw, ławek gdzie można usiąść itd.
    Jakiś czas temu jedyną wolna w okolicy działkę (była tam trawa i kilka
    drzewek) przejął jakiś facet.
    Ogrodził, posadził drzewka, zrobił sobie kostkę, postawił jakiś domek na
    narzędzia etc.
    Rozmawiałem z koleżanką facet dostał to ponoć bez przetargu.

    Czy można to jakoś sprawdzić? Czy da się ten teren jakoś odebrać i przerobić
    na skwer, plac zabaw dla dzieci itp.?

  • 2. Data: 2014-10-02 11:25:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-02 11:16, Vikku pisze:
> [...]
    >
    > Czy można to jakoś sprawdzić? Czy da się ten teren jakoś odebrać i
    > przerobić na skwer, plac zabaw dla dzieci itp.?

    A nie łatwiej będzie przejąć twój blok i przerobić na piaskownicę? Nie
    masz chyba nic przeciwko?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-10-02 11:30:30
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 02.10.2014 11:25, Liwiusz pisze:

    > A nie łatwiej będzie przejąć twój blok i przerobić na piaskownicę? Nie
    > masz chyba nic przeciwko?

    Co więcej, dzielnica willowa, a więc każdy ma willę. A więc nie widzę
    przeszkód żeby się sąsiedzi skrzyknęli i np. na styku działek, po
    usunięciu płota/ów, zorganizowali skwer, plac zabaw dla dzieci ...

    p. m.

  • 4. Data: 2014-10-02 12:15:19
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Czy można to jakoś sprawdzić? Czy da się ten teren jakoś odebrać i
    > przerobić na skwer, plac zabaw dla dzieci itp.?

    A skąd pewność, że to był teren miejski. Takie zasłyszane plotki, to
    można sobie w buty włożyć.

    Zacznij od sprawdzenia co to za działka na:
    http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/?gpmap=gp0&actions
    =acShowServices_KATASTER
    Potem sprawdź księgę wieczystą działki na:
    https://ekw.ms.gov.pl/eukw/pdcbdkw.html
    Będziesz znał właściciela obecnego i byłego.
    I dopiero późnej pytaj.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 5. Data: 2014-10-02 12:32:01
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

> [...]
    > Potem sprawdź księgę wieczystą działki na:
    > https://ekw.ms.gov.pl/eukw/pdcbdkw.html
    > Będziesz znał właściciela obecnego i byłego.

    Krzysztof, bardzo dziękuję za te linki.
    Niestety na stronie KATASTER po wprowadzeniu adresu działki (ulicy) nie ma
    żadnej informacji.
    Tzn. jak wpiszę miasto, ul. Kowalskiego 2 albo kowalskiego 6, 8, 10 to mogę
    wybrać działkę.
    Jak wpiszę Kowalskiego 4 (a tego adresu szukam) nie ma żadnej informacji.
    Znaczy działa miejska, w dzierżawie?

  • 6. Data: 2014-10-02 12:34:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-02 12:15, Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    >
    > Potem sprawdź księgę wieczystą działki na:
    > https://ekw.ms.gov.pl/eukw/pdcbdkw.html
    > Będziesz znał właściciela obecnego i byłego.

    Brakuje jakże istotnej podpowiedzi jak dane z geoportalu przekuć na
    numer księgi wieczystej, a nie jest to takie proste.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2014-10-02 12:36:21
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    na mapce i działce widzę tylko cyfrę 298.
    Co dalej?

  • 8. Data: 2014-10-02 12:55:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-02 12:36, Vikku pisze:
    > na mapce i działce widzę tylko cyfrę 298.
    > Co dalej?

    Dalej musisz spytać się w gminie o numer księgi wieczystej. To nie
    działa tak, jak to zostało wcześniej zasugerowane.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-10-02 13:11:56
    Od: "Vikku" <B...@w...pl>

    > Dalej musisz spytać się w gminie o numer księgi wieczystej. To nie
    > działa tak, jak to zostało wcześniej zasugerowane.

    to czemu ma służyć ten wielki "portal"?
    Trochę w necie, troche w urzedzie.

  • 10. Data: 2014-10-02 13:14:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-02 13:11, Vikku pisze:

    > to czemu ma służyć ten wielki "portal"?
    > Trochę w necie, troche w urzedzie.

    Jak widać nie temu, co sobie wyobrażasz :)

    --
    Liwiusz