  • 21. Data: 2013-10-28 14:28:25
    Temat: Re: Meldunek a właściwie jego brak
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.10.2013 14:12, Robert Tomasik pisze:

    > Do czasu, jak ktoś mu udowodni celowość działania. Wówczas moze być
    > "ciepło".

    Słowo kontra słowo - ciężko udowodnić.

  • 22. Data: 2013-10-28 14:38:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie widzę tego "problemu".

    Nieoidebrany w termine list urzędy uznają za doręczony. Ten zwrócony z
    adnotacją, że jest błędny adres wdraża procedurę ustalenia jego miejsca
    pobytu albo innych działań zastępczych w prawie opisanych.

  • 23. Data: 2013-10-28 14:39:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:l4lopp$67p$1@node2.news.atman.pl...

    > Słowo kontra słowo - ciężko udowodnić.

    Dlatego napisałem "do czasu". A jak oświadczenie słyszała przypadkowo
    sąsiadka i ktoś się wkurzy i złoży stosowne zawiadomienie? Wiem - mało
    prawdopodobne i dlatego listonosza idą na łatwiznę.

  • 24. Data: 2013-10-28 14:46:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 października 2013 13:21:53 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski
    napisał:
    > Przypominam, że w przypadku pojawienia się w skrzynce awiza listu
    > poleconego i nieodebrania tego listu, poczta odsyła go z adnotacją
    > "nieodebrany" i ŻADNE prośby na poczcie nie skłonią jej do zmiany tej
    > adnotacji na "nie mieszka".
    Wielokrotnie jednak widziałem zwrotki z informacją "adresat nie mieszka" "adresat
    nieznany"

  • 25. Data: 2013-10-28 14:48:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 października 2013 14:04:29 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa
    napisał:
    > No właśnie - Liwiuszek znowu języka polskiego nie rozumie, a ja wyraźnie
    > pisałem o sytuacji kiedy listonosz przychodzi i zastane osoby mówią mu,
    > że takiego adresata tu nie ma (nigdy nie było lub się wyprowadził).
    > I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

    Wtedy listonosz pisze na kopercie "nie mieszka", "wyprowadził się" i list z taka
    adnotacją wraca do nadawcy.

  • 26. Data: 2013-10-28 14:54:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.10.2013 14:48, Kris pisze:

    > Wtedy listonosz pisze na kopercie "nie mieszka", "wyprowadził się"
    > i list z taka adnotacją wraca do nadawcy.

    Czego nie rozumiesz w tym co napisałem o niezbyt legalnym wewnętrznym
    nacisku w niektórych rejonach?

  • 27. Data: 2013-10-28 14:55:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.10.2013 14:39, Robert Tomasik pisze:

    > Dlatego napisałem "do czasu". A jak oświadczenie słyszała przypadkowo
    > sąsiadka i ktoś się wkurzy i złoży stosowne zawiadomienie? Wiem - mało
    > prawdopodobne i dlatego listonosza idą na łatwiznę.

    No, dla listonosza nie jest to pójście na łatwiznę - musi wypisać awizo,
    potem ponowne. A tak wróciłoby od razu do nadawcy.

  • 28. Data: 2013-10-28 15:03:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-28 14:38, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > adnotacją, że jest błędny adres wdraża procedurę ustalenia jego miejsca
    > pobytu albo innych działań zastępczych w prawie opisanych.

    To wiem. Nie widzę problemu dla listonosza, że awizuje list, którego
    doręczyć nie może, nawet jak domownicy są obecni (mogą kłamać).

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2013-10-28 15:10:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-28 15:03, Liwiusz pisze:

    > To wiem. Nie widzę problemu dla listonosza, że awizuje list, którego
    > doręczyć nie może, nawet jak domownicy są obecni (mogą kłamać).

    Znam osobe, przebywającą prawie cały czas w domu, ktora miala problem z
    listonoszem, ze awizował, zamiast dostarczać, a problem taki, że
    awizując nie musiał listonosz chodzić po klatce, tylko wrzucał do
    skrzynek na parterze awiza...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 30. Data: 2013-10-28 16:00:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Gorzej - niektóre poczty mają niezbyt legalny wewnętrzny "prikaz" żeby w
    > przypadku pism sądowych awizować wszystko, nawet jeśli mówi się
    > listonoszowi wprost, że adresat się wyprowadził albo w ogóle jest nieznany.

    a to juz niezgodnie z rozporządzeniem.