  • 1. Data: 2007-01-27 10:39:55
    Temat: [pytanie] Ustawa o ławnikach
    Od: "noelka" <n...@p...onet.pl>

    Witam czy ktoś moze mi powiedzieć jaka jest treść ustawy z dnia 30
    czerwca 1970 r. poz 136 o ławnikach sądowych.

    Chodzi mi konkretnie o to do jakiego wieku kobieta może byc ławnikiem
    sądowym ?

    Jesli ktos zna odpowiedz plzz o help :)

    Anka

  • 2. Data: 2007-01-27 11:58:08
    Temat: Re: [pytanie] Ustawa o ławnikach
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    noelka napisał(a):
> [...]
    > czerwca 1970 r. poz 136 o ławnikach sądowych.
    >
    > Chodzi mi konkretnie o to do jakiego wieku kobieta może byc ławnikiem

    przecież to od dawna nie obowiązuje

    KG

  • 3. Data: 2007-01-27 16:20:09
    Od: wombi <w...@n...pl>

    noelka napisał(a):
    > Witam czy ktoś moze mi powiedzieć jaka jest treść ustawy z dnia 30
    > czerwca 1970 r. poz 136 o ławnikach sądowych.

    Ławników sądowych "reguluje" ustawa z dnia 27 lipca 2001r.-Prawo o
    ustroju sądów powszechnych.

  • 4. Data: 2007-01-27 16:32:05
    Od: "Ż." <r...@v...pl>

    Dz.U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1070

    USTAWA
    z dnia 27 lipca 2001 r.

    Prawo o ustroju sądów powszechnych
    Art. 158.
    §1. Ławnikiem może być wybrany ten, kto:
    1) posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i
    obywatelskich,
    2) jest nieskazitelnego charakteru,
    3) ukończył 30 lat,
    4) jest zatrudniony lub zamieszkuje w miejscu kandydowania co najmniej od
    roku,
    5) nie przekroczył 65 lat.

    czyli jak dla mnie to teoret. może mieć nawet 69 lat bez jednego dnia.

    Ż.

  • 5. Data: 2007-01-27 19:20:05
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia 27 Jan 2007 17:32:05 +0100, Ż. napisał(a):

> [...]
    > obywatelskich,
    >
    > 5) nie przekroczył 65 lat.
    >
    > czyli jak dla mnie to teoret. może mieć nawet 69 lat bez jednego dnia.

    Zastanawiam się - skąd teoretycznie chcesz wybrać ławnika w wieku 68,9995
    lat?
    ;)

  • 6. Data: 2007-01-27 19:51:27
    Od: "Ż." <r...@v...pl>

    > Zastanawiam się - skąd teoretycznie chcesz wybrać ławnika w wieku 68,9995
    > lat?
    > ;)

    Skąd? No coś Ty, nie muszę ich szukać, ludzie sami się zgłaszają, albo ich
    typują kolektywy, ale nie sądzę by mogli kogoś zmusić.
    Średnia długość życia kobiety - 78,9 lat( więc jeszcze przez 10 lat będzie
    miała co wspominać) Nawet teoretyczny facet (70,5 lat) by się załapał ;)

    a poważnie - do 65 lat trzeba zostać wybranym, być ławnikiem można przez całą
    kadencję (4 lata) więc ... - jeśli o to pytałeś.

    Oczywiście każdy może wyczytać z przepisu co mu się podoba.
    Pozdr.
    Ż.

  • 7. Data: 2007-01-28 09:44:10
    Temat: Re: Ustawa o ławnikach