1. Data: 2004-08-02 11:58:12
Temat:ujawnienie prawa własności
Od:"Olka" <O...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!

W maju br nabyłam z bratem spadek po mamie. Jedna z nabytej nieruchomości
miała wpis do księgi wieczystej. Dzis dosatałam zawiadomienie z Sądu o
dokonaniu wpisu ostrzeżenia o niezgodności stanu prawnego nieruchomości
ujawnionego w księdze wieczystej z rzeczywistym stanem prawnym, w związku ze
zmianą własciciela po postanowieniu sadu, iz nabyliśmy spadek.

Musze złożyć wniosek o ujawnienie prawa własności w ksiedze wieczystej.
Gdzie? Po co? Dlaczego nikt mnie o tym wcześniej nie poinformował??

Dziękuje bardzo za odpowiedź.
Pozdrawiam
Olka

ps. moge dostać kare do 10.000zł :(((((((((

2. Data: 2004-08-02 17:56:52
Temat:Re: ujawnienie prawa własności
Od:Jancio <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Olka wrote:

> [...]
> Pozdrawiam
> Olka
>
> ps. moge dostać kare do 10.000zł :(((((((((

Nie wiem gdzie mieszkasz, ale prawdopodobnie powinnaś zglosić się do
Urzędu Miasta i/lub Gminy albo Starostwa Powiatowego (najlepiej po
prostu weż książkę telefoniczną i zadzwoń) do jakiegoś Referatu
Gospodarki Nieruchomosciami/Planowania przesrzennego/Budownictwa. To
chyba należy do ich zadań.
Pozdrawiam
Ania

3. Data: 2004-08-02 21:38:11
Od:"Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jancio" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

Jakiś czas temu dostałem podobne pismo. Pytałem w sądzie. Chodzi o to, byś
Ty poinformował sąd, ze jesteś właścicielem, bo oni się o tym z urzędu
dowiedzieli. Na strona Min. Sprawiedliwości jest wzór wniosku, ale pani w
sekretariacie powiedziała, ze równie dobrze mogę ów wniosek złożyć pisząc go
na papierze, byle zawarte w druku dane się tam znalazły.

Na moje pytanie, po kiego grzyba to tak komplikują, pani mi wyjawiła w
tajemnicy,że zgodnie z moimi domysłami chodzi o ... kasę. Wpisanie prawa
własności kosztuje. nie są to wielkie pieniądze, ale jednak. Od gospodarstwa
rolnego wyszło 600-700 zł (to jest wpis o wartości). A wpis z urzędu jest
darmowy.