  • 21. Data: 2010-07-07 10:09:08
    Temat: Re: Loteria w Orange - prawnik potrzebny
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał
    >
    > Sluszne pytanie.
    > Pozostaje miec nadzieje ze pod takimi bliskimi auspicjami, to Orange
    > jakos zadba o sprawdzenie kto te auta dostanie .. i podziela sie po
    > rowno :-)

    Podstawowa wada dyskwalifikujaca tych 'loterii' - zero informacji o
    tym, ile % kasy idzie na wygrane i zero kontroli nad losowaniem.

    totolotek przynajmniej jest uczciwy.

    MJ

  • 22. Data: 2010-07-07 10:41:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Podstawowa wada dyskwalifikujaca tych 'loterii' - zero informacji
    > tym, ile % kasy idzie na wygrane i zero kontroli nad losowaniem.

    Z tym ze uczciwie zabiera polowe czy wiecej.

    A tu .. przyjmijmy chwilowo ze losowanie jest uczciwe, a
    zadeklarowana pula nagrod prawdziwa. Ale ilosc losow nieokreslona
    ... czy to zle ? :-)

    J.

  • 23. Data: 2010-07-07 10:46:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nieja.wp.pl> napisał w wiadomości
    W dniu 2010-07-07 21:15, Michał Gut pisze:
    > wyslal sms i nie wygral ;)

    >Pewnie na jednym pytaniu-sms-się do niego się nie skończyło!
    >Odpowiedział jeden raz i zaczął otrzymywać dalsze sms-y. Pewnie
    >dalej odpisywał oszustom.

    Bo trzeba im przyznac ze oni sprytni sa.
    "przyslij sms zeby potwierdzic swoja wygrana", "przygotowujemy
    liste przelewow - ostatnia szansa na potwierdzenie udzialu",
    "zostales wylosowany - wyslij sms na numer 7400" .. no i kto sie
    nie skusi :-)

    J.

  • 24. Data: 2010-07-07 10:58:20
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-07-07 12:46, J.F. pisze:

> [...]
    > liste przelewow - ostatnia szansa na potwierdzenie udzialu",
    > "zostales wylosowany - wyslij sms na numer 7400" .. no i kto sie

    Ja się ze 2 razy skusilam. Raz w Orange, raz w TVP. Ale szybko
    zrezygnowałam jak zobaczyłam, że to ciagle nie koniec. Stop złodziejom.
    Nie należy odpowiadać na tego typu sms-y bo sie nie odczepią i będa nękali.

    --
    animka

  • 25. Data: 2010-07-07 12:01:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Z tym ze uczciwie zabiera polowe czy wiecej.

    Z obliczen na kolanie wyszlo mi, ze pula na wyplaty jest wieksza lub
    zblizona do 50%.

    > A tu .. przyjmijmy chwilowo ze losowanie jest uczciwe, a zadeklarowana
    > pula nagrod prawdziwa. Ale ilosc losow nieokreslona ... czy to zle ?
    > :-)

    Ta....

    MJ

  • 26. Data: 2010-07-07 12:39:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl>
    > Z obliczen na kolanie wyszlo mi, ze pula na wyplaty jest wieksza
    > lub
    > zblizona do 50%.

    Dawniej nie trzeba bylo nawet liczyc - cos takiego bylo
    gwarantowane.
    O, teraz tez nie trzeba:
    http://serwis.lotto.pl/183-41dbebb65b76e.htm

    "2 Czym rózni sie nowe Lotto od Duzego Lotka?
    Lotto to jeszcze wieksze wygrane: na "szóstki" przeznaczamy 44
    proc. puli na wygrane (dotychczas 36 proc.). Dodatkowo w Lotto pula
    na "szóstki" bedzie gwarantowana i wyniesie minimum 2 miliony zl. W
    mega kumulacji bedzie mozna wygrac nawet 50 milionów zl."

    14. Jaki jest podzial kwoty przeznaczonej na wygrane w Lotto?
    Na "szóstki" przeznaczamy 44 proc. puli na wygrane.
    Na "piatki" przeznaczamy 8 proc. puli na wygrane.
    Wygrana za "czwórke" wyniesie srednio 240 zl .
    Za trafienie "trójki" grajacy otrzyma 20 zl. "

    Podobnie Los milionos - 50%.

    > Ta....

    No wiesz - uczciwy uklad - ty nie wiesz ile losow sie sprzeda, oni
    tez nie wiedza, a pule nagrod zapewnic musza :-)

    A nie 100% marzy bez zadnego ryzyka - zloty interes :-)

    J.

  • 27. Data: 2010-07-07 13:02:41
    Od: "." <q...@q...pl>

    > wyslal sms i nie wygral ;)

    W każdej loterii tylko niewiele osób wygrywa, reszta nie.
    Takie są zasady loterii. Uczciwość losowania to już
    inna sprawa.

    Ale parę osób opisało to, o co mnie chodzi :

    > juz prezes ma podpisuje dla ciebie umowe, prezes niesie kluczyki, prezes leje
    benzyne wyslij tylko sms

> [...]
    ostatnia szansa na potwierdzenie udzialu",
    > "zostales wylosowany - wyslij sms na numer 7400" .. no i kto sie nie skusi :-)

    Też mogę podać przykłady w rodzaju: wyślij tylko jeszcze jeden
    SMS za 4,88zł, a kluczyki już są Twoje" itp.

    Orange w swoich SMSach kłamie i przez to wyłudza pieniądze,
    a to już jest niezgodne z prawem. Potrzebny jest jednak prawnik
    i chęć tych, którzy w ten sposób stracili pieniądze by upomnieć
    się o ich zwrot.

  • 28. Data: 2010-07-07 13:02:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]

    > Na "piatki" przeznaczamy 8 proc. puli na wygrane.
    > Wygrana za "czwórke" wyniesie srednio 240 zl .
    > Za trafienie "trójki" grajacy otrzyma 20 zl. "

    W powyzszym tekscie nie ma ANI SLOWA o tym, jaką część WPŁYWÓW stanowi
    'pula na wygrane'.

    MJ

  • 29. Data: 2010-07-07 13:52:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w
    wiadomości news:kjzwrt7wikn.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > W powyzszym tekscie nie ma ANI SLOWA o tym, jaką część WPŁYWÓW
    > stanowi
    > 'pula na wygrane'.

    No tak, tak mi zapadlo w pamiec ze oni ustalaja pule na wygrane z
    gory procentowo, ze myslalem ze znalazlem ..

    http://www.strefabiznesu.dziennikwschodni.pl/artykul
    /na-lotto-polacy-wydali-36-mld-zl-wygrali-900-mln-zl
    -22896.html

    25% ? Cos mi chodzi po glowie ze wlasnie tyle bylo.
    Teraz sie moglo skomplikowac dodatkowo - nie wiadomo czy te 900mln
    to juz do wyplaty, czy jeszcze opodatkowane ..

    Ale 25% .. lepiej w ruletke grac :-)

    J.

  • 30. Data: 2010-07-07 14:49:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "." <q...@q...pl> napisał w

    > Też mogę podać przykłady w rodzaju: wyślij tylko jeszcze jeden
    > SMS za 4,88zł, a kluczyki już są Twoje" itp.

    > Orange w swoich SMSach kłamie i przez to wyłudza pieniądze,

    Nie Orange, tylko Internetq.

    > a to już jest niezgodne z prawem. Potrzebny jest jednak prawnik
    > i chęć tych, którzy w ten sposób stracili pieniądze by upomnieć
    > się o ich zwrot.

    No coz, jest regulamin, w regulaminie pisze wyraznie - o wygranej
    powiadomia paszczowo, a nie tekstowo.

    Trzeba by miec te smsy zapamietane, ale tak jak pamietam to one sa
    sprytnie sformulowane - dwuznacznie mozna interpretowac. Takze na
    ich korzysc.
    "zostales wylosowany" .. owszem, zostales - do wyslania niniejszego
    SMS :-)
    Napisali "a kluczyki już są Twoje" czy "a kluczyki moga byc Twoje"
    ?

    Sprawa .. no coz, ciekaw jestem jakie sa szanse wygranej.

    Z jednes strony wyludzenie, z drugiej - wiadomo, loteria. Z
    trzeciej - kazdy sms zwieksza szanse wygranej, nie poszly na marne
    :-)

    J.