  • 1. Data: 2010-07-06 20:09:32
    Temat: Jak odzyskać pieniądze za faktury
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

    Witam,
    mam taką sytuację. Facet zakupił u mnie towar za ok 10 tys. Faktury
    wystawiłem terminowo. Po dłuższym czasie zwrócił ponad połowę, ale zostało
    powiedzmy 4,5 tys. Od tej pory od 3 miesięcy unika mnie, zmienił nr tel a
    pracownik ciągle mowi ze go nie ma (a jest). Jego firma nadal istnieje. I
    tak co zrobic, mógłbym np. zabrać część towaru który sprzedałem , może na to
    pojść jak mu zaproponuje. Ale wolałbym jakieś rozwiązanie cywilizowane i od
    czego zacząć? Mam podpisane prze niego faktury trerminowe i tylko czesc
    splaty. Da się jakość zmusić go drogą formalno - prawną, komornik lub coś w
    tym stylu? Proszę o odpowiedz.

    Pozdrawiam

    wekon

  • 2. Data: 2010-07-06 20:13:00
    Temat: Re: Jak odzyskać pieniądze za faktury
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wekon wrote:
> [...]
    > faktury trerminowe i tylko czesc splaty. Da się jakość zmusić go drogą
    > formalno - prawną, komornik lub coś w tym stylu? Proszę o odpowiedz.

    idź do sądu.

  • 3. Data: 2010-07-06 20:29:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > idź do sądu.

    Za wcześnie, najpierw trzeba wezwać do zapłaty.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-07-06 20:44:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Za wcześnie, najpierw trzeba wezwać do zapłaty.

    a jeszcze wcześniej buty ubrać, żeby do sądu pójść.
    O szczegółach co najpierw a co potem sie nie rozpisywałem.
    Po treści postu widać, że i tak się nie orientuje co ma zrobić.

  • 5. Data: 2010-07-06 20:58:51
    Od: "wekon" <w...@o...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Za wcześnie, najpierw trzeba wezwać do zapłaty.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Chodzi o ostateczne wezwanie do zapłaty? Tylko koleś mnie unika, wystarczy
    że otrzyma poleconym to pismo? Prosiłbym jeszcze o krótkie info co do
    procedury sądowej.

    wekon

  • 6. Data: 2010-07-06 21:59:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wekon wrote:

    > Chodzi o ostateczne wezwanie do zapłaty? Tylko koleś mnie unika,
    > wystarczy że otrzyma poleconym to pismo?

    wystarczy, że mu go wyślesz

    > Prosiłbym jeszcze o krótkie
    > info co do procedury sądowej.

    Nie ma krótkiego info.
    trzeba by było książkę napisać.

  • 7. Data: 2010-07-07 05:57:18
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 06 Jul 2010 15:44:59 -0500, witek napisał(a):

    > O szczegółach co najpierw a co potem sie nie rozpisywałem.
    > Po treści postu widać, że i tak się nie orientuje co ma zrobić.

    Czyli zdawałeś sobie sprawę, że twoja porada jest gówno warta, a i tak ją
    napisałeś. Po co? Nie orientuje się gość i dlatego napisał tutaj.

    --
    marcin

  • 8. Data: 2010-07-07 06:04:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:

    > Czyli zdawałeś sobie sprawę, że twoja porada jest gówno warta, a i tak ją
    > napisałeś. Po co? Nie orientuje się gość i dlatego napisał tutaj.

    Za niegównowarte porady i prowadzenie za rączkę do przedszkola płaci się
    kupę kasy.
    Myślenie i googlanie jest bezcenne.
    Jak wiesz to napisz.
    Nawet nie wiadomo jaki to rodzaj firmy, więc skąd wiesz co zrobic?

  • 9. Data: 2010-07-07 06:25:06
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    A. Bawisz się w to sam:
    1. Wezwanie do zapłaty na piśmie wysłane listem poleconym, z
    wyszczególnieniem za co, ile, na jaki rachunek, w jakim terminie. Wysłane
    listem polecony albo lepiej ZPO.
    2. Wobec braku zapłaty w wyznaczonym w p. 1 terminie wezwanie powtórne
    3. Wezwanie ostateczne przedsądowe.
    4. Złożenie w sądzie wniosku o zapłatę.

    B. Zlecić zabawę do biura rachunkowego albo do wyspecjalizowanej firmy
    windykacyjnej.

    Jacek

  • 10. Data: 2010-07-07 06:42:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>