  • 1. Data: 2004-08-02 11:58:12
    Temat: ujawnienie prawa własności
    Od: "Olka" <O...@i...pl>

    Witam!!

    W maju br nabyłam z bratem spadek po mamie. Jedna z nabytej nieruchomości
    miała wpis do księgi wieczystej. Dzis dosatałam zawiadomienie z Sądu o
    dokonaniu wpisu ostrzeżenia o niezgodności stanu prawnego nieruchomości
    ujawnionego w księdze wieczystej z rzeczywistym stanem prawnym, w związku ze
    zmianą własciciela po postanowieniu sadu, iz nabyliśmy spadek.

    Musze złożyć wniosek o ujawnienie prawa własności w ksiedze wieczystej.
    Gdzie? Po co? Dlaczego nikt mnie o tym wcześniej nie poinformował??

    Dziękuje bardzo za odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Olka

    ps. moge dostać kare do 10.000zł :(((((((((

  • 2. Data: 2004-08-02 17:56:52
    Temat: Re: ujawnienie prawa własności
    Od: Jancio <j...@p...fm>

    Olka wrote:

> [...]
    > Pozdrawiam
    > Olka
    >
    > ps. moge dostać kare do 10.000zł :(((((((((

    Nie wiem gdzie mieszkasz, ale prawdopodobnie powinnaś zglosić się do
    Urzędu Miasta i/lub Gminy albo Starostwa Powiatowego (najlepiej po
    prostu weż książkę telefoniczną i zadzwoń) do jakiegoś Referatu
    Gospodarki Nieruchomosciami/Planowania przesrzennego/Budownictwa. To
    chyba należy do ich zadań.
    Pozdrawiam
    Ania

  • 3. Data: 2004-08-02 21:38:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jancio" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    Jakiś czas temu dostałem podobne pismo. Pytałem w sądzie. Chodzi o to, byś
    Ty poinformował sąd, ze jesteś właścicielem, bo oni się o tym z urzędu
    dowiedzieli. Na strona Min. Sprawiedliwości jest wzór wniosku, ale pani w
    sekretariacie powiedziała, ze równie dobrze mogę ów wniosek złożyć pisząc go
    na papierze, byle zawarte w druku dane się tam znalazły.

    Na moje pytanie, po kiego grzyba to tak komplikują, pani mi wyjawiła w
    tajemnicy,że zgodnie z moimi domysłami chodzi o ... kasę. Wpisanie prawa
    własności kosztuje. nie są to wielkie pieniądze, ale jednak. Od gospodarstwa
    rolnego wyszło 600-700 zł (to jest wpis o wartości). A wpis z urzędu jest
    darmowy.