  • 41. Data: 2003-10-18 17:13:52
    Temat: Re: Mandat za jazdę na gap
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Przypomniałem sobie kolegę z lat szkolnych, który dał się spisać w czasie
    > kontroli w autobusie.
    > Po kontroli, na moje pytanie "Co ci tak wesoło?" odpowiedział: "W legitce
    > mam stary adres"
    > Kolega nigdy nie płacił ani za bilet, ani za koszty wypisania biletu i
    przez
    > kilka lat jeździł "na gapę".

    Ciekaw jestem kto mu tą legitymację wystawił i kto prolongował.

    pdr
    Olo

  • 42. Data: 2003-10-18 17:14:10
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

    > O ile zdążą przed przedawnieniem, bo to już pewnie niedługo.

    Jak trafi do sądu to komornik zyska dodatkowe kilka lat na egzekucję
    należności

    HaNkA

  • 43. Data: 2003-10-18 17:14:17
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    > No to mam dobra wiadomosc :-)))))
    >
    > 1.10. br (2003) czyli jakies 3 tyg temu to sie przedawnilo.
    >
    > List wyrzuc do kosza i zapomnij o calej sprawie.

    Przedawnienie wynosi rok.
    Jeżeli od daty wystawinia mandatu do dzisiaj minął rok, to sprawa się
    przedawniła.
    Pod warunkiem, że wcześniej nie przerwałeś biegu przedawnienia poprzez
    przyznanie się do długu, np. poprzez wysłanie listu do MPK, albo do Kruka.
    Wówczas przedawnienie zaczyna się od tej daty od początku.

    Przedawnienie nie oznacza, że MPK nie może dochodzić roszczeń. Owszem może.
    Kruk może nawet oddać sprawę do sądu. Wówczas w sądzie sam musisz wystąpić z
    wnioskiem, że sprawa się przedawniła i sędzia umarza sprawę ze względu na
    przedawnienie.
    Jeśli z takim wnioskiem nie wystąpisz to oczywiście sprawę przegrasz i
    będziesz wtedy musiał na bank zapłacić łącznie z kosztami.

  • 44. Data: 2003-10-18 17:15:04
    Od: kam <X...@X...plX>

    Olo Kwasniak wrote:
    > O ile sprawa juz nie trafila do sadu...

    jakoś wątpię :)

    KG

  • 45. Data: 2003-10-18 17:15:39
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    > Owszem i nie wstydze sie ich.

    Ja nie twierdzę, że masz się ich wstydzić.
    Ja twierdzę, że one się mają nijak do stanu faktycznego.
    Każdy ma prawo się mylić.

  • 46. Data: 2003-10-18 17:16:06
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "poilkj" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A w jakim paragrafie to znalazłeś?

    774 KC, 471 KC i 483KC.

    BTW gdzie ty w tej sytuacji widzisz szkode poniesiona przez przewoznika? Bo
    tylko ona jest
    przeslanka tak odszkodowania jak i w omawianym wypadku kary umownej.

  • 47. Data: 2003-10-18 17:16:27
    Od: kam <X...@X...plX>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Hmm, to aamo może tyczyć się biletów na przejazd jednorazowy. Kupując go
    > zawieram umowę - skoro jazda bez biletu nie jest tożsama z jazdą bez
    > posiadania go podczas kontroli to ciekawe czy takie MPK przyjęloby
    > reklamację opartą o fakt, że kupiłam bilet dzień wcześniej ale po prostu
    > sobie go nie wziełam w danym dniu:-)))

    Naprawdę nie widzisz różnicy? :)

    KG

  • 48. Data: 2003-10-18 17:17:28
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "kam" <X...@X...plX> wrote in message news:3F91756B.6010108@Xop.plX...

    > Naprawdę nie widzisz różnicy? :)

    Widzi. tylko chciała pokazać absurd poprzedniego wywodu.

  • 49. Data: 2003-10-18 17:18:24
    Od: "rodzic" <N...@...pl>

    > przez
    >
    > Ciekaw jestem kto mu tą legitymację wystawił i kto prolongował.

    Taką informacje zachowam dla siebie na wypadek gdybym musiał zapłacić i
    potem odegrać się z nawiazką na przewoźniku.

  • 50. Data: 2003-10-18 17:19:50
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:bmrsd8$h5m$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > posiadania go podczas kontroli to ciekawe czy takie MPK przyjęloby
    > reklamację opartą o fakt, że kupiłam bilet dzień wcześniej ale po prostu

    Sprytnie to sobie wykombinowalas... ;-)))

    Ale niestety jest roznica miedzy zwyklym biletem (aby zawrzec umowe
    przejazdu trzeba go najpierw skasowac) a biletem miesiecznym ktory
    wystarczy kupic (ni i oczywiscie jezdzic tylko w okresie na ktory ten bilet
    jest)