    From: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Łowcy spadków
    Date: Sun, 28 Jan 2007 12:56:37 +0100

    On Sun, 28 Jan 2007 11:43:37 +0100, Arek <a...@e...net> wrote:

    >W Polsce musiałbyś podać bardzo poważne powody by uznali wydziedziczenie.

    cytat ze wzorca z googli:

    ----------------------

    Ja niżej podpisany Jan Kowalski, syn Jana i Anny, zamieszkały w
    Krakowie przy ulicy Witosa pod nr 3/33 oświadczam, że na wypadek swej
    śmierci do całego spadku po sobie jako jedynego spadkobiercę powołuje
    swojego syna Adama Kowalskiego, syna Jana i Anny, zamieszkałego przy
    ulicy Witosa pod nr 3/34.

    Oświadczam ponadto, że testamentem tym wydziedziczam, tj.
    pozbawiam prawa do zachowku moich synów Piotra Kowalskiego i Józefa
    Kowalskiego gdyż wbrew mojej woli jeszcze gdy zamieszkiwali ze mną
    nadużywali alkoholu, awanturowali się, wyzywali mnie i lżyli. Często
    też grozili śmiercią mnie i mojej żonie. Po ich wyprowadzce z mojego
    domu uporczywie nie dopełniają względem mnie obowiązków rodzinnych.
    Nie utrzymują ze mną żadnego kontaktu, a podczas mojej długotrwałej
    choroby odmawiali mi pomocy mimo, że o tę pomoc wielokrotnie
    zabiegałem. Przez ostatnie lata pozostawałem też w niedostatku i mimo,
    że ich sytuacja materialna była dobra nigdy nie mogłem liczyć na ich
    wsparcie natomiast zawsze mogłem liczyć na wsparcie i pomoc ze strony
    syna Adama Kowalskiego, dlatego uczyniłem go moim jedynym
    spadkobiercą.

    Oświadczam też, że nigdy nie przebaczyłem synom ich zachowania
    i nigdy nie będę w stanie im już tego przebaczyć.

    i bedac spadkobierca wydziedziczonym powyzszym testamenetem
    udowadniaj, ze bylo inaczej ;-)

    pozdarwiam,
    Cyb