  • 1. Data: 2007-01-27 08:38:41
    Temat: Wzywam do ogólnopolskiej walki z mordercami i złodziejami kradnącymi pieniądze na odśnieżanie
    Od: "skibbbi" <s...@g...pl>

    Denerwuje mnie, że nad tak ważną rzeczą jak rzetelne odśnieżanie
    dróg przez firmy usługowe my jako naród przechodzimy z wielkim
    pobłażaniem. Co roku kiedy śnieg spadnie zawsze jest jedno
    wytłumaczenie: "Zima nas zaskoczyła" Ale przecież jest to
    ignoranctwo i szafowanie czyimś zdrowiem i życiem. Bo jeżeli jest
    zima to tak jak straż, policja czy pogotowie powinny być dyżury
    drogowców w końcu za to biorą pieniądze. To tyle tytułem wstępu.

    Zastanawiam się czy istnieje podstawa prawna aby żądać od firm
    odśnieżających, gminy a może skarbu państwa odszkodowania za brak
    odśnieżania. Chodzi o główną ulicę w Pruszkowie. Mam dowód
    (film, mieszkam tak, że mogę filmować długi odcinek Wojska
    Polskiego w Pruszkowie), że przez kilka ostatnich nocy kiedy padał
    śnieg pługi w ogóle nie jeździły w nocy a w dzień tylko raz
    posypując.

    PRZECIEŻ JAK DOJDZIE NA TAKIEJ DRODZE DO ŚMIERTELNEGO WYPADKU OSOBA
    ODPOWIEDZIALNA ZA BRAK ODŚNIEŻANIA POWINNA ODPOWIADAĆ ZA MORDERSTWO
    PONIEWAŻ Z PREMEDYTACJĄ PRZYCZYNIŁA SIĘ DO TEGO

    I teraz kilka pytań:

    1. Kto prawnie odpowiada za nieodśnieżanie dróg?
    2. Czy firma odśnieżająca łamie prawo kłamiąc, że odśnieża a w
    rzeczywistości nie wysyłając swoich samochodów na drogi?
    3. Przez to, że drogi są nieodśnieżane narażają mnie na kolizje,
    utratę zdrowia lub życia. Czy to jest przestępstwo, które może
    być ścigane z mocy prawa?
    4. Czy mogę starać się o zwrot podatku z paliwa? Przecież część
    tego podatku idzie na utrzymanie dróg. Skoro jestem w stanie
    udowodnić, że mimo, że płacę podatki to i tak nikt nie dba o
    drogę to chciałbym odzyskać tę część podatku, która by na to
    poszła.

    Może są i inne kwestie, które warto byłoby tutaj poruszyć. W
    końcu ktoś bierze grube miliony za utrzymanie dróg i nas wszystkich
    okrada i naraża na utratę zdrowia, życia lub straty finansowe.
    Dlaczego my jako naród mamy tym złodziejom odpuszczać co roku.
    Przecież teraz wiele osób ma kamery i może z okien nagrywać drogę.
    W ten sposób łatwo udowodnić czy ktoś odśnieżał ale aż tak
    bardzo pada, że za chwilę znowu droga jest biała, czy też po prostu
    nikt tutaj nie odśnieżał i ktoś nas okrada. Przecież to jest takie
    proste.

    WZYWAM DO OGÓLNOPOLSKIEJ WALKI Z MORDERCAMI I ZŁODZIEJAMI KRADNĄCYMI
    PIENIĄDZE NA ODŚNIEŻANIE

    Pozdrawiam,

    Skibbbi

  • 2. Data: 2007-01-27 09:10:42
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 27-01-2007 o 09:38:41 skibbbi <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zima to tak jak straż, policja czy pogotowie powinny być dyżury
    > drogowców w końcu za to biorą pieniądze. To tyle tytułem wstępu.

    Przy obecnych warunkach ciesz sie, ze w ogole wyjechali na droge bo
    takiego obowiazku nie mieli. Sluzby maja wziac sie za odsniezanie
    najpozniej 'ilestam' godzin po ustaniu opadow ... a te, jak na zlosc, nie
    chca ustac.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 3. Data: 2007-01-27 10:06:41
    Od: "Regand" <r...@v...p>

    Niech zgadne... jezdzisz na letnich oponkach i denerwuje cie to ze nie
    mozesz spod swiatel ruszyc ;)

  • 4. Data: 2007-01-27 10:43:18
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On Sat, 27 Jan 2007 09:38:41 +0100, skibbbi <s...@g...pl> wrote:

> [...]
    > zima to tak jak straż, policja czy pogotowie powinny być dyżury
    > drogowców w końcu za to biorą pieniądze. To tyle tytułem wstępu.

    To, ze Tobie w fakcie napisali ze "zima znowu zaskoczyla drogowcow" nie
    znaczy ze tak jest. jak snieg ciagle pada to sie nie da skutecznie
    odsniezyc ulic. zwlaszcza Twojej osiedlowej uliczki.

    --
    gacek

  • 5. Data: 2007-01-27 13:37:11
    Od: "skibbbi" <s...@g...pl>

    nie piszę o osiedlowej uliczce tylko o Alejach Jerozolimskich w
    Warszawie i jej przedłużeniu do Pruszkowa. Raczej to nie jest
    osiedlowa uliczka. Poza tym jadąc dalej do Warszawy nagle od pewnego
    momentu jest już odśnieżana.

  • 6. Data: 2007-01-27 19:58:27
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

> [...]
    > takiego obowiazku nie mieli. Sluzby maja wziac sie za odsniezanie
    > najpozniej 'ilestam' godzin po ustaniu opadow ... a te, jak na zlosc, nie

    nie pieprz.
    wystarczy korzystac AKTYWNIE z prognozy pogody i wyjechac na ulice lejac
    solanke TUZ PRZED rozpoczeciem opadow. wtedy topia sie od razu na jezdni....

    ale do tego trzeba pomyslec......

    w niektorych polskich miastach to dziala....

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 7. Data: 2007-01-27 21:13:56
    Od: Jacek_P <n...@n...cyf-kr.edu.pl>

    skibbbi <s...@g...pl> napisal:
    [ciach]

    Mam kontakt z firma drogowa i z ciekawosci wypytalem
    ich o to, co ciebie nurtuje. I odpowiedz jest taka:
    sprawdz, jakie byly warunki przetargu na tzw. ZUD
    czyli zimowe utrzymanie drogi oraz jaka byla podpisana
    umowe pomiedzy firma wykonujaca ZUD, a zarzadca drogi.
    W przypadku drog krajowych jest to raczej klarowne,
    bo tu sa standardy jednolicie narzucone przez GDDKiA.
    Natomiast gminne i miejskie to radosna tworczosc
    w zakresie warunkow.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2007-01-28 01:19:50
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 27-01-2007 o 20:58:27 Cyprian Prochot <c...@e...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > jezdni....
    > ale do tego trzeba pomyslec......
    > w niektorych polskich miastach to dziala....

    Jak z dzieckiem. Nie pytasz na grupie pl.rec.spratanieplugiemsniegu tylko
    na grupie pl.soc.prawo. Maja czas na rozpoczecie sprzatania po ustaniu
    opadow. Po co sie fatygowac za darmo jeszcze przed opadami. A najlepiej
    rozpiac nad krajem wielki parasol ...

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 9. Data: 2007-01-28 09:39:07
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    gacek napisał(a):

    > To, ze Tobie w fakcie napisali ze "zima znowu zaskoczyla drogowcow"
    > nie znaczy ze tak jest. jak snieg ciagle pada to sie nie da skutecznie
    > odsniezyc ulic.

    Zwłaszcza, jak pługa ze świecą trzeba szukać.

    > zwlaszcza Twojej osiedlowej uliczki.

    Osiedlowa uliczka akurat odśnieżona, bo za nią odpowiada gmina (a
    mieszkańcy pyskaci). Gorzej z drogą powiatową, na tej ubity śnieg, bo
    zima tradycyjnie zaskoczyła oczekujących na nią drogowców. Pługów i
    piaskarek niet.
    Justyna

  • 10. Data: 2007-01-30 10:24:51
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On Sun, 28 Jan 2007 10:39:07 +0100, krys <k...@p...onet.plys> wrote:

    > Zwłaszcza, jak pługa ze świecą trzeba szukać.

    tia. bo drogowcy, to jak spadnie snieg chowaja je do podziemnych bunkrow,
    byle ktos ich nie zobaczyl. i byle nie odsniezyc.

    obstawialbym jednak, ze wszystkie sprawne maszyny z kierowcami jezdza.

    --
    gacek