  • 21. Data: 2007-01-28 10:43:37
    Temat: Re: Łowcy spadków
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Cyb napisał:
    > jest wolna wola - mozna tak skonstruowac testament, ze nawet nie
    > bedzie zachowku - niech mnie ktos poprawi, ale chodzi tu o testament z
    > wydziedziczeniem.

    W Polsce musiałbyś podać bardzo poważne powody by uznali wydziedziczenie.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 22. Data: 2007-01-28 11:56:37
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 28 Jan 2007 11:43:37 +0100, Arek <a...@e...net> wrote:

    >W Polsce musiałbyś podać bardzo poważne powody by uznali wydziedziczenie.

    cytat ze wzorca z googli:

    ----------------------

    Ja niżej podpisany Jan Kowalski, syn Jana i Anny, zamieszkały w
    Krakowie przy ulicy Witosa pod nr 3/33 oświadczam, że na wypadek swej
    śmierci do całego spadku po sobie jako jedynego spadkobiercę powołuje
    swojego syna Adama Kowalskiego, syna Jana i Anny, zamieszkałego przy
    ulicy Witosa pod nr 3/34.

    Oświadczam ponadto, że testamentem tym wydziedziczam, tj.
    pozbawiam prawa do zachowku moich synów Piotra Kowalskiego i Józefa
    Kowalskiego gdyż wbrew mojej woli jeszcze gdy zamieszkiwali ze mną
    nadużywali alkoholu, awanturowali się, wyzywali mnie i lżyli. Często
    też grozili śmiercią mnie i mojej żonie. Po ich wyprowadzce z mojego
    domu uporczywie nie dopełniają względem mnie obowiązków rodzinnych.
    Nie utrzymują ze mną żadnego kontaktu, a podczas mojej długotrwałej
    choroby odmawiali mi pomocy mimo, że o tę pomoc wielokrotnie
    zabiegałem. Przez ostatnie lata pozostawałem też w niedostatku i mimo,
    że ich sytuacja materialna była dobra nigdy nie mogłem liczyć na ich
    wsparcie natomiast zawsze mogłem liczyć na wsparcie i pomoc ze strony
    syna Adama Kowalskiego, dlatego uczyniłem go moim jedynym
    spadkobiercą.

    Oświadczam też, że nigdy nie przebaczyłem synom ich zachowania
    i nigdy nie będę w stanie im już tego przebaczyć.

    ---------------------

    i bedac spadkobierca wydziedziczonym powyzszym testamenetem
    udowadniaj, ze bylo inaczej ;-)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 23. Data: 2007-01-29 11:49:01
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    W Polsce to moglbys liczyc na zachowek (polowe tego co dostalbys na
    drodze dziedziczenia ustawowego). A w niemczech to cholera wie...

    Zachowek też nie bardzo. Testament opiewa na kwotę równą 1 miesięcznej
    pensji niemieckiej przed podatkiem,dla mnie a reszta to 6 cyfrowa
    wartość....

    R.

  • 24. Data: 2007-01-29 12:11:10
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Angie" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Na podstawie tego co piszesz?
    >Cóż, może zbyt mało danych podałem,A i wnioski wyciągnęłaś błędne.

    > Nie wiem jak inni, ale ja troszcze sie o starszych czlonkow mojej rodziny.
    Brawo!
    Zatroszczyłabyś się na odległość 950 km pracując zawodowo? Mając dzieci?
    Wiedząc,że wymagająca opieki _woli_ radzić sobie sama? Wypełniałaś kiedyś
    wniosek do niemieckiej kasy chorych nie znając ich języka?
    Jedyne co mogłem, to poświęcic każdy urlop na pracę w ogrodzie remontownanie
    domu itd.

  • 25. Data: 2007-01-29 19:44:22
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    Tu jest nieco inaczej- wydziedziczenie nie wchodzi w grę.A zachowek? Diabli wiedzą,
    przecież coś dostaję...Testament sporządzony jest b. sprytnie-sporządzająca
    _nie_mogła_
    sama tego wymyślić.
    Poszukam jakiejś kancelarii w Niemczech, może zawalczą o to co mogą
    zyskać.Przynajmniej
    dostaną za jakąś pracę, w porównaniu do człowieka, który od początku wiedział co
    robi,żeby
    przechwycić jak najwięcej...
    --
    Rentier

  • 26. Data: 2007-01-30 09:25:07
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Dobre ;-))
    To ile tego spadku ??
    JaC

    > Przez ostatnie lata pozostawałem też w niedostatku

    It has removed 2981 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 27. Data: 2007-01-30 21:15:04
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    > To ile tego spadku ??
    > JaC

    Względnie sporo:)
    R.

  • 28. Data: 2007-01-31 09:34:02
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 sty o godzinie 13:07, na pl.soc.prawo, Angie napisał(a):

    > i slusznie bo skoro ktos przez 2 lata zajmowal sie stara samotna kobieta

    Ale z ciebie pinda.
    Nie spotkałaś się nigdy z tego typu "sposobem na życie"?

    > to chyba nic dziwnego, ze ona z wdziecznosci zapisala mu swoj majatek,

    ROTFL
    Paliłaś ścierwo - wyrzuć to i nie pal więcej przez chęcią postowania na
    pl.soc.prawo.

    A tak w tym temacie - to ja chętnie pomógłbym wycierać dupsko takiemu
    Billowi G. - żeby on mi następnie zapisał testamentowo cały majątek.

    > a nie jakies hienie, ktorej sie nalezy bo tak i juz?

    ROTFL

    > Angie

    I wszystko jasne )

    --
    Herbi
    31-01-2007 10:33:58

  • 29. Data: 2007-01-31 09:36:26
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 27 sty o godzinie 11:54, na pl.soc.prawo, Rentier napisał(a):

> [...]
    się
    > przyjacielem domu (i pieniędzy oczywiście).
    > Doskonale zna stan kont i sprawę pozostałego majątku.
    >
    > W efekcie kobieta zmienia normalny testament po 2 latach i czyni faceta niemal
    > najważniejszym spadkobiercą.
    > Mało tego, facet manipuluje tak,że wprost nie on dziedziczy, lecz jego żona, a on
    jako
    > spadkobierca zastępczy.Ja dostaję w udziale ochłapy.
    > To wątek główny.
    > Dodatkowy problem, to to,że rzecz dzieje się w Niemczech, a je jestem tutaj, w
    Polsce:-(((
    > Proszę o podpowiedź, jak walczyć z takimi hienami?
    > A co do mojej konkretnej sprawy, mogę podać szczegóły,jeżeli będzie
    zainteresowanie.

    Ja może trochę z innej beczki.
    Powiadasz że Twoja matka była samotna - zakładam (może błędnie) że Twój
    ojciec zmarł.
    Czy przeprowadziliście postępowanie spadkowe po jego śmierci?
    Przecież "po ojcu" należy Ci się conieco - prawda?
    Wtedy, to co "zostanie" matce - nie będzie już tyle co było z "częścią
    ojcowizny".

    I temu bankowcowi może zostać duuuuuuużo mniej ;)

    --
    Herbi
    31-01-2007 10:36:23

  • 30. Data: 2007-01-31 13:53:16
    Od: "Rentier" <r...@i...pl>

    > Ja może trochę z innej beczki.
    > Powiadasz że Twoja matka była samotna
    Ciotka:-)

    - zakładam (może błędnie) że Twój
    > ojciec zmarł.
    Błędnie:-)

> [...]
    > Przecież "po ojcu" należy Ci się conieco - prawda?
    > Wtedy, to co "zostanie" matce - nie będzie już tyle co było z "częścią
    To by było ok, w innej sytuacji..