  • 1. Data: 2004-08-02 13:53:18
    Temat: Meldunek a wynajem mieszkania
    Od: Gamon' <r...@g...pl>

    Czesc!

    Jak wyglada sprawa meldunku, jesli mieszkam w wynajmowanym mieszkaniu?
    Chodzi mi glownie o to, czy mozna, jak dawniej miec klopoty z powodu
    zamieszkiwania bez meldunku? Wiadomo, ze wiekszosc wlascicieli mieszkan
    niestety nie chce meldowac nawet tymczasowo albo mowia, ze owszem, ale
    cena znacznie wzrasta. Wiadomo tez, jaka jest sytuacja z mieszkaniami i
    praca, wiec naiwnie ludze sie, ze ktos dostosowal ten glupi przepis do
    stanu faktycznego.
    Mowie o przypadku, kiedy jest podpisana miedzy stronami umowa najmu,
    liczba osob mieszkajacych jest rowna lub mniejsza niz zgloszona w
    administracji do oplat itp., a ja mam meldunek po prostu pod starym adresem.
    A jak wyglada sytuacja, kiedy umowa najmu zostanie zastapiona umowa
    bezplatnego uzyczenia lokalu (tak to sie chyba nazywa) - i tak wtedy sie
    placi, ale moze sprawa braku meldunku wyglada lepiej?

    Bede dzwieczec za pomoc.
    W miare mozliwosci prosze na priva.
    Dzieki :)

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 2. Data: 2004-08-02 18:16:49
    Temat: Re: Meldunek a wynajem mieszkania
    Od: "Olka" <O...@i...pl>

    Wynajmowalam mieszkanie przez agencje i tam poinformowano mnie ze zgodnie z
    nowymi przepisami wlasciciel nie ma obowiazku meldowania, zazwyczaj
    tymczasowego, wynajmuacych.

    Pozdrawiam
    Olka

    Uzytkownik "Gamon'" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2004-08-02 19:29:21
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Uzytkownik "Gamon'" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Wiadomo, ze wiekszosc wlascicieli mieszkan
    > niestety nie chce meldowac nawet tymczasowo albo mowia, ze owszem, ale
    > cena znacznie wzrasta.

    A niby czemu?? Co takiego jest w zameldowaniu, ze cena musi wzrosnac?

    HaNkA

  • 4. Data: 2004-08-02 21:13:22
    Od: " Mikolaj" <m...@g...pl>

    > Jak wyglada sprawa meldunku, jesli mieszkam w wynajmowanym mieszkaniu?
    > Chodzi mi glownie o to, czy mozna, jak dawniej miec klopoty z powodu
    > zamieszkiwania bez meldunku?

    Wynajmowalem przez dluzszy okres i nigdy nie mialem z tym klopotow.
    Wszedzie gdzie sa jakies dane wymagane (banki, firmy, etc) zawsze jest adres
    stalego zameldowania i adres do korespondencji. Jedynie co bylo uciazliwe to
    komentarze na Poczcie przy odbiorze przesylek i poleconych "Oooo Pan tam nie
    jest zameldowany!..."

    > Wiadomo, ze wiekszosc wlascicieli mieszkan
    > niestety nie chce meldowac nawet tymczasowo albo mowia, ze owszem, ale
    > cena znacznie wzrasta.

    Moze tak byc gdyz wtedy wlasciciel ma zwiekszone oplaty za eksploatacje,
    wywoz smieci itd ale raczej to nie powinno az tak bardzo wplywac na cene.
    Sadze ze tak jest bo wiekszosc tych umow jest na "czarno".

> [...]
    > administracji do oplat itp., a ja mam meldunek po prostu pod starym adresem.
    > A jak wyglada sytuacja, kiedy umowa najmu zostanie zastapiona umowa

    Korzystajac z okazji, wnosze o jakas inicjatywe aby raz na zawsze zniesc ten
    glupi, stary, PRLowski obowiazek meldunkow. Kiedy mieszkalem w Kanadzie, nie
    bylo zadnego takiego durnego wymogu i jakos wszystko dziala i jest normalnie.

    Mikolaj

  • 5. Data: 2004-08-02 21:42:04
    Od: "AN" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Olka" <O...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Wynajmowalam mieszkanie przez agencje i tam poinformowano mnie ze zgodnie
    > z nowymi przepisami wlasciciel nie ma obowiazku meldowania, zazwyczaj
    > tymczasowego, wynajmuacych.

    Nie myl wynajmującego z najemcą. Obowiązek meldunkowy spoczywa na najemcy.

    BTW, odpowiadaj POD cytatem.

    AN

  • 6. Data: 2004-08-03 07:23:26
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "AN" <

    > Nie myl wynajmującego z najemcą. Obowiązek meldunkowy spoczywa na najemcy.

    Zarówno na najemcy jak i wynajmującym.
    Art. 10 i art. 29 ustawy o dowodach osobistych...

    A konsekwencje niezameldowania w art. 147 par 1 i par 2 kw.

    ---
    Pzdr.

    P.S. A temu pośrednikowi należałoby odebrać licencję za taki "porady".

  • 7. Data: 2004-08-03 08:34:42
    Od: Gamon' <r...@g...pl>

    Czesc!

    AN wrote:
    > Nie myl wynajmującego z najemcą. Obowiązek meldunkowy spoczywa na najemcy.

    Tylko najemca sie nie zamelduje bez zgody wynajmujacego :( I miedzy
    innymi z tego poowdu uwazam ten przepis nijak nie przystajacy do
    rzeczywistosci.

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 8. Data: 2004-08-03 08:36:52
    Od: Gamon' <r...@g...pl>

    Czesc!

    Tomasz wrote:
    > Zarówno na najemcy jak i wynajmuj?cym. Art. 10 i art. 29 ustawy o
    > dowodach osobistych...
    Mozesz mi to zacytowac na priva?

    > A konsekwencje niezameldowania w art. 147 par 1 i par 2 kw.
    j.w.

    > P.S. A temu po?rednikowi nale?a?oby odebraae licencj? za taki
    > "porady".
    posrednikom za wiele innych "wpadek" powinno odbierac sie licencje, ale
    dzis nikt nie sprawdza, czy np. pan hydraulik faktycznie zna sie na
    robocie - gosc rejestruje firme, a pozniej zalewa pare mieszkan na raz :/
    Nasza smutna rzeczywistosc...

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 9. Data: 2004-08-03 08:38:19
    Od: Gamon' <r...@g...pl>

    Czesc!

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > A niby czemu?? Co takiego jest w zameldowaniu, ze cena musi wzrosnac?
    Wyzsze oplaty eksploatacyjne naliczane od liczby osob.
    A tak naprade mit: ludzie sie boja, ze jak cie zamelduja, to juz sie nie
    pozbeda i chca miec jakies dodtakowa srodkie osladzajace im to
    ryzyko.... Oczywiscie bzdura, ale nic na to sie nie poradzi :(

    Pozdrawiam,
    robal.

  • 10. Data: 2004-08-03 08:44:25
    Od: Gamon' <r...@g...pl>

    Czesc!

    Mikolaj wrote:
    > Wynajmowalem przez dluzszy okres i nigdy nie mialem z tym klopotow.
    > Wszedzie gdzie sa jakies dane wymagane (banki, firmy, etc) zawsze jest adres
    > stalego zameldowania i adres do korespondencji.
    Nie pisze o takich klopotach, bo wlasnie wiekszosc firm/instytucji juz
    zrozumiala, ze taka jest sytuacja.
    Mam na mysli po prostu "paragrafy", ktore czesto itnieja dla samych
    siebie i nijak nie maja sie do rzeczywistosci. Chodzi mi po prostu o to,
    czy np. jakas sfrustrowana baba moze dac cynk do dzielnicowego (czy
    ktokolwiek za to odpowaida), ze pod takim a takim adresem przebywa od
    np. 2 lat (chodzi mi o to, ze nie jest to krotki okres - np. pare
    miechow), przebywa osoba, ktora chyba nie jest zameldowana. I czy wtedy
    zjawia sie taki pan w uniformie i ciaga mnie pozniej po jakichs
    komisaraiatach, czy sadach i mam z tego poowdu jakies nieprzyjemnosci.

    > Moze tak byc gdyz wtedy wlasciciel ma zwiekszone oplaty za eksploatacje,
    > wywoz smieci itd ale raczej to nie powinno az tak bardzo wplywac na cene.
    Wiesz, jak ktos mi spiewa 200-500 PLN wiecej za melduenk (niekiedy kwota
    jest jeszcze wyzsza, gdy gosc/gosciowa ma zamiar rozliczac sie z tego
    wynajmu z US), to dla mnie jest to az nadto (wystarcza mi na oplaty i
    baaaardzo skromne zycie, wiec dla mnie to fortuna).

    > Sadze ze tak jest bo wiekszosc tych umow jest na "czarno".
    Tez sadze, ze wiekszosc wlascicieli po prostu nie chce odprowadzac podatku.

    > Korzystajac z okazji, wnosze o jakas inicjatywe aby raz na zawsze zniesc ten
    > glupi, stary, PRLowski obowiazek meldunkow.
    Jestem za. To od czego zaczniemy? odpisy na jakims liscie?

    Pozdrawiam,
    robal.