    From: " Mikolaj" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Meldunek a wynajem mieszkania
    Date: Mon, 2 Aug 2004 21:13:22 +0000 (UTC)

    > Jak wyglada sprawa meldunku, jesli mieszkam w wynajmowanym mieszkaniu?
    > Chodzi mi glownie o to, czy mozna, jak dawniej miec klopoty z powodu
    > zamieszkiwania bez meldunku?

    Wynajmowalem przez dluzszy okres i nigdy nie mialem z tym klopotow.
    Wszedzie gdzie sa jakies dane wymagane (banki, firmy, etc) zawsze jest adres
    stalego zameldowania i adres do korespondencji. Jedynie co bylo uciazliwe to
    komentarze na Poczcie przy odbiorze przesylek i poleconych "Oooo Pan tam nie
    jest zameldowany!..."

    > Wiadomo, ze wiekszosc wlascicieli mieszkan
    > niestety nie chce meldowac nawet tymczasowo albo mowia, ze owszem, ale
    > cena znacznie wzrasta.

    Moze tak byc gdyz wtedy wlasciciel ma zwiekszone oplaty za eksploatacje,
    wywoz smieci itd ale raczej to nie powinno az tak bardzo wplywac na cene.
    Sadze ze tak jest bo wiekszosc tych umow jest na "czarno".

    > Mowie o przypadku, kiedy jest podpisana miedzy stronami umowa najmu,
    > liczba osob mieszkajacych jest rowna lub mniejsza niz zgloszona w
    > administracji do oplat itp., a ja mam meldunek po prostu pod starym adresem.
    > A jak wyglada sytuacja, kiedy umowa najmu zostanie zastapiona umowa

    Korzystajac z okazji, wnosze o jakas inicjatywe aby raz na zawsze zniesc ten
    glupi, stary, PRLowski obowiazek meldunkow. Kiedy mieszkalem w Kanadzie, nie
    bylo zadnego takiego durnego wymogu i jakos wszystko dziala i jest normalnie.

    Mikolaj