    From: "Piotr Ulman" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mandat - czy mozna miesiac po wykroczeniu
    Date: Mon, 7 Apr 2003 12:47:09 +0200

    Witajcie,

    Mialem taka sytuacje. Zatrzymała mnie policja za wykroczenie drogowe.
    Dowiedzialem się, że za to co zrobilem jest 300 zl + 6 punktów karnych. No
    cóż mówi się trudno, nie pierwszy to mandat i pewno nie ostatni. Dalem
    policjantowi wszystkie dokumenty, których zażadał, poszedl sobie z nimi do
    radiowozu, gdzie spisywał dane przez jakieś 5 minut. Jakież bylo moje
    zdziwienie, gdy zwrócił mi dokumenty i każe jechać - ani słowa o mandacie.
    Pomyślałem sobie, że fuksy sie od czasu do czasu zdażają. Wyobraźcie sobie,
    że wczoraj dostalem wezwanie z komisariatu policji, z ktorego byl ten
    policjant. Dzwonie zaraz, zeby wyjaśnić o co chodzi. Okazuje się, że chodzi
    o to wykroczenie sprzed miesiąca i policjantka z która rozmawiałem
    napomknęła coś o mandacie, którego przyjęcia rzekomo odmówiłem.
    Pytanie do Grupowiczów: czy w takiej sytuacji ściąganie mandatu jest wogóle
    jeszcze zasadne. Chce zaznaczyć, że wtedy nic nie podpisywałem ani nawet nic
    nie mówiłem, że nie chce przyjąć tego mandatu. Interesuje mnie też jakie
    przepisy wykonawcze określają procedure mandatową i ewentualnie przecyzują
    przez jaki czas od zaistnienia wykroczenia drogowego można egzekwowac
    mandat.

    Pozdrawiam.
    P.