  • 1. Data: 2004-08-02 13:03:17
    Temat: komornik a dluznik za granica - pytania
    Od: "kr" <p...@a...pl>

    Gosciowi powinela sie jakis czas temu noga w jednoosobowej firmie i nie
    placil czas jakis podatkow, US skierowal sprawe do sądu, koleś dostal 3000
    grzywny, nie zaplacil bo po zaplaceniu zaleglosci do US zostal "goly i
    wesoly". Grzywna poszla do egzekucji komorniczej a dlużnik poszedl po rozum
    do glowy i pojechal do pracy za granice. Grzecznie placi jak ma czyli po
    jakies 100 na miesiac zalegla grzywne (nie ma rozlozonej grzywny na raty ale
    placi kiedy ma kase). Do zony dluznika przychodza co jakis czas komornicy i
    mowia "hu,hu jak mąz nie zaplaci to pojdzie siedziec". I teraz pytania: 1.
    Czy jesli naleznosc jest w jakis sposob splacana to czy takie pogrozki ze
    strony komornika maja jakies uzasadnienie? 2. Czy jesli dluznik jest za
    granica to czy mozna go tam scigac (pomijam sens scigania o 2 tys)?

  • 2. Data: 2004-08-02 15:56:40
    Temat: Re: komornik a dluznik za granica - pytania
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 2 Aug 2004 15:03:17 +0200, kr naskrobał(a):

> [...]
    > Czy jesli naleznosc jest w jakis sposob splacana to czy takie pogrozki ze
    > strony komornika maja jakies uzasadnienie?

    nawet jak nie jest spłacana nie idzie się do wiezienia

    > 2. Czy jesli dluznik jest za
    > granica to czy mozna go tam scigac (pomijam sens scigania o 2 tys)?

    jeżeli nie za zarzutów karnych to nie widzę możliwości.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-08-02 19:16:38
    Od: Komodor <k...@p...fm>

    Sebol wrote:

    > nawet jak nie jest spłacana nie idzie się do wiezienia

    Za mandat i większośc podatków do więzienia nie pójdziesz. Natomiast za
    grzywnę i owszem!!! Jeśli grzywnę wymierzył sąd to tenże sąd może ją
    zamienić na odsiadkę. Jest jakiś przelicznik. Jak brak kasy to trzeba
    szybko pisać o rozłożenie na raty inaczej można załapać się na areszt lub
    prace społecznie użyteczne. A co do podatków to jak się przekręciłem i
    zalegałem z PIT-4 to mi sąd zafasował 6 m-cy w zawiasach na 2 lata. Roczny
    termin spłaty zaległości wraz z odsetkami + obietnica odwieszenia jak się
    nie wyrobię. Nie muszę dodawać, że przedtem komornik zajął wszystko co mógł
    i zaliczył wyłącznie na VAT, ani grosza na PIT-4, takie miał polecenie od
    szefa...
    --
    Komodor

  • 4. Data: 2004-08-02 21:04:09
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > strony komornika maja jakies uzasadnienie? 2. Czy jesli dluznik jest za
    > granica to czy mozna go tam scigac (pomijam sens scigania o 2 tys)?

    A czy czasami na kwitach od komornika nie ma adnotacji że należy go informować
    o każdej zmianie miejsca pobytu dłuższej niż ileś tam. Bo jeśli jest to jak Ci
    napisali za kasę nie zamykają. Ale takie niepowiadomienie daje ogromne
    możliwośći. Tomek

  • 5. Data: 2004-08-02 22:59:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Aug 2004, Komodor wrote:

    >+ Sebol wrote:
    [...]
    >+ Za mandat i większośc podatków do więzienia nie pójdziesz. Natomiast za
    >+ grzywnę i owszem!!! Jeśli grzywnę wymierzył sąd to tenże sąd może ją
    >+ zamienić na odsiadkę. Jest jakiś przelicznik.

    ...to jedno. Ale IMHO powyższe *nie ma związku*:

    [...]
> [...]
    [...]
    >+ i zaliczył wyłącznie na VAT, ani grosza na PIT-4, takie miał polecenie od

    ...z tym, bo sprawa z PIT-4 wygląda znacznie gorzej.

    Jak np. nie zapłaciłeś PIT-5 to nie zapłaciłeś: nie miałeś z cazego
    i idziesz do egzekucji. Ale jeśli *miałeś zapłacić* PIT-4, to znaczy
    że *zapłaciłeś* pracownikom/zleceniobiorcom/wykonawcom.

    *ZAPŁACIŁEŚ*. Bo podatek pobiera się z wynagrodzenia: nie "z pieniędzy
    należnych" ale "pieniędzy *wypłaconych* (a dokładniej: "postawionych
    do dyspozycji").
    Czyli *miałeś* pieniądze, na całą pensję. Z niej wypłaciłeś pracownikom
    i *pobrałeś zaliczkę*. Na *ich* podatek. Po czym... z p. widzenia
    prawa ukradłeś *ich* (już ich !) podatek, który miałeś tylko przekazać
    - z *ich* wypłaty do Skarbu Państwa...

    I nie krzycz na mnie: to nie ja wymyśliłem, to są wnioski z dyskusji
    na grupie .podatki :) ! I owo "polecenie" jest hm... złośliwe, ale
    zrozumiałe: za PIT-4 masz nad sobą bat w postaci kary "za kradzież" !
    Wolno do wypłaty przeznaczać tylko tyle pieniędzy ile się ma... :(
    ...przeznaczać *brutto*...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-08-03 16:19:43
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > ...to jedno. Ale IMHO powyższe *nie ma związku*:

    Dlaczego nie?

    KG

  • 7. Data: 2004-08-03 18:09:28
    Od: Komodor <k...@p...fm>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > zrozumiałe: za PIT-4 masz nad sobą bat w postaci kary "za kradzież" !
    > Wolno do wypłaty przeznaczać tylko tyle pieniędzy ile się ma... :(

    Ja to wiem. Intryguje mnie tylko skąd Ci przyszło do głowy, że będę na
    Ciebie krzyczeć?

    Komodor

  • 8. Data: 2004-08-03 21:53:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, kam wrote:
    [...]
    > + Dlaczego nie?

    ...opisano w tej części co wyciąłeś: bo niezapłacenie PIT-4 jest
    inną kategorią postępowania; niezapłacenie PIT-5 to niepłacenie
    własnych długów, niepłacenie PIT-4 to kradzież powierzonego
    mienia...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-08-03 21:56:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, Komodor wrote:
    [...]
    >+ Ja to wiem. Intryguje mnie tylko skąd Ci przyszło do głowy, że będę na
    >+ Ciebie krzyczeć?

    A, bo mogłeś się zdenerwować iż wytykam fakt że na poparcie tezy
    iż "za grzywnę można iść siedzieć" posłużyłeś się przykładem
    podpartym PIT-4, w którym to można iść siedzieć "samorządnie" :)
    (tj. za *samo* niewpłacenie pobranej zaliczki, niezależnie
    czy wystąpią inne czynniki !).
    :)

    >+ Pozdrawiam

    wzajemnie :) - Gotfryd

  • 10. Data: 2004-08-04 14:10:09
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > inną kategorią postępowania; niezapłacenie PIT-5 to niepłacenie
    > własnych długów, niepłacenie PIT-4 to kradzież powierzonego

    A nie chodzi przypadkiem o egzekucję już orzeczonej grzywny, a nie
    zaległości podatkowych?

    KG