  • 1. Data: 2003-04-07 10:47:09
    Temat: Mandat - czy mozna miesiac po wykroczeniu
    Od: "Piotr Ulman" <p...@w...pl>

    Witajcie,

    Mialem taka sytuacje. Zatrzymała mnie policja za wykroczenie drogowe.
    Dowiedzialem się, że za to co zrobilem jest 300 zl + 6 punktów karnych. No
    cóż mówi się trudno, nie pierwszy to mandat i pewno nie ostatni. Dalem
    policjantowi wszystkie dokumenty, których zażadał, poszedl sobie z nimi do
    radiowozu, gdzie spisywał dane przez jakieś 5 minut. Jakież bylo moje
    zdziwienie, gdy zwrócił mi dokumenty i każe jechać - ani słowa o mandacie.
    Pomyślałem sobie, że fuksy sie od czasu do czasu zdażają. Wyobraźcie sobie,
    że wczoraj dostalem wezwanie z komisariatu policji, z ktorego byl ten
    policjant. Dzwonie zaraz, zeby wyjaśnić o co chodzi. Okazuje się, że chodzi
    o to wykroczenie sprzed miesiąca i policjantka z która rozmawiałem
    napomknęła coś o mandacie, którego przyjęcia rzekomo odmówiłem.
    Pytanie do Grupowiczów: czy w takiej sytuacji ściąganie mandatu jest wogóle
    jeszcze zasadne. Chce zaznaczyć, że wtedy nic nie podpisywałem ani nawet nic
    nie mówiłem, że nie chce przyjąć tego mandatu. Interesuje mnie też jakie
    przepisy wykonawcze określają procedure mandatową i ewentualnie przecyzują
    przez jaki czas od zaistnienia wykroczenia drogowego można egzekwowac
    mandat.

    Pozdrawiam.
    P.

  • 2. Data: 2003-04-07 16:31:39
    Temat: Re: Mandat - czy mozna miesiac po wykroczeniu
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Jeśli nie przyjąłeś mandatu to sprawa trafia do sądu (nie wiem czy
    grodzkiego).

  • 3. Data: 2003-04-07 18:32:32
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Pussy wrote:
    > nieprzyjęcie mandatu skutkuje w skierowanie sprawy do komisji

    ???

    KG

  • 4. Data: 2003-04-07 19:09:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | nieprzyjęcie mandatu skutkuje w skierowanie sprawy do komisji. na
    | ktora pan musi sie stawić, wtedy może pan dochodzić swoich praw i
    | udowadniac racji

    A cóż to za wysoka komisja?
    Możesz coś bliżej na ten temat, bo mnie to zaintrygowało. I ewentualnie
    jeszcze jakbyś podała, gdzie ta komisja ma siedzibę.

  • 5. Data: 2003-04-07 21:12:52
    Od: j...@p...onet.pl

    nie na komisję a do Sądu Grodzkiego o ile się nie mylę to jest X wydział sądu
    rejonowego.
    no i masz na to w teorii 3 miesiące czasu a w praktyce około 12 miesięcy a
    spowodowane jest to tym iż sądy grodzkie mają napięte terminy i dużo spraw
    które zmierzają do przedawnienia.
    Powodzenia :))

  • 6. Data: 2003-04-08 07:16:22
    Od: "Piotr Ulman" <p...@w...pl>

    > Jeśli nie przyjąłeś mandatu to sprawa trafia do sądu (nie wiem czy
    > grodzkiego).
    Masz racje w sytuacji nieprzyjecia mandatu sprawa jest kierowana do sadu
    grodzkiego. Tutaj natomiast nie mialo miejsca nieprzyjecie mandatu, gdyz
    policjant odstapil od nalozenia na mnie mandatu. W przypadku gdybym odmowil
    przyjecia mandatu musialbym podpisac jakis dokument, a ja nic nie
    podpisywalem. A moze sie myle. Moze wypowie sie ktos kto odmawial ostatnio
    przyjecia mandatu, czy musial cos podpisywac.
    Tak wiec nie wiem, jak wyglada w takim wypadku sytuacja prawna.

  • 7. Data: 2003-04-08 18:04:03
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>