  • 41. Data: 2010-07-08 09:50:06
    Temat: Re: Loteria w Orange - prawnik potrzebny
    Od: Arek <a...@e...net>

    Arek pisze:
    > Jest zwykłym oszustwem.

    I jakby co, przy okazji :

    http://wyborcza.pl/1,76842,8050435,Telewizja_bierze_
    na_duze_kolo.html?as=2&startsz=x

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 42. Data: 2010-07-08 13:24:33
    Od: Jurek Jurek <t...@g...com>

    Jeszcze jedna uwaga. Bo zauwazylem, ze wszystkie smsy do jednego worka
    wrzucacie.

    Roznica jest taka: jezeli smsy przychodza, a nie przystapilismy do
    loterii (nie wyslalismy smsa), to mozna je wylaczyc jak kazda
    informacje marketingowa, dzwoniac do BOK i cofajac zgode na
    pzretwarzanie danych.

    Jezeli wyslalismy smsa na loterie, to ma prawo przyjsc dziennie 4 albo
    5 smsow. Nie pamietam jak w tym regulaminie jest. W drugiej edycji
    byly 4 smsy.

  • 43. Data: 2010-07-08 14:31:56
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 08 Jul 2010 09:28:36 +0200, mvoicem napisał(a):

    > Stworzenie regulacji przeciwko takim smsom by tylko utrudniło pracę
    > uczciwym ludziom, zaś oszuści by znaleźli sobie lukę i bimbali na zakazy.

    Komu by to utrudniło pracę? Wystarczyłoby stosować się do wytycznych i nie
    byłoby problemów. A cwaniaki mieliby bardzo ograniczone pole do nadużyć.
    Są odpowiednie regulacje co do reklam farmaceutyków, nikt z tego powodu nie
    ucierpiał, a już nie wolno reklamować leku, że jak go nie weźmiesz, to
    możesz umrzeć.
    UOKiK z pewnością weźmie się za naciągające loterie smsowe, ale to w Polsce
    niestety _musi_ potrwać.
    Wystarczyłaby JASNA i NIE BUDZĄCA WĄTPLIWOŚCI informacja ile wynosi
    minimalna kwota, którą należy wydać, aby brać udział w losowaniu, oraz czy
    kolejny sms ma na celu zwiększenie szansy wygranej, czy potwierdzenie chęci
    odbioru już wylosowanej nagrody (tak jak to teraz łobuzy sugerują).

    --
    GLaF

  • 44. Data: 2010-07-08 14:32:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w
    > E-e.
    > Wezmy ostatnie losowanie. Kumulacji nie bylo.
    > Liczba Kwota(PLN)
    > szóstka 1 2 000 000.00 2 000 000
    > piątka 30 7 125.30 213 759
    > czwórka 2008 265.50 531 000
    > trójka 37472 20.00 749 440
    >
    > Na wyplaty razem 3 494 199zl
    > Teraz - ile bylo zakladow? Trojka pada raz na 55.7 zakladow,
    > zatem
    > 55.7*37 472 = 2 087 190
    > Po 3 zlote, zatem: 6 261 571 zl
    > 56% na wyplaty. Minus podatek... (ale tylko od piatek i szostek)

    Ale zauwaz ze szostka rowno 2 mln, czyli korzystaja z minimalnej
    puli dla szostki.
    Tu wyplacili, ale szostka pada co ~14mln zakladow, wiec w tym
    przypadku nalezaloby do puli nagrod wliczyc tylko 1/7 tej kwoty.
    Czyli ustatystyczniona pula nagrod wynioslaby ~1.8 mln - co daje
    28% w tym losowaniu.

    Trzeba by sie doczytac tylko czy te 2 mln nie przechodza na
    nastepna gre jako kumulacja ..

    To na starych zasadach czy na nowych ? Bo jeszcze mozna inaczej
    policzyc - na piatki przeznacza sie 8% puli nagrod, co nam daje w
    tym przypadku
    2.67mln. a to jest 42% z 6.26 mln. Tylko przydaloby sie losowanie z
    wieksza iloscia grajacych.

    Tak czy inaczej - lepiej w ruletke :-)

    J.

  • 45. Data: 2010-07-08 15:10:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i14nh6$e2d$1@news.onet.pl...
    [...]
> [...]
    > 28% w tym losowaniu.
    > Trzeba by sie doczytac tylko czy te 2 mln nie przechodza na

    Zaczalem sprawdzac dalej i trafilem na
    http://serwis.lotto.pl/183-4ac0761675f83.htm
    "Na wygrane, zgodnie z regulaminem, przeznacza się co najmniej 51%
    stawek wpłaconych za udział w grze."
    Pozostaje wiec pytanie skad ta gazetowa informacja o 900/3.6mld.

    Ewentualnie jak to jest z dokladnie z tym przeznaczaniem i
    przechodzeniem - bo jakos dziwnie mi to wyglada.

  • 46. Data: 2010-07-08 15:17:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > z tym, ze jak umiesz czytac, to powinienes przeczytac regulamin i
    > powoywanie sie na analfabetyzm nic tu nie da.

    W sprawie cywilnej owszem, w kwestii karnej niekoniecznie - bo
    jednak wprowadzali w blad w celu osiagniecia korzysci.
    A jesli w karnej wygramy, to i moze i naleznosc do zwrotu.

    Co prawda jakby tak popatrzec i to szefow totolotka nalezaloby
    wsadzic, bo przy okazji roznych reklam troche naciagaja
    rzeczywistosc :-)
    A przy okazji z polowe polskiego biznesu - zawsze sie znajdzie ktos
    kogo reklama doprowadzila do niekorzystnego rozporzadzenia wlasnym
    majatkiem.

    Dlatego jestem ciekaw jakie sprawa mialaby szanse, gdyby do sadu
    trafila ..

    J.

  • 47. Data: 2010-07-08 15:26:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GLaF" <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał

    > Komu by to utrudniło pracę? Wystarczyłoby stosować się do
    > wytycznych i nie
    > byłoby problemów. A cwaniaki mieliby bardzo ograniczone pole do
    > nadużyć.

    No ale wiesz - widze w TV reklame "Shell - paliwa najwyzszej
    jakosci".
    I kupuje paliwo po 4.80, podczas gdy na przeciwko w stacji "Cfaniak
    i s-ka" jest po 4.50. A paliwo to samo - z Orlenu.
    Robota dla prokuratora ?

> [...]
    > potwierdzenie chęci
    > odbioru już wylosowanej nagrody (tak jak to teraz łobuzy

    Ale przeciez w regulaminie jest.

    J.

    P.S. Wlasnie zadzwonil do mnie automat .. skorzystaj z loterii
    Erakasy.
    zaraz .. loterie pieniezne moze organizowac kazdy za zezwoleniem,
    czy tylko wydzielone spolki panstwowe ?

  • 48. Data: 2010-07-08 15:32:36
    Od: Arek <a...@e...net>

    J.F. pisze:
    > Dlatego jestem ciekaw jakie sprawa mialaby szanse, gdyby do sadu trafila ..

    Zagraj i podaj ich do prokuratury, gdy Ci odmówi odwołaj się do sądu.
    Jeśli sąd nakaże prokuraturze kontynuowanie śledztwa a prokurator znowu
    odmówi to sam podaj do sądu i się przekonaj.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 49. Data: 2010-07-08 16:17:45
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 8 Jul 2010 17:26:08 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale przeciez w regulaminie jest.

    Czy w regulaminie jest napisane, że mogą wysyłać MYLĄCE smsy?
    Regulamin nie stanowi prawa, regulamin musi być zgodny z prawem.

    --
    GLaF

  • 50. Data: 2010-07-08 17:47:29
    Od: z <z...@g...pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    >
    > Stworzenie regulacji przeciwko takim smsom by tylko utrudniło pracę
    > uczciwym ludziom, zaś oszuści by znaleźli sobie lukę i bimbali na zakazy.

    Stwierdzenie że nie warto zakazywać bo i tak to nic nie da stawia pod
    znakiem zapytania sens istnienia państwa i jego praw.
    Naokoło same zakazy-nakazy. RSO, przepisy drogowe, zakaz lichwy itd. ...
    Przecież to wszystko utrudnia nam życie a jednak zostało wprowadzone.
    Nie widzę różnicy. Kwestia tylko woli i kasy która za tym procederem stoi.