  • 1. Data: 2004-08-02 09:38:12
    Temat: zasiedzenie
    Od: w...@p...onet.pl

    witam,
    pytanie o zasiedzenie, a dokladniej o terminy i przypadki przerwania biegu:
    czy pismo z prokuratury stwierdzajace, ze wlascicielem ruchomosci jest pan x
    przerywa bieg zasiedzenia pana y, ktory faktycznie posiada ruchomosc w dobrej
    wierze przez okres 2,5 r?
    Jak rozumiem do sprawy ma zastosowanie art. 123 kc, zastanawiam sie tylko, czy
    prokuratura:
    1. moze cokolwiek stwierdzac w swoich pismach (potwierdzac stan faktyczny), od
    tego jest chyba sad
    2. jest "...innym organem powołanym do rozpoznawania spraw lub egzekwowania
    roszczen danego rodzaju..." zgodnie z trescia art. 123 kc

    bede wdzieczny za odpowiedz

    pozdrawiam
    d.

  • 2. Data: 2004-08-02 10:03:41
    Temat: Re: zasiedzenie
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    w...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > 2. jest "...innym organem powołanym do rozpoznawania spraw lub
    > egzekwowania roszczen danego rodzaju..." zgodnie z trescia art. 123 kc

    jak posiada 2,5 roku to jeszce DLuuuugo.. nie zasiedzi..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-08-02 10:24:18
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik w...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > 2. jest "...innym organem powołanym do rozpoznawania spraw lub egzekwowania
    > roszczen danego rodzaju..." zgodnie z trescia art. 123 kc

    Pismo prokuratury niczego nie przerywa, gdyż nie jest ona "... sądem lub innym
    organem powołanym do rozpoznawania spraw lub egzekwowania roszczeń danego
    rodzaju..."

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-08-02 12:30:57
    Temat: Odp: zasiedzenie
    Od: "schedar" <s...@o...pl>

    liczy sie czas posiadania i uzytkowania(+ placenie podatkow), a nie kto jest
    wlascicielem

  • 5. Data: 2004-08-02 23:05:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Aug 2004, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ w...@p...onet.pl pisze:
    [...]
> [...]
    >+ > ruchomosc w dobrej wierze przez okres 2,5 r?
    [...]
    >+ jak posiada 2,5 roku to jeszce DLuuuugo.. nie zasiedzi..

    Mi od 2,5 roku do 3 lat wychodzi 0,5 roku - mowa o "dobrej wierze" !
    Jak dla mnie pół roku to *aż tak* długo nie jest :]

    pozdrowienia, Gotfryd