  • 1. Data: 2010-07-06 21:56:51
    Temat: Oznakowanie CE na wyroby używane stare
    Od: Pseudo <s...@o...pl>

    Witam.
    Kupilem na aukcji w USA. kilka elektronarzedzi.
    Używane bez braku potwierdzenia czy sa sprawne na inna napiecie itd.
    Maja mi posłużyć do modyfikacji ich na własny uzytek.

    Niestety przesylka utknela w urzedzie celnym gdyz zadaja odemnei
    przedstawienia deklaracji zgodnosci CE.

    Czy w takiej sytuacji nie ma wyjatkow prawnych , ktore pozwalaja mi
    kupowac co chce i dzie chce ?
    Nie rozumiem czy ja w koncu kupujac je dla siebie i na wlasny uzytek
    wprowadzam je do obrotu czy wprowadzam do uzytku ?

    Jak moge wyjasnic sprawe w urzedzie celnym najlepiej popierajac jakimis
    paragrafami.
    Pozdrawiam z gory dziekuje za wszelkie info linki do stron itp.

  • 2. Data: 2010-07-07 06:21:40
    Temat: Re: Oznakowanie CE na wyroby używane stare
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Nie rozumiem czy ja w koncu kupujac je dla siebie i na wlasny uzytek
    > wprowadzam je do obrotu czy wprowadzam do uzytku ?

    Nie ważne czy wprowadzasz je do obrotu czy nie. Ważne, że wprowadzasz je
    na teren rynku UE i w związku z tym musisz nadać CE (lub mieć nadane
    przez producenta z USA). Inaczej cło Ci nie wpuści.

    Wejdź sobie na:
    http://www.oznaczenie-ce.pl/phorum.php (Archiwum pytań i odpowiedzi)
    i poszukaj pytań pod kątem sprowadzania używanych, np. pytania nr 4058 i
    1161.

    Generalnie:
    "Obowiązek umieszczenia oznakowania CE rozciąga się na wszystkie wyroby,
    które objęte są dyrektywami przewidującymi umieszczenie tego oznakowania
    i które mają zostać wprowadzone na rynek Wspólnoty. Dlatego też
    oznakowanie CE musi być umieszczane:
    - na wyrobach używanych importowanych z krajów trzecich;
    ..."

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2010-07-07 08:03:01
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Krzysztof Jodłowski pisze:

> [...]
    > oznakowanie CE musi być umieszczane:
    > - na wyrobach używanych importowanych z krajów trzecich;

    Tak wiec niestety ale poplyna do nadawcy za ocean.