  • 11. Data: 2004-08-03 10:32:03
    Temat: Re: Meldunek a wynajem mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, Gamon' wrote:
    > + Tomasz wrote:
    [...]
    > + > P.S. A temu pośrednikowi należałoby odebrać licencję za taki
    > + > "porady".
    > + posrednikom za wiele innych "wpadek" powinno odbierac sie licencje, ale
    > + dzis nikt nie sprawdza, czy np. pan hydraulik faktycznie zna sie na
    > + robocie - gosc rejestruje firme, a pozniej zalewa pare mieszkan na raz :/

    Ale hydraulik z naury rzeczy:
    1. nie dostanie zapłaty za zawalona robotę
    2. może być dość prosto ścigany za szkody które wyrządził

    Żeby nie zapłacić pośrednikowi trzeba mu dowieść "niestaranności",
    w myśl naszego prawa za czynność prawną zapłata się należy nawet
    jak czynność jest nieskuteczna.
    I trudniej o dowód (masz na piśmie ową "poradę" ?) niż z obejrzeniem
    zalanych mieszkań :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2004-08-03 11:11:20
    Od: "AN" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Zarówno na najemcy jak i wynajmującym.
    > Art. 10 i art. 29 ustawy o dowodach osobistych...

    Melduje się najemca a nie właściciel. Ten tylko potwierdza fakt pobytu osoby
    meldującej się. Poza tym zawiadamia organ gminy o osobie, która nie
    dopełniła obowiązku meldunkowego.

    AN

  • 13. Data: 2004-08-03 14:14:59
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Melduje się najemca a nie właściciel. Ten tylko potwierdza fakt pobytu
    osoby
    > meldującej się. Poza tym zawiadamia organ gminy o osobie, która nie
    > dopełniła obowiązku meldunkowego.

    Ja nie napisałem, że wynajmujący "melduje". Napisałem, że ciąży na nim
    obowiązek meldunkowy, który realizuje poprzez czynności przez Ciebie
    wymienione.

    Jest to istotne dla oceny kwalifikacji czynu jako wykroczenia, tj. czy
    właściciel, który odmawia potwierdzenia faktu pobytu danej osoby w danym
    lokalu popełnia czyn z § 1 czy § 2 art. 147 KW.

    IMHO jest to art. 147 par 1 kw.

    ---

    Pzdr.

  • 14. Data: 2004-08-03 18:40:24
    Od: "AN" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > Ja nie napisałem, że wynajmujący "melduje". Napisałem, że ciąży na nim
    > obowiązek meldunkowy, który realizuje poprzez czynności przez Ciebie
    > wymienione.

    Obowiązek meldunkowy jest określony, co do istoty, w rozdz. 2. Procedura
    meldowania jest opisana w art 2 i rozdz. 3. AFAIK, nie ma w nich mowy o
    właścicielu albo o innym podmiocie dysponującym tytułem prawnym do lokalu.
    Z drugiej strony nie mogę negować faktu, że wynajmujący ma obowiązki
    związane
    z meldowaniem(rozdz. 7), podobnie jak urzędnicy stosujący przepisy ustawy o
    ewidencji ludności i dowodach osobistych. Jest to jasne i oczywiste.
    Proponuję EOT.

    AN

  • 15. Data: 2004-08-03 18:43:44
    Od: "AN" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    właścicielu albo o innym podmiocie dysponującym tytułem prawnym do lokalu.
    Z drugiej strony nie mogę negować faktu, że wynajmujący ma obowiązki
    związane z meldowaniem(rozdz. 7) tak, jak urzędnicy stosujący
    przepisy ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych. W tym sensie
    masz oczywiście 100% rację. Proponuję EOT.

    AN

  • 16. Data: 2004-08-03 18:54:52
    Od: "AN" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > właściciel, który odmawia potwierdzenia faktu pobytu danej osoby w danym
    > lokalu popełnia czyn z § 1 czy § 2 art. 147 KW.

    W tym sensie masz 100% rację. Proponuję EOT.

    AN

  • 17. Data: 2004-08-03 19:04:47
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "AN"

    > W tym sensie masz 100% rację. Proponuję EOT.

    Co do oceny tego "obowiązku" zaznaczyłem "IMHO", gdyż oczywiście możliwe są
    różne interpretacje, jak to "w prawie bywa" :-).
    Oczywiście EOT.

    Pozdrawiam.

  • 18. Data: 2004-08-03 19:06:13
    Od: " Mikolaj" <m...@g...pl>

    > Jestem za. To od czego zaczniemy? odpisy na jakims liscie?

    No to z potrzebnych 100,000 podpisow mamy juz 2 :)

    M.

  • 19. Data: 2004-08-03 21:59:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, Mikolaj wrote:

    >+ > Jestem za. To od czego zaczniemy? odpisy na jakims liscie?
    >+
    >+ No to z potrzebnych 100,000 podpisow mamy juz 2 :)

    ...złożyliście pismem odręcznym czy podpisane elektronicznie ??
    ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (podejrzewający że podpisy są w myśl polskiego prawa wirtualne :))

  • 20. Data: 2004-08-05 11:09:24
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Uzytkownik "Gamon'" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Wyzsze oplaty eksploatacyjne naliczane od liczby osob.

    No to ja wiem, ale qrcze to znowu nie jest tak "znaczny" wzrost. Jestem
    zameldowana w Krakowie gdzie place wszystkie swoje koszty eksploatacyjne.
    Mieszkam tez w Chorzowie [ gdzie nie chce mi sie meldowac:-) ale taki adres
    podaje do korespondencji z wszystkimi urzedami:-)] gdzie chociaz nie jestem
    zameldowana zglosilam do spóldzielni mieszkaniowej i mnie i moje dziecko i
    place za nas wode etc i sa to naprawde smieszne kwoty. Stad raczej sadze, ze
    chodzi wlasnie o to co napisales - strach przed zameldowaniem i ewentualnym
    pozbyciem sie lokatora. Tak jakby niezameldowany lokator tez nie mógl wyciac
    komus numeru:-))

    HaNkA