  • 31. Data: 2003-10-18 17:04:00
    Temat: Re: Mandat za jazdę na gap
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "NoMAD" <l...@o...pl> wrote in message news:bmrr4j$45b$1@news.onet.pl...

    > i jeszce bo zapomnialem. Co najwyzej moga obciazyc go jakas suma
    > za "marnowanie" czasu kontrolerow. Ale to musi byc w regulaminie
    > i na pewno nie moze stanowic kwoty zblizonej wysokoscia do samej kary
    > umownej za bezbiletowy przejazd

    A w jakim paragrafie to znalazłeś?

  • 32. Data: 2003-10-18 17:06:01
    Temat: Re: Mandat za jazdę na gapę
    Od: "rodzic" <N...@...pl>

    > ewentualnej
    > więc

    > Ale mam nadzieje ze nie kontaktowales sie w zaden sposob z MPK czy
    > firma Kruk i nie maja na pismie od ciebie uznania dlugu (zadnych
    stwierdzen
    > typu
    > wiem ze musze zaplacic tyle i tyle, obiecuje ze zaplace tyle i tyle, nie
    > zaplace bo nie itp)

    Była dzisiaj rozmowa telefoniczna w tej sprawie (zadzwoniliśmy, żeby
    dowiedzieć się, czy mogą anulować "wyrok")
    Czy to coś zmienia?

  • 33. Data: 2003-10-18 17:06:42
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Yeti" <b...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ale na miesięcznym z PKP jest data zakupu

    A w regulamnie przewozów pkp jak jest napisane?
    Że możesz go nie mieć przy sobie w czasie przejazdu i że jak dostarczysz do
    xxx dni to ci karę anulują?
    Jeśli jest napisane, że masz go mieć przy sobie w czasie przejazdu to sobie
    tą datę możesz mieć lub nie i nie ma to żadnego znaczenia.

  • 34. Data: 2003-10-18 17:07:02
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    > miesiąc
    > nie

    > Zgadza się. W zawartej umowie przez ciebie umowie jest napisane, że
    będziesz
    > przestrzegał regulaminu w którym jest napisane , że masz bilet posiadać
    > przy sobie i jeśli go nie posiadasz płacisz opłatę dodatkową.

    > wpływa patrz wyżej.

    > Należy, zgodnie z regulamin który zgodziłeś się przestrzegać kupując
    bilet.

    > To są twoje gdybania.

    Owszem i nie wstydze sie ich.

  • 35. Data: 2003-10-18 17:07:51
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Ale na miesięcznym z PKP jest data zakupu

    Na kazdym bilecie PKP jest data zakupu..

    pdr
    Olo

  • 36. Data: 2003-10-18 17:07:57
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "rodzic" <N...@...pl> wrote in message news:bmrqrn$19r0$1@News.K.PL...
    > Regulamin "kuty na cztery nogi". Nic, tylko płacić :(
    Moim zdaniem sprawiedliwy, bo wyklucza możliwości kombinowania.

    > Uczmy się (i dzieci) cwaniactwa!

    Nie. Oduczmy dzieci cwaniactwa.

  • 37. Data: 2003-10-18 17:08:15
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > O ile zdążą przed przedawnieniem, bo to już pewnie niedługo.

    O ile sprawa juz nie trafila do sadu...

    pdr
    Olo

  • 38. Data: 2003-10-18 17:09:24
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > "Opłatę karną", to dla porządku.

    "Opłatę dodatkową" - to dla jeszcze większego porządku ;-)

    pdr
    Olo

  • 39. Data: 2003-10-18 17:11:31
    Od: kam <X...@X...plX>

    NoMAD wrote:
    > No to mam dobra wiadomosc :-)))))
    > 1.10. br (2003) czyli jakies 3 tyg temu to sie przedawnilo.

    Oj chyba nie.

    prawo przewozowe:
    Art. 77. 1. Z zastrzeżeniem ust. 2 oraz art. 78 roszczenia dochodzone na
    podstawie ustawy lub przepisów wydanych w jej wykonaniu przedawniają się
    z upływem roku.
    (..)
    4. Bieg przedawnienia zawiesza się na okres od dnia wniesienia
    reklamacji lub wezwania do zapłaty do dnia udzielenia odpowiedzi na
    reklamację lub wezwania do zapłaty i zwrócenia załączonych dokumentów,
    najwyżej jednak na okres przewidziany do załatwienia reklamacji lub
    wezwania do zapłaty.

    i:
    Art.75
    Dochodzenie roszczeń w postępowaniu sądowym na podstawie ustawy lub
    przepisów wydanych w jej wykonaniu przysługuje uprawnionemu po
    bezskutecznym wyczerpaniu drogi reklamacji, przewoźnikowi zaś - po
    bezskutecznym wezwaniu zobowiązanego do zapłaty.
    2. Reklamacje lub wezwanie do zapłaty uważa się za bezskuteczne, jeżeli
    dłużnik nie zapłacił dochodzonych należności w terminie 3 miesięcy od
    dnia doręczenia reklamacji lub wezwania do zapłaty.

    Wychodzi, że rok i 3 mies.

    KG

  • 40. Data: 2003-10-18 17:12:32
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    Użytkownik "NoMAD" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > akurat w czasie kontroli przy sobie.
    >
    > Jeszcze raz powtorze: kupujac bilet zawierasz umowe. Bilet jest dowodem

    Hmm, to aamo może tyczyć się biletów na przejazd jednorazowy. Kupując go
    zawieram umowę - skoro jazda bez biletu nie jest tożsama z jazdą bez
    posiadania go podczas kontroli to ciekawe czy takie MPK przyjęloby
    reklamację opartą o fakt, że kupiłam bilet dzień wcześniej ale po prostu
    sobie go nie wziełam w danym dniu:-)))

    HaNkA