  • 1. Data: 2003-04-07 10:08:32
    Temat: Złośliwe uwagi...
    Od: "Grzegorz" <g...@g...pl>

    Sluchajcie moim mili.
    Mam pytanie od mojej znajomej.
    Napiszcie prosze - bo sam nie jestem pewnien

    - czy zlosliwe uwagi nt. wiary i religii drugiej osoby, podlegaja jakiejs
    karze w polskim prawie?

    G.

  • 2. Data: 2003-04-07 13:45:35
    Temat: Re: Złośliwe uwagi...
    Od: esta <f...@n...cmok.us>

    Grzegorz <g...@g...pl> napisał(a):
    > - czy zlosliwe uwagi nt. wiary i religii drugiej osoby, podlegaja jakiejs
    > karze w polskim prawie?
    Art. 193, Par. 1 KK:
    "Kto publicznie lży, wyszydza lub poniża grupę ludności lub poszczególną
    osobę z powodu jej bezwyznaniowości lub przynależności religijnej
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3."

    --
    esta

  • 3. Data: 2003-04-07 14:49:00
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "esta" <f...@n...cmok.us> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > osobę z powodu jej bezwyznaniowości lub przynależności religijnej
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3."

    No to jesli zlosliwe uwagi sa zaraz "lzeniem, wyszydzaniem lub ponizaniem",
    to wychodzi na to, ze juz slowa krytycznej uwagi nie mozna w tym kraju
    powiedziec.
    Ale na szczescie tak nie jest. Poza tym dodatkowa przeslanka jest tu
    publicznosc takich "uwag".

    --
    pozdr
    Przemek

  • 4. Data: 2003-04-07 15:00:55
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > "Kto publicznie lży, wyszydza lub poniża grupę ludności lub poszczególną
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Czyli "prywatnie" jest bezkarny ? ;)

  • 5. Data: 2003-04-07 15:25:16
    Temat: Re: Zło?liwe uwagi...
    Od: "Grzegorz" <g...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał ....

    > Czyli "prywatnie" jest bezkarny ? ;)

    Chyba rzeczywiście trzeba byłoby rozpatrzyć "zamiar"
    i "motyw" ... bo jeśli ktoś robi to żeby odnieśćosobistą korzyść,
    np. zdyskredytować kogoś... to chyba ten par. jest zasadny?
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

    Grzegorz

  • 6. Data: 2003-04-07 15:28:15
    Od: "Grzegorz" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl> napisał...

> [...]
    > powiedziec.
    > Ale na szczescie tak nie jest. Poza tym dodatkowa przeslanka jest tu

    A może to podpada pod zniewagę, lub naruszenie dóbr osobistych?
    Ale raczej słabo to widzę.... wiecie znikoma szkodliwosć.
    Ale jeśłi to chodzi o Szefa to może zastosowanie może mieć prawo pracy?
    Grzegorz

  • 7. Data: 2003-04-07 16:04:41
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    "Grzegorz" <g...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > Ale raczej słabo to widzę.... wiecie znikoma szkodliwosć.
    > Ale jeśłi to chodzi o Szefa to może zastosowanie może mieć prawo pracy?

    To juz predzej. Ale nie mieszalbym w to w zadnym razie prawa karnego.

    --
    pozdr
    Przemek

  • 8. Data: 2003-04-07 19:24:16
    Od: esta <f...@n...cmok.us>

    KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> napisał(a):
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Czyli "prywatnie" jest bezkarny ? ;)
    Prywatnie trudniej to udowodnić :)

    --
    esta

  • 9. Data: 2003-04-07 19:26:43
    Od: esta <f...@n...cmok.us>

    Przemyslaw Lipin <p...@o...pl> napisał(a):
    > No to jesli zlosliwe uwagi sa zaraz "lzeniem, wyszydzaniem lub ponizaniem",
    > to wychodzi na to, ze juz slowa krytycznej uwagi nie mozna w tym kraju
    > powiedziec.
    Złośliwość złośliwości nierówna. Nie ma tu nigdzie zakazu krytyki, a jedynie
    specyficznego sposobu jej wyrażania.

    --
    esta

  • 10. Data: 2003-04-07 22:47:48
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl>

    > Złośliwość złośliwości nierówna. Nie ma tu nigdzie zakazu krytyki, a
    jedynie
    > specyficznego sposobu jej wyrażania.

    No to musialaby byc chyba bardzo specyficzna zlosliwosc (a w zasadzie chodzi
    przeciez pytajacemu o zlosliwe uwagi), aby podpasc pod art. 193 kk.

    --
    pozdr
    Przemek