  • 1. Data: 2003-10-18 07:31:51
    Temat: Biała sobota w szpitalu [!?] .....
    Od: "_-Stan-_" <e-mail: ststan@priv.sos.com.pl>

    TV podaje iż w szpitalu ul. Kamińskiego Wrocław jest "biała sobota".
    Sugeruje możliwość zrobienia badań bezpłatnych. Była mowa również o
    rezonansie magnetycznym. Mam dwie znajome ze skierowaniem na takie badania.
    Jedna z nich z nowotwórem złośliwym. Zgłosiła się na Kamińskiego we
    wrześniu i dostała termin badania na ------------- LUTY 2004 ----!.
    Dzwoniły te kobiety dzisiaj do szpitala dopytać się o możliwość
    wcześniejszego przebadania [zwłaszcza tej z nowotworem] i dowiedziały się ,
    że owszem ale tylko PŁATNE BADANIE MOGĄ WYKONAĆ.
    Czy to jest normą ? Czekanie przez rzesze chorych pół roku na wykonanie
    badań i równoczesne wykonywanie przez ten sam zespół pełnopłatnych badań ?
    Jak to się ma do etyki lekarskiej, prawa, norm społecznych ?
    A na marginesie. Dobrą [?!]reklamę sobie u mnie wyrobił ten szpital . A może
    coś przeoczyłem i jest inaczej ?
    Stan

  • 2. Data: 2003-10-18 08:28:05
    Temat: Re: Biała sobota w szpitalu [!?] .....
    Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>

    Użytkownik "_-Stan-_" <e-mail: ststan@priv.sos.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > badań i równoczesne wykonywanie przez ten sam zespół pełnopłatnych badań ?
    > Jak to się ma do etyki lekarskiej, prawa, norm społecznych ?

    Etyki lekarskiej do tego nie mieszaj, Czy myślisz, że ten pomysł z opłatami
    wymyślili lekarze tam pracujący? Zapytaj, ile im tam płacą za dyżur. I czy
    płacą w terminie.
    Ja dostałam skierowanie na wycięcie znamienia w pierwszych dniach sierpnia,
    na zabieg idę 27 października.
    Podobnież z artroskopią. Jestem po wypadku, mam uraz kolana. Na zgniłym
    zachodzie miałabym zrobiony rezonans magnetyczny i już wiedziałabym, co tam
    się dzieje.
    A tak od sierpnia chodzę o kulach i 4 listopada wybieram sie na artroskopię
    do szpitala, pewnie tańsza niż rezonans, bo właśnie na nią dostałam
    skierowanie. Szwagier w identycznej sytuacji miał od ręki zrobiony rezonans
    magnetyczny.A było to w Austrii.................
    Jak nie wiadomo, o co chodzi - z pewnością chodzi o pieniądze.
    To nasza polska rzeczywistosć i jedyne, co nam pozostaje, to pogodzić się z
    nią.
    Na pocieszenie dodam, że w niektórych krajach Europy Zachodniej również są
    b. długie kolejki do niektórych procedur.

    Pozdr. Ewa

  • 3. Data: 2003-10-18 08:53:19
    Od: "p.k" <c...@a...pl>

    odpowiadajac osobie podajacej sie jako Ewa W wymyslilem co nastepuje:

    > Etyki lekarskiej do tego nie mieszaj, Czy myœlisz, że ten pomysł z
    > opłatami wymyœlili lekarze tam pracujšcy? Zapytaj, ile im tam płacš za
    > dyżur. I czy płacš w terminie.
    > sierpnia, na zabieg idę 27 paŸdziernika.
    > Podobnież z artroskopiš. Jestem po wypadku, mam uraz kolana. Na zgniłym

    [ciach]

    Czy tylko ja mam problem z odczytaniem tego posta czy tez jest to wina kodowania u
    Ewy ??
    Zagladalem w naglowek Jej posta ale jakos nie moge doszukac sie jakiego kodowania
    uzywa.

    --
    pozdrawiam cvieta
    GG #1220328

  • 4. Data: 2003-10-18 08:56:48
    Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl>

    Czy tylko ja mam problem z odczytaniem tego posta czy tez jest to wina
    kodowania u Ewy ??
    Zagladalem w naglowek Jej posta ale jakos nie moge doszukac sie jakiego
    kodowania uzywa.

    Sorki, nie wiem, coś mi się poprzestawiało, ale masz rację.
    Przepraszam.

    pozdr. Ewa

  • 5. Data: 2003-10-18 09:08:59
    Od: "Dominik Mirowski" <s...@i...pl>

    <Ewa W> napisał(a) :

    > Sorki, nie wiem, coś mi się poprzestawiało, ale masz rację.

    Polecam
    http://klub.chip.pl/wincat2/oekonf.htm

    --
    Dominik 'Szem...' Mirowski
    e-mail adress NA

  • 6. Data: 2003-10-18 09:15:29
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "p.k" <c...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:bmqv20$1eu$1@news.onet.pl

> [...]
    > kodowania u Ewy ??
    > Zagladalem w naglowek Jej posta ale jakos nie moge doszukac sie jakiego

    Ewa nie ma zadeklarowanego kodowania, ale to "_-Stan-_"
    ma ustawione złe kodowanie i post Ewy "poszedł za ciosem".

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Człowiek z jednym zegarkiem zawsze wie która jest godzina,

  • 7. Data: 2003-10-18 11:26:16
    Od: "radar" <_sara_@_post.pl_>

    Użytkownik "_-Stan-_" <e-mail: ststan@priv.sos.com.pl> napisał w wiadomości

    > badania. Jedna z nich z nowotwórem złośliwym. Zgłosiła się na
> [...]

    kufra, olała by tą całą naszą "służbę zdrowia" i zapłaciła a badania miałaby
    zrobione od ręki; na zdrowiu nie należy oszczędzać!!! jakby mi się nie udało
    szybko zrobić w zeszłym roku tomografii głowy (na Kamieńskiego) to bym
    wywalił te 400 zł i jeszcze dał w łapę żeby mnie przyjeli natychmiast!!! na
    szczęście wszystko skończyło się szczęśliwie...

    --
    radar
    817

  • 8. Data: 2003-10-18 12:57:18
    Od: "Scotty" <s...@W...onet.pl>

> [...]
    > Jak to się ma do etyki lekarskiej, prawa, norm społecznych ?
    > A na marginesie. Dobrą [?!]reklamę sobie u mnie wyrobił ten szpital . A

    niestety wszystko kreci sie wokol kasy( nikomu nie chce sie pracowac jesli
    nie placa
    ja juz choruje od 3 miesiecy wydalam juz troche na lekarzy nikt konkretnie
    ni epotrafi mi pomoc
    zrobic dokladne badania totalna zalamka ;-(((((( nie wierze w nasza sluzbe
    zdrowia
    pewnie na zachodzie juz dawno mialabgym diagnoze i bylabym zdrowa
    u nas nawet kasa nie pomaga :(
    flowera

  • 9. Data: 2003-10-18 14:01:05
    Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>

    On Sat, 18 Oct 2003, it was written:

    > Czy to jest norm? ? Czekanie przez rzesze chorych pół roku na wykonanie
    > badań i równoczesne wykonywanie przez ten sam zespół pełnopłatnych badań ?
    > Jak to się ma do etyki lekarskiej, prawa, norm społecznych ?

    obecnie z racji braku pieniedzy w NFZ (samobojstwo poprzedniego
    prezesa automatycznie nie poprawilo sytuacji) powoduje, ze zarowno
    NFZ jak i ministerstwo promuje tworzenie list oczekujacych jako
    optymalnej zdaniem ministra (wypowiadal sie na ten temat) formy
    regulacji dostepu do drogich swiadczen. Lekarz leczacy ma tylko
    niewielki wplyw poniewaz nie jest platnikiem i w chwili wykorzystania
    limitu nie jest w stanie zmusic NFZ do wyplacenie dodatkowych
    pieniedzy. Z drugiej strony zgodnie z europejskimi zasadami
    lekarz ma obowiazek poinformowac o wszystkich dostepnych mozliwosciach
    (zasada informed choice and informed consent) nawet tych, ktorych
    nie refunduje w ogole albo w danym momencie fundusz jesli te
    metody mieszcza sie w standardach postepowania medycznego.
    Pozornie wyglada to na duza hipokryzje z naszej strony - lekarzy
    ale mozna wyobrazic sobie rodzine pacjenta majaca pretensje do
    lekarza, ze odplatnie mozna np. podac cytostatyk skuteczniejszy
    niz ten, z ktory refunduje NFZ i wowczas pacjent moglby
    przezyc rok dluzej - rodzina moglaby chciec zlozyc sie i kupic
    ten skuteczniejszy lek a lekarz, ktory nie mogl go zastosowac
    bo fundusz go jeszcze nie wzial pod uwage jako procedury
    leczniczej a lekarz z przyczyn etycznych i leku, ze
    zostanie to wziete jako uklad z firma farmacuetyczna
    bal sie zlozyc propozycje leczenia odplatnego.
    W cywilizowanych krajach sprawe te rozwiazuje sie poprzez
    dodatkowe platne ubezpieczenia, ktore daja mozliwosci
    korzystania z bardziej rozszerzonych procedur bez kolejki.
    Z chwila wzrostu kosztow leczenia wielu chorob mozna
    wyobrazic sobie tylko dwie mozliwosci - tak jak opisal
    to dr Konstanty Radziwill - albo zwiekszenie skladki dla
    wszystkich albo wprowadzenie dobrowolnych dodatkowych
    ubezpieczen.

    Codziennie w renomowanej prasie medycznej pojawiaja
    sie doniesienia o skutecznosci nowych metod leczniczych.
    Dzieki globalizacji i Internetowi o tych doniesieniach
    ja moge przeczytac na moim laptopie podlaczonym do
    Internetu doslownie w chwili ich ukazania sie (o ile
    czasopismo jest bezplatne albo mam wykupiona subskrypcje)
    mam tez dostep do podrecznikow z 2003 roku. Jak myslicie
    czy te same gazety i podreczniki w j. angielskim czytaja
    w Narodowym Fudnuszu Zdrowia i na tej podstawie opracowuja
    refundacje procedur?

    Mysle, ze z problemem kolapsu systemu ubezpieczen,
    ktory zostal nam zafundowany trzeba byloby cos zrobic
    chociaz autmatyczny karabin firmy znanej z westernow
    nie jest chyba tutaj najlepszym rozwiazaniem ...

    P.
    --
    Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
    http://www.am.torun.pl/~pekasz

  • 10. Data: 2003-10-18 14:11:55
    Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>

    On Sat, 18 Oct 2003, Scotty wrote:

    > niestety wszystko kreci sie wokol kasy( nikomu nie chce sie pracowac jesli
    > nie placa

    pracowac czasami w formie bialej soboty mozna bez kasy. Ale trzeba
    oplacic sprzet i amortyzacje a wiec najpierw trzeba byloby namowic:

    firme np. General Electrics aby zafundowala tomograf NMR
    lub bezplatnie czesci, ktore ulegaja naturalnemu zuzyciu

    Zaklad Energetyczny we Wroclawiu aby nie liczyl za prad
    (to cholerstwo zre bardzo duzo pradu)

    Firme np. Kodak aby dala darmo klisze i odczynniki

    i wtedy byc moze mozna byloby od czasu do czasu
    cos zrobic (ach jeszcze namowic nauczycieli
    aby z dziecmi tych lekarzy co beda wtedy na bialej
    sobocie poodrabiali lekcje - przy moich godzinach
    pracy wierzcie - siedzenie z moim synem przy
    lekcjach to jest duzy problem a nie zawsze pomimo,
    ze jest zdolny jest w stanie rozwiazac zadanie
    z matematyki - ostatnio nad zadaniem z V klasy szk.
    podstawowej siedzialem pol godziny i napisalem
    rownanie zakonczlone lewa=prawej na dwie strony!)

    Moze tak faktycznie (nie wierze ze nie ma tutaj)
    powywolywac do tablicy przedstwicieli firm
    typiu GE, Siemens, Olympus, hej - dacie sprzet
    warty kilka samochodow darmo? Wiem, ze nie dacie
    (przynajmniej Olympus nie chcial dac za darmo
    fiberobronchoskopu, chociaz autentycznie ladnie
    ich o to prosilem, nawet w zamian obiecalem,
    ze zrobie internetowy atlas bronchoskopowy
    z ich logo)

    Nie mowcie, ze lekarze nic nie robia, bo na
    prawde wielkrotnie dla naszych placowek staramy
    sie sami o sprzet, zbieramy na niego, tworzymy
    rozne fundacje a w zasadzie nie powinnismy
    tego robic.

    P.