  • 11. Data: 2013-10-28 13:33:37
    Temat: Re: Meldunek a właściwie jego brak
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:l4ll5l$2b8$3@node2.news.atman.pl...

    > Gorzej - niektóre poczty mają niezbyt legalny wewnętrzny "prikaz" żeby w
    > przypadku pism sądowych awizować wszystko, nawet jeśli mówi się
    > listonoszowi wprost, że adresat się wyprowadził albo w ogóle jest
    > nieznany.

    W mojej ocenie, jeśli listonosz świadomie wpisuje "nieodebrano w terminie"
    wiedzą, że adresat tu nie mieszka, to poświadcza nieprawdę w dokumencie.

  • 12. Data: 2013-10-28 13:45:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.10.2013 13:33, Robert Tomasik pisze:

    > W mojej ocenie, jeśli listonosz świadomie wpisuje "nieodebrano w
    > terminie" wiedzą, że adresat tu nie mieszka, to poświadcza nieprawdę w
    > dokumencie.

    Cóż, mają wybór - albo to albo won z roboty. I ponoć nacisk idzie z
    sądów, które nie chcą sobie utrudniać roboty nieprawidłowymi
    doręczeniami. Oczywiście tych kilku listonoszy mogło kłamać, ale jaka
    dla nich jest różnica czy zostawiają awizo czy robią adnotację "adresat
    nieznany", hmm?

  • 13. Data: 2013-10-28 13:46:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-28 13:33, Robert Tomasik pisze:

    > W mojej ocenie, jeśli listonosz świadomie wpisuje "nieodebrano w
    > terminie"

    To nie listonosz wpisuje. "Winą" listonosza jest tylko pozostawienie
    awiza. Ale jeśli nikogo nie ma w domu, to nie ma innego wyjścia.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-10-28 13:56:47
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.10.2013 13:46, Liwiusz pisze:

    > To nie listonosz wpisuje. "Winą" listonosza jest tylko pozostawienie
    > awiza. Ale jeśli nikogo nie ma w domu, to nie ma innego wyjścia.

    Rozumiem, że na tych niektórych pocztach obowiązuje zasada, że nawet jak
    zastanie kogoś, kto powie 'nie mieszka', to wrzuca awizo. Niestety nie
    widzę tu złamania prawa. Żadnej nieprawdy nie poświadcza.

    MJ

  • 15. Data: 2013-10-28 14:04:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.10.2013 13:56, Michał Jankowski pisze:

    > Rozumiem, że na tych niektórych pocztach obowiązuje zasada, że nawet jak
    > zastanie kogoś, kto powie 'nie mieszka', to wrzuca awizo. Niestety nie

    No właśnie - Liwiuszek znowu języka polskiego nie rozumie, a ja wyraźnie
    pisałem o sytuacji kiedy listonosz przychodzi i zastane osoby mówią mu,
    że takiego adresata tu nie ma (nigdy nie było lub się wyprowadził).

    > widzę tu złamania prawa. Żadnej nieprawdy nie poświadcza.

    Hmm...

  • 16. Data: 2013-10-28 14:12:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:l4lm8p$3he$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > doręczeniami. Oczywiście tych kilku listonoszy mogło kłamać, ale jaka dla
    > nich jest różnica czy zostawiają awizo czy robią adnotację "adresat

    Do czasu, jak ktoś mu udowodni celowość działania. Wówczas moze być
    "ciepło".

  • 17. Data: 2013-10-28 14:12:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-28 14:04, Andrzej Lawa pisze:
    > No właśnie - Liwiuszek znowu języka polskiego nie rozumie, a ja wyraźnie
    > pisałem o sytuacji kiedy listonosz przychodzi i zastane osoby mówią mu,
    > że takiego adresata tu nie ma (nigdy nie było lub się wyprowadził).

    Nie odnosiłem się do twoich słów, więc skończ ten bełkot.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2013-10-28 14:14:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To nie listonosz wpisuje. "Winą" listonosza jest tylko pozostawienie
    > awiza. Ale jeśli nikogo nie ma w domu, to nie ma innego wyjścia.

    Jeśli nikogo nie ma - ale co innego jak jest i informuje, ze adresat tu nie
    mieszka. W tym miejscu jest problem.

  • 19. Data: 2013-10-28 14:18:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, że na tych niektórych pocztach obowiązuje zasada, że nawet jak
    > zastanie kogoś, kto powie 'nie mieszka', to wrzuca awizo. Niestety nie
    > widzę tu złamania prawa. Żadnej nieprawdy nie poświadcza.

    Awizo ma zostawić, jak nie zastanie nikogo uprawnionego pod adresem. A
    uprawnionym jest każdy domownik. U mnie tak listonosz raz z listem
    poleconym zrobił, że wrzucił awizo, bo mu się listu nosić nie chciało (to
    był jakiś zakup na ALLEGRO chyba). Zdrzaźnił mnie, bo w domu zawsze jest
    ktoś z domowników, a ponadto było widać na monitoringu, że nawet nie
    próbował dzwonić do furtki. Wysłałem pismo do Dyrektora Poczty, facet
    dostał "po uszach" i już nie pamiętam, kiedy dostałem awizo. Problem
    rozwiązany.

  • 20. Data: 2013-10-28 14:18:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-28 14:14, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:l4lmas$69q$1@node1.news.atman.pl...

    > Jeśli nikogo nie ma - ale co innego jak jest i informuje, ze adresat tu
    > nie mieszka. W tym miejscu jest problem.

    Nie widzę tego "problemu".

    --
    Liwiusz