  • 31. Data: 2010-07-07 19:15:35
    Temat: Re: Loteria w Orange - prawnik potrzebny
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > A co z nią jest nie tak?

    wyslal sms i nie wygral ;)

  • 32. Data: 2010-07-07 22:39:42
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 07.07.2010 16:49, J.F. pisze:

    > Trzeba by miec te smsy zapamietane, ale tak jak pamietam to one sa
    > sprytnie sformulowane - dwuznacznie mozna interpretowac. Takze na ich
    > korzysc.

    Heh, ja też dostaję po kilka dziennie. Tak, wysłałem pod koniec czerwca
    jednego, bo akurat kończył się okres rozliczeniowy, a w pakiecie
    kwotowym sporo zostało.

    I tak sobie analizuję treść. Nie ma szans się przyczepić - mimo że SMSy
    są tak sformułowane, by sprawiać wrażenie, że BMW jest Twoje, to żaden z
    nich nie nadaje się do pozwu w sądzie, gdyż obowiązuje regulamin, a
    każde stwierdzenie typu "zostałeś wylosowany" czy "kluczyki czekają",
    "dokumenty gotowe" stwierdzają po prostu JAKIŚ fakt. Owszem, wylosowano
    Twój numer, by przyznać dodatkowe punkty-szansy w losowaniu (mówi o tym
    regulamin), kluczyki NA KOGOŚ czekają, jakieś dokumenty DLA KOGOŚ są już
    przygotowane. Nad tym pracował zapewne sztab prawników, nie mogą
    pozwolić sobie na jawne kłamstwo.

    Marek

  • 33. Data: 2010-07-07 23:27:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    MarekM pisze:
    [..]
    > I tak sobie analizuję treść. Nie ma szans się przyczepić - mimo że SMSy
    > są tak sformułowane, by sprawiać wrażenie, że BMW jest Twoje, to żaden z
    > nich nie nadaje się do pozwu w sądzie, gdyż obowiązuje regulamin, a

    Doprawdy? A brzmienie art. 286 kk znasz?

    "§ 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę
    do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    należytego pojmowania przedsiębranego działania,
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. "

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 34. Data: 2010-07-07 23:57:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:
> [...]
    > należytego pojmowania przedsiębranego działania,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. "

    z tym, ze jak umiesz czytac, to powinienes przeczytac regulamin i
    powoywanie sie na analfabetyzm nic tu nie da.

  • 35. Data: 2010-07-08 00:43:46
    Od: z <z...@g...pl>

    witek pisze:

    > z tym, ze jak umiesz czytac, to powinienes przeczytac regulamin i
    > powoywanie sie na analfabetyzm nic tu nie da.

    Wszystko prawda tylko że nasze kochane państwo opiekuńcze zakazuje
    pewnych rzeczy dla naszego dobra. :-) W podobnym temacie zakazało
    systemu argentyńskiego, bankom każe podawać RSO. Chociaż w regulaminach,
    umowach było wszystko napisane i umiejący czytać mógł sobie przeczytać.
    Tutaj trzymając się bardziej duchu prawa sąd mógłby kłaść większy nacisk
    na "celowe, z premedytacją, nachalne, uporczywe, na masową skalę
    nakłanianie do niekorzystnego rozporządzenia swoim mieniem"
    Może w końcu POsłowie mając pełnię władzy coś z tym zrobią bo wysyp tych
    cwanych konkursów nie ma końca.

  • 36. Data: 2010-07-08 00:45:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    witek pisze:
    [..]
    > z tym, ze jak umiesz czytac, to powinienes przeczytac regulamin i
    > powoywanie sie na analfabetyzm nic tu nie da.

    Tak właśnie mówią wszyscy oszuści.
    Na szczęście sędziowie potrafią takich skazywać tak jak im się należy.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 37. Data: 2010-07-08 00:46:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    z pisze:
    [..\
    > Może w końcu POsłowie mając pełnię władzy coś z tym zrobią bo wysyp tych
    > cwanych konkursów nie ma końca.

    Nie zrobią bo wszyscy tak czy inaczej są przez nich skorumpowani.

    Ty nie chciałbyś dzwonić do końca życia za darmo, a Twoja rodzina do 7
    pokolenia mieć opłacone czesne i stypendia w najdroższych dowolnie
    wybranych uczelniach ?

    No i wszystko na temat.

    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 38. Data: 2010-07-08 01:48:26
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Sprawia wrazenie greckiego pochodzenia.

    > nie szefem Agory, tylko pierwszym zastepca redaktora naczelnego GW.
    >
    > Bracia niekoniecznie musza sie lubic, za to komornik raczej nie
    > dostarczy auta do agory tylko wystawi na przetarg.

    Widze, ze w Polsce rzadza rodziny:)) Jako mowili: Rodzina na swoim:))

  • 39. Data: 2010-07-08 07:28:36
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.07.2010 02:43), z wrote:

> [...]
    > na "celowe, z premedytacją, nachalne, uporczywe, na masową skalę
    > nakłanianie do niekorzystnego rozporządzenia swoim mieniem"

    Tyle że za ducha prawa nikogo skazać nie wolno (chociaż czasami pewnie
    się zdarza w ramach wypadków przy pracy).

    Stworzenie regulacji przeciwko takim smsom by tylko utrudniło pracę
    uczciwym ludziom, zaś oszuści by znaleźli sobie lukę i bimbali na zakazy.

    Co nie zmienia faktu że jest to IMHO oszustwo - tak jak napisałeś :
    nachalne, uporczywe, na masową skalę nakłanianie do niekorzystnego
    rozporządzania swoim mieniem. Dodajmy - podstępem.

    p. m.

  • 40. Data: 2010-07-08 07:38:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > 25% ? Cos mi chodzi po glowie ze wlasnie tyle bylo.
    > Teraz sie moglo skomplikowac dodatkowo - nie wiadomo czy te 900mln to
    > juz do wyplaty, czy jeszcze opodatkowane ..
    >
    > Ale 25% .. lepiej w ruletke grac :-)

    E-e.

    Wezmy ostatnie losowanie. Kumulacji nie bylo.

    Liczba Kwota(PLN)
    szóstka 1 2 000 000.00 2 000 000
    piątka 30 7 125.30 213 759
    czwórka 2008 265.50 531 000
    trójka 37472 20.00 749 440

    Na wyplaty razem 3 494 199zl

    Teraz - ile bylo zakladow? Trojka pada raz na 55.7 zakladow, zatem
    55.7*37 472 = 2 087 190

    Po 3 zlote, zatem:
    6 261 571 zl

    56% na wyplaty. Minus podatek... (ale tylko od piatek i szostek)

    MJ