  • 1. Data: 2003-04-07 10:27:42
    Temat: PIT od pracodawcy.
    Od: "AR" <...@...pl>

    Witam.
    Zbliża się moment rozliczenia z Wielkim Bratem (podatki) i okazało się, że
    mój były pracodawca z którym nie rozstałem się w miłej atmosferze jeszcze
    nie przesłał mi PIT-u za ubiegły rok w związku z czym mam kilka pytań:
    Czy pracodawca ma obowiązek przesłać swojemu pracownikowi PIT za ubiegły rok
    pracy?
    Do jakiego terminu pracodawca musi przesłać pracownikowi PIT?
    Gdzie mogę znaleźć na ten temat informacje?

    Pozdrawiam
    AR

  • 2. Data: 2003-04-07 11:43:12
    Temat: Odp: PIT od pracodawcy.
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witaj
    PIT od pracodawcy do 31 marca, Ty się rozliczasz do 30 kwietnia. Zgłoś to do
    US.

    Joanna

  • 3. Data: 2003-04-07 12:12:24
    Temat: Re: PIT od pracodawcy.
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "AR" <...@...pl> wrote in message news:b6rjt2$pjp$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > pracy?
    > Do jakiego terminu pracodawca musi przesłać pracownikowi PIT?
    > Gdzie mogę znaleźć na ten temat informacje?

    Poczytaj pl.soc.prawo.podatki
    nie ty pierwszy nie ty ostatni, ciągle tam na ten temat.

    Do 30 marca.
    Powiadomić US pracodawcy.

  • 4. Data: 2003-04-07 15:37:24
    Od: "AR" <...@...pl>

    Od momentu gdy zmieniłem pracę zmieniłem także adres do korespondencji,
    adres zameldowania się nie zmienił.
    Czy pracodawca może się wykręcić sianem, że wysyłał PIT tylko, że pod
    adresem do korespondencji nikt go nie odbierał? Pracodawca posiada
    oczywiście mój adres zameldowania.
    Jeżeli zechcę poinformować go o zmianie adresu do korespondencji to czy list
    polecony z potwierdzeniem odbioru jest wiążący (przecież to nie ja musiałem
    go wysłać)? Co zrobić by pracodawca nie mógł potem powiedzieć "nie
    wiedziałem!". W przypadku gdy tego PIT-u nie zdobędę to jak mam wyliczyć
    zeznanie podatkowe "na oko"?

    PS. U was też tak zimno?
    Pozdrówka

    Użytkownik "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:b6rq6p$atc$1@inews.gazeta.pl...

  • 5. Data: 2003-04-07 17:26:42
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik AR <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b6s62h$bk7$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > Czy pracodawca może się wykręcić sianem, że wysyłał PIT tylko, że pod
    > adresem do korespondencji nikt go nie odbierał? Pracodawca posiada
    Oczywiście , że się wykręci bo ma potwierdzenie wysłania listu
    poleconego
    na wskazany przez ciebie adres korespondencyjny.Nie podałeś mu zmiany
    tego adresu do czego ty byłeś zobowiązany.Skarbowy tobie tyłek skroi.

    W przypadku gdy tego PIT-u nie zdobędę to jak mam wyliczyć
    > zeznanie podatkowe "na oko"?

    NIE.
    Poprosić o ten PIT i wyliczyć własny.

    > PS. U was też tak zimno?
    Minus 5 stopni , wieje i sypie .

  • 6. Data: 2003-04-07 17:26:58
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "AR" <...@...pl> wrote in message news:b6s62h$bk7$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > go wysłać)? Co zrobić by pracodawca nie mógł potem powiedzieć "nie
    > wiedziałem!". W przypadku gdy tego PIT-u nie zdobędę to jak mam wyliczyć

    Jeżeli wysyłał, to ma potwierdzenie nadania, jeżeli wrócił, to ma również
    list, który wrócił.
    Z przyzwoitości powinien wysłać wówczas pod adres zameldowania.
    Możesz go listem poleconym zawiadomić o zmianie adresu.

    Jak już w ogóle nie dostaniesz tego pitu, to rozlicz się na oko, jesli wiesz
    ile powinno być. (właśnie dlatego warto zbierać paski, tudzież RMUA)

    W US i tak mają ten pit jeśli wysłał. US raczej adresów do korespondencji
    nie zmienia.