  • 1. Data: 2003-10-18 09:37:27
    Temat: Gdzie szukać przepisów o gwarancji budynku?
    Od: "Shogun" <...@o...pl>

    Sytuacja wygląda następująco :
    Blok został wybudowany niecałe 4 lata temu. Zaraz po oddaniu bloku utworzyła
    się wspólnota mieszkaniowa. Protokół przejęcia bloku przez wspólnote jest z
    datą 02.2001. Chodzi o to że wspólnota chce przeprowadzić przegląd
    gwarancyjny budynku i obciążyć inwestora naprawami uszkodzeń budynku lub
    złego wykonania.
    Pytanie 1 : Gdzie szukać przepisów związanych z gwarancjami budynków
    wielorodzinnych.
    Pytanie 2 : czy jest jeszcze gwarancja (inwestor twierdzi ,że 3 letnia
    gwarancja rozpoczyna się gdy wprowadzi się pierwszy lokator a my twierdzimy
    ,że z dniem przejęcia bloku przez wspólnotę.)

    Dzięki za odpowiedzi i porady.

  • 2. Data: 2003-10-18 15:27:57
    Temat: Re: Gdzie szukać przepisów o gwarancji budynku?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mnie się wydaje, że te trzy lata powinny biec od chwili podpisania
    protokołu zdawczego. Czyli rozpoczęcia użytkowania. To, kiedy zawiązała
    się wspólnota nie ma moim zdaniem znaczenia. A jakby zawiązała się po 5
    latach, to gwarancji byłoby 8 lat?

  • 3. Data: 2003-10-21 13:24:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ Mnie się wydaje, że te trzy lata powinny biec od chwili podpisania
    >+ protokołu zdawczego. Czyli rozpoczęcia użytkowania. To, kiedy zawiązała
    >+ się wspólnota nie ma moim zdaniem znaczenia.

    Sprzeciw.
    wKF tylko, oczywiście :)
    Wspólnota powstaje "z mocy prawa" i fakt zorganizowania posiedzenia
    tu nie ma nic do rzeczy. Jak komuś ze "wspólnotowego" dachu coś
    spadnie na głowę przed 1. "posiedzieniem" to co - "wypadek jest
    nieważny" bo (jakoby) "wspólnoty nie ma" ?
    ;)

    >+ A jakby zawiązała się po 5
    >+ latach, to gwarancji byłoby 8 lat?

    Oczywiście masz rację, tylko określenie mi się nie spodobało :)
    Wspólnota istnieje niezależnie czy wspólnotowicze sobie
    tego życzą czy nie :)
    Oczywiście wspólnota *może* (choć nie musi):
    - zarejestrować się w UStat (REGON)
    - zarejestrować się w US (NIP, ew. CIT i VAT)
    ...ale to nie ma wpływu na jej istnienie.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota w zarządzie własnym)