  • 1. Data: 2014-10-01 01:54:04
    Temat: Fałszywe zajęcia komornicze...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Tak ostatnio się przyglądam procedurom obsługi zajęć komorniczych np.
    w banku i trochę mnie dziwi, że cała procedura zabrania komuś kasy
    jest oparta na jednym dokumencie od komornika, którego autentyczności
    nikt nie weryfikuje, ot przychodzi dokument z pieczątka z nakazem
    przelania na wskazany rachunek i obsługujący zajęcia w banku bez
    szemrania to robi. Przecież taki dokument byle gimbus by podrobił,
    mając wzór od dowolnego komornika, wystarczy znać np. dane firmy,
    wiedzieć w jakim banku ma rachunek i podać nr rachunku słupa do
    przelania.
    Ciekawe kiedy mistrzowie od wyłudzania kredytów, instalowania
    trojanów do przechwytywania haseł jednorazowych sms itp. wpadną, że
    jest prostrzy sposób i to na grubą kasę za jednym zamachem.
    Dlaczego nie ma systemu weryfikacji zajęć?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-10-01 07:32:52
    Temat: Re: Fałszywe zajęcia komornicze...
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-01 o 01:54, Marek pisze:
> [...]
    > dowolnego komornika, wystarczy znać np. dane firmy, wiedzieć w jakim
    > banku ma rachunek i podać nr rachunku słupa do przelania.

    To chyba nawet jest prostsze niż piszesz.
    Wystarczy wysłać do "wszystkich banków", a kasę przeleje ten, w którym
    "skubana" firma ma konto.

  • 3. Data: 2014-10-01 07:56:48
    Od: Tomasz Albrant <t...@g...com>

    A skąd pomysł, że taki system nie istnieje? Istnieje. Ma dziury i to co piszesz jest
    czasem do zrobienia, ale nie jest aż tak łatwe. A papieru wymaga ustawa i dopóki
    papier nie dotrze to zajęcia realizować nie wolno.

  • 4. Data: 2014-10-01 10:04:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Sep 2014 22:56:48 -0700 (PDT), Tomasz Albrant
    <t...@g...com> wrote:
    > A skąd pomysł, że taki system nie istnieje? Istnieje. Ma dziury i
    to =
    > co piszesz jest czasem do zrobienia, ale nie jest aż tak łatwe.

    Jaki system masz na myśli?

    > A papie=
    > ru wymaga ustawa i dopóki papier nie dotrze to zajęcia realizować
    nie=
    > wolno.

    Ale ja właśnie o papierze mówię, cała operacja jest wyłącznie na
    papier i nikt jego wiarygodności nie weryfikuje.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-10-01 11:37:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-01 01:54, Marek pisze:
> [...]
    > sposób i to na grubą kasę za jednym zamachem.
    > Dlaczego nie ma systemu weryfikacji zajęć?

    Zabezpieczenia dla klienta są dwa:

    1. Jak bank przeleje na podstawie lipnego pisma od "komornika" to
    odpowiada przed klientem za szkodę

    2. Komorników jest chyba niecałe 700, bez problemu bank może znać numer
    konta każdego z nich, co umożliwi wykrycie fałszywego zajęcia (z numerem
    konta nie należącym do komornika).

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2014-10-01 14:54:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 01 Oct 2014 11:37:27 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Zabezpieczenia dla klienta są dwa:
    > 1. Jak bank przeleje na podstawie lipnego pisma od "komornika" to
    > odpowiada przed klientem za szkodę

    A gdy zobiwiązanym nie jest bank a pracodawca to z czego masa oddać
    :-)? Ale nie o to chodzi, chodzi o dziurę w systemie dającą łatwą
    kasę.

    > konta każdego z nich, co umożliwi wykrycie fałszywego zajęcia (z
    numerem
    > konta nie należącym do komornika).

    Nie spotkałem się z przypadkiem weryfikowania nr rach. komornika
    przez zobowiązanego np. bank czy pracodawcę.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2014-10-01 17:04:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-01 14:54, Marek pisze:

    > A gdy zobiwiązanym nie jest bank a pracodawca to z czego masa oddać :-)?

    Ma po prostu wypłacić należne wynagrodzenie.

    > Ale nie o to chodzi, chodzi o dziurę w systemie dającą łatwą kasę.

    Słyszałem o takiej próbie wyłudzenia, ale bank (w tamtym przypadku) "się
    zorientował". Czy to jest dziura, nie sądzę.

    > numerem
    >
    > Nie spotkałem się z przypadkiem weryfikowania nr rach. komornika przez
    > zobowiązanego np. bank

    Rozumiem, że pracujesz w banku w odpowiednim dziale?

    > czy pracodawcę.

    A tu kontrola jest jeszcze szczelniejsza, bo i przez pracodawcę, i przez
    dłużnika.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-10-01 18:23:16
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-10-01 10:04, Marek pisze:

    > Ale ja właśnie o papierze mówię, cała operacja jest wyłącznie na
    > papier

    Nie prawda.

    A co do możliwości wała - weryfikacja jest banalnie prosta -
    większość komorników ma 1 nr rachunku.

    A co do nieprawdy - patrz co to ognivo np.
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 9. Data: 2014-10-01 19:13:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-10-01 18:23, Użytkownik "Rafał \"SP\" Gil" napisał:

    > Nie prawda.

    Napiszesz dlaczego nieprawda ?

    > A co do możliwości wała - weryfikacja jest banalnie prosta - większość
    > komorników ma 1 nr rachunku.

    Nie jest to takie banalne. Dany bank zna lub może znać dawne numery
    kont komorników z którymi już mieli okazję współpracować.
    Z tymi z którymi nie współpracowali nie zweryfikuje w ten sposób.

    > A co do nieprawdy - patrz co to ognivo np.

    System służący do poszukiwań kont dłużników a nie do weryfikacji
    kont komorników. No chyba że o czymś nie wiem.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2014-10-01 20:51:27
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-10-01 19:13, RadoslawF pisze:

    > Napiszesz dlaczego nieprawda ?

    zrób test a się dowiesz.
    Dowolny duży pracodawca, dowolny komornik, kwotę minimalną
    wpisz. Nie wpłynie ani złotówka ...

    > Nie jest to takie banalne. Dany bank zna lub może znać dawne numery
    > kont komorników z którymi już mieli okazję współpracować.
    > Z tymi z którymi nie współpracowali nie zweryfikuje w ten sposób.

    Zweryfikuje. Telefonicznie lub via WWW.

    > System służący do poszukiwań kont dłużników a nie do weryfikacji
    > kont komorników. No chyba że o czymś nie wiem.

    No właśnie jest coś o czymś nie wiesz. Komornik bardzo często ma
    wiedzę o rachunku i jego stanie, ew. zbiegach egzekucji zanim
    papier dojdzie do dłużnika wierzytelności.

    Wejdź do dowolnej kancelarii komorniczej kiedy komornik ma dyżur
    i weź go po prostu zapytaj co chroni świat przed tym rodzajem wałów.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90