  • 1. Data: 2003-04-07 10:37:45
    Temat: Przedawnienie roszczen? czy?
    Od: "Martti" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Sytuacja wyglada nastepujaca:
    mialem tel. w jednej z sieci komorkowej. Jako, ze pewnego dnia telefon
    zostal wylaczony z powodu, jak to okreslono bledu pani, ktora wrzucila
    go na liste do wylaczenia, a potem go z niej nie zdjela (chodzilo o brak
    platnosci,
    ktora jednak przyszla do nich w terminie). Pozwolilem sobie wyslac do nich
    reklamacje (faksem), a po nie otrzymaniu odpowiedzi, rezygnacje.Na ktora
    rowniez nie bylo odpowiedzi.W zwiazku z tym ostatniej faktury nie zaplacilem
    i dostaje teraz informacje od firmy windykacyjnej, ze skierowano moja
    sprawe do sadu.
    Po jakim czasie nastepuje przedawnienie zaplaty tej zaleglej faktury
    czy wogole i jakie musza byc spelnione warunki?
    od razu powiem, ze przeszukalem archiwum,znalazlem tam prawie identyczny
    watek, ale nie bylo tam jednoznacznej odpowiedzi na nurtujacy mnie temat
    roznieznosc od 3 do 10 lat.
    Moze ktos mi pomoze?

    pozdrawiam
    martti

  • 2. Data: 2003-04-07 12:47:13
    Temat: Re: Przedawnienie roszczen? czy?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przedawnienie 3 lata.

    Co do wypowiedzenia umowy, to faksem będzie skuteczne, tylko jak się
    przyznają do tego, że otrzymali. Jak nie, to musi być co najmniej listem
    poleconym. Wówczas będzie skuteczne i to po okresie wypowiedzenia. Więc za
    ten okres wypowiedzenia rachunki musisz płacić.

  • 3. Data: 2003-04-07 20:14:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Sprzeciw co do słowa "musi". A z czego ten obowiązek wynika?

  • 4. Data: 2003-04-08 05:58:22
    Temat: Re: Przedawnienie roszczen? ciag dalszy
    Od: "Martti" <m...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Pussy" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > w tej sytuacji termin przedawnienia wynosi raczej 3 lata z tytułu
    > prowadzenia działalności gospodarczej, napewno nie dłużej!!! natomiast
    może
    > to również być okres roczny, ale zanim telefonia komórkowa wysłała
    > informację do biura windykacji, musi pan od nich dostać "wezwanie do
    > zapłaty" w formie pisemnej.

    Witam,
    dziekuje za odpowiedzi,
    jak narazie, to pierwsza polecona przesylka bylo wczorajsze wezwanie
    przedprocesowe. Jak dotad zadnych pism od operatora, czy innych
    windykatorow nie dostalem.Teraz domagaja sie kasy i co dziwniejsze
    na swoje konto, czyli P.R.E.S.C.O. skad moge wiedziec, ze nie weszli
    nielegalnie w posiadanie tych informacji i jak im zaplace, to moze sie
    zjawic ktos od cen*****la i powiedzic, ze dalej jestem ich dluznikiem?
    Poza tym dostalem jakas ugode do podpisania. Ze sie uznaje swoje
    zobowiazanie za bezsporne i wymagalne.Kwota dlugu nie jest wielka
    to niecale 700 zl + obecnie odsetki. I nie chodzi mi o zaoszczedzenie
    kilku groszy (choc to ladna sumka), ale o fakt, ze jesli operator
    narazil mnie na straty, za nic nie odpowiada.
    co dalej mam robic? Isc na zaparte, czy zaplacic??

    martti

  • 5. Data: 2003-04-08 18:12:28
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>

  • 6. Data: 2003-04-10 18:22:25
    Od: "botha" <d...@s...pl>

    > Przedawnienie 3 lata.
    Nie zgadzam się absolutnia do umów o świadczenie uslug telekomunikacyjnych
    stosuje się przepisy kc odnoszące się do zleceń jeżeli ustawa( prawo
    telekomunikacyjne) nie stanowi inaczej, a nie stanowi wiec z art. 751z
    upływem lat dwóch przedawniają się:
    1) roszczenia o wynagrodzenie za spełnione czynności i o zwrot poniesionych
    wydatków przysługujące osobom, które stale lub w zakresie działalności
    przedsiębiorstwa trudnią się czynnościami danego rodzaju