  • 1. Data: 2007-01-29 13:38:51
    Temat: List polecony nie dotarł na czas
    Od: "Jerzy" <j...@c...pl>

    Witam,
    Sytuacja jest następująca:
    wysłałem w poniedziałek list polecony+priorytet a w nim bilety na PKS na
    wyjazd w góry. Do dnia wyjazdu (niedziela) list z biletami w środku nie
    dotarł.
    Siostra musiała kupić bilety w autobusie a o rezerwacje poprosiłem kierowcę
    pokazując mu w momencie odjazdu z Warszawy kopie wysłanych biletów i pismo
    reklamacyjne do poczty. Kierowca nie uznał kopii biletów i kazał zapłacić
    ponownie a poczta zwróci maksymalnie 50 x 2,20 zł czyli mniej niż były warte
    bilety. Istnieje też możliwość, że poczta dostarczy list po niedzieli, ale
    to dla nas nie ma już znaczenia, bo siostra jest już w górach i nie może
    odebrać. Po to właśnie był priorytet by list dotarł w ciagu tych 5-6 dni.
    Dodam, iż list miał do pokonania 60 km od Warszawy.
    Jak to wygląda od strony prawnej?
    Jerzy

  • 2. Data: 2007-01-29 13:50:12
    Temat: Re: List polecony nie dotarł na czas
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Jerzy napisał(a):

    > odebrać. Po to właśnie był priorytet by list dotarł w ciagu tych 5-6 dni.
    > Dodam, iż list miał do pokonania 60 km od Warszawy.
    > Jak to wygląda od strony prawnej?

    List ma dwa tygodnie aby dojść, priorytet nie jest usługą gwarantowaną.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2007-01-29 13:59:34
    Od: "marian r" <m...@w...pl>

    > List ma dwa tygodnie aby dojść, priorytet nie jest usługą gwarantowaną.

    To co oznaczaja na poczcie banery reklamowe uslugi priorytet: "list lub paczke
    dostarczamy w ciagu 2 dni roboczych"?

  • 4. Data: 2007-01-29 14:04:19
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 29.01.2007 marian r <m...@w...pl> napisał/a:

    > To co oznaczaja na poczcie banery reklamowe uslugi priorytet: "list lub paczke
    > dostarczamy w ciagu 2 dni roboczych"?

    Reklamę oznaczają. Jest gwiazdka i tam napisane, że dotyczy to 95%
    przesyłek, czy jakośt ak.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 5. Data: 2007-01-29 14:36:14
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "marian r" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > To co oznaczaja na poczcie banery reklamowe uslugi priorytet: "list lub paczke
    > dostarczamy w ciagu 2 dni roboczych"?

    chłyt matekingowy ;)
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-01-29 14:37:50
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    proponuje zapoznać sie z regulaminem Poczty Polskiej

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-01-29 14:43:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jerzy" <j...@c...pl> wrote in message

    > Jak to wygląda od strony prawnej?

    Od strony prawnej wyglada to 50 x 2.20 zł.
    No chyba, że przysyłka była wartościowa? Była?

    Spróbuj pogadać jeszcze z pekaesem, o ile to były bilety na miejsca
    rezerwowane.
    Może tam coś ci się uda załatwić.

  • 8. Data: 2007-01-29 14:51:33
    Od: "Jerzy" <j...@c...pl>

    > proponuje zapoznać sie z regulaminem Poczty Polskiej

    --------------------------
    Chyba poszukam na przyszłość firmy, która szybciej dostarcza listy a
    zwłaszcza polecone z priorytetem. Dwa tygodnie - to chyba standardy z XIX
    wieku...
    Dość już tej Poczty Polskiej. Same kłopoty.
    Dzięki,
    Jerzy

  • 9. Data: 2007-01-29 15:02:30
    Od: "Jerzy" <j...@c...pl>

> [...]
    > No chyba, że przysyłka była wartościowa? Była?
    >
    > Spróbuj pogadać jeszcze z pekaesem, o ile to były bilety na miejsca

    ====================
    Poczta może nie dać odszkodowania, bo jeśli list ma rzeczywiście 2 tygodnie
    na dojście a priorytet to tylko chłyt maketingowy, to listonosz zostawi
    awizo i siostra odbierze te bezwartościowe już bilety po powrocie-czyli ze
    strony poczty będzie OK. A kierowca nie wykazał się dobrą wolą widząc
    dokładne kopie biletów i reklamację pocztową z opisem co było w środku i
    żądaniem odszkodowania- to jego prawo - jest tylko człowiekiem i nie musi
    iść współbraciom na rękę- wystarczy, że chodzi na msze i tam słucha o
    miłości bliźniego-nie musi tego realizować w praktyce.
    To cała Polska.
    Jerzy

  • 10. Data: 2007-01-29 15:02:50
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    Jerzy napisał(a):

    > Chyba poszukam na przyszłość firmy, która szybciej dostarcza listy a
    > zwłaszcza polecone z priorytetem.

    Powodzenia życzę. Poczta Polska, o ile się dobrze orientuję, mają
    wyłączność na przesyłki poniżej 1kg.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl