  • 1. Data: 2014-10-02 08:58:56
    Temat: DG i przekazanie samochodu na cele osobiste / sprzedaż
    Od: Marek <m...@g...pl>

    dzień dobry

    Czytam pryzepisy i w sumie nie jestem po ich lekturze mądrzejszy.
    Chciałbym praktyków spytać jak wygląda sprzedaż samochodu służbowego w
    jednoosobowej DG.
    Auto jest już zamortyzowane, zostało zakupione jako używane na umowę bez
    faktury VAT.
    1. Czy podczas sprzedaży muszę wystawić fakturę i naliczyć VAT?
    2. Drugi wariant to przekazanie auta na cele osobiste lub darowizna. Jak
    wygląda tu sprawa podatków?

    pozdrawiam
    Marek

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 2. Data: 2014-10-02 09:44:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2014, Marek wrote:

    > dzień dobry
    >
    > Czytam pryzepisy i w sumie nie jestem po ich lekturze mądrzejszy.
    > Chciałbym praktyków spytać jak wygląda sprzedaż samochodu służbowego
    > w jednoosobowej DG.

    ...a potem nie pytasz o prawnocywilne elementy sprzedaży, lecz:

    > Auto jest już zamortyzowane, zostało zakupione jako używane na umowę bez
    > faktury VAT.

    ...podatkowe.
    Goto właściwa "podgrupa" ;) (jest .podatki)

    > 1. Czy podczas sprzedaży muszę wystawić fakturę i naliczyć VAT?

    Skoro ujęte w EŚT to sprzedaż jest przychodem z DG, więc faktura,
    ale co do VAT to były zmiany, więc pisać "z głowy czyli z niczego" nie
    będę ryzykował ;)

    > 2. Drugi wariant to przekazanie auta na cele osobiste lub darowizna. Jak
    > wygląda tu sprawa podatków?

    Przy ST dochodowy obejmuje tylko przychód (więc nie będzie), natomiast
    z VAT tak samo jak wyżej :> (znaczy nie będzie różnicy - jeśli przy
    sprzedaży nie ma VAT to i przy darowiźnie nie ma, a jeśli jest,
    to trzeba go rozliczyć f-rą wewnętrzną - dla ścisłości, w tym roku
    nie musi to już być f-ra, lecz "jakikolwiek dokument pozwalający
    na wyznaczenie kwoty").
    Jak dotąd sprzedaż sam. osobowego VATu nie było (było zwolnienie).
    Zakładam, że amortyzacja trwała dłużej niż 5 lat (dla VAT
    istnieje mechanizm nie będący amortyzacją, lecz działający
    trochę podobnie, ale z niezależnym okresem 5-letnim).

    pzdr, Gotfryd