  • 1. Data: 2007-01-29 12:20:14
    Temat: Zwrot towaru z wadą ukrytą
    Od: "mazda" <n...@n...pl>

    Dopadło i mnie. Kwota w sumie śmieszna, bo jedyne 58 zł, ale z reguly nie
    wyrzucam nawet najmniejszych pieniędzy więc wolałbym je odzyskac.

    Przewertowałem KC, pare zapisow w necie, jednak nadal nie mam pewności czy
    mogę towar zwrócić i na jakiej podstawie prawnej.

    Recz tyczy się zapalniczki, zakupiłem w piątek 29stycznia br, ale przez
    weekend lezała nieużywana.
    Po przyjeździe do domu i próbie nabicia gazem coś pekło, i cały gaz
    zleciał - zawrek wpadł do środka, i coś tam sobie w środku ułamane lata. (
    zaworek zamontowany w plastiku w zapalnicznce za 58zł - no comments )

    Wada była ukryta - nie wiedziałem o tym ani ja, ani pani w trafice. Przy
    oględzinach jej nie zauwazyłem ( kto nabija zapalniczke w sklepie ? ).

    Mam paragon, mam pudełko

    Czy w związku z tym mogę powołać się na Art 560 KC ?

    Mazdah,
    trzy setki kawy
    i GMR Bassforce IV
    www.theremovalmachine.go.pl

  • 2. Data: 2007-01-29 13:14:41
    Temat: Re: Zwrot towaru z wadą ukrytą
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > Czy w związku z tym mogę powołać się na Art 560 KC ?

    Możesz się powołac na archiwum grupy. Ale musisz je przejrzeć. Było setki razy
    więc nie będziesz mial żadnego problemu ze znalezieniem odpowiedzi.

    K.

  • 3. Data: 2007-01-29 14:38:50
    Od: "mazda" <n...@n...pl>

    > Możesz się powołac na archiwum grupy. Ale musisz je przejrzeć

    Przejrzałem,włącznie ze stroną federacji konsumentów, przyznaje było o tym
    sporo.

    Jednak sprawa jest dośc mocno sporna, poniewaz uszkodzenie nastąpiło podczas
    mojej czynności nabijania zapalniczki - uszkodzenie mechaniczne - tyle że
    jest to coś w stylu "otwierasz normalne drzwi ( tak jak zawsze to robiłeś ze
    wszystkimi normalnymi drzwiami ) i klamka zostaje ci w ręce" - czyja wina?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-01-29 21:53:57
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    mazda wrote:
    > Dopadło i mnie. Kwota w sumie śmieszna, bo jedyne 58 zł, ale z reguly
    > nie wyrzucam nawet najmniejszych pieniędzy więc wolałbym je odzyskac.
    >
    > Przewertowałem KC,

    Poczytaj raczej ustawę o szczególnych warunkach (...) albo ustawę o
    ochronie niektórych (...).

    Nigdy nie pamiętam, która jest która, ale jedna z nich zawiera odpowiedź
    na wszelkie Twoje pytania.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2007-01-29 23:53:34
    Od: "mazda" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Poczytaj raczej ustawę o szczególnych warunkach (...) albo ustawę o
    > ochronie niektórych (...).

    Przewertowałem, nie znalazłem tam nic, chyba, że uznamy, iż towar był
    niezgodny z umową a nie że miał wadę bo wtedy mogę mieć problem z
    Art. 559. KC
    Sprzedawca nie jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które
    powstały po przejściu niebezpieczeństwa na kupującego, chyba że wady wynikły
    z przyczyny tkwiącej już poprzednio w rzeczy sprzedanej.

    Niestety w powyższych ustawach nie znalazłem nic dotyczącego wad, co by
    jasno okreslało moją sytuacje.
    Z jednej strony wada powstała ( bądź tez ujawniła się ) po tym jak rzecz
    zakupiłem, z drugiej strony zapalniczki w ten sposób raczej się nie psuja,
    więc można uznac, iż wada już była ( tylko jak to udowodnic? )

  • 6. Data: 2007-01-30 18:24:22
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    mazda wrote:

    > Przewertowałem, nie znalazłem tam nic, chyba, że uznamy, iż towar był
    > niezgodny z umową a nie że miał wadę bo wtedy mogę mieć problem z
    > Art. 559. KC

    Tylko się upewnię: w tej transakcji byłeś konsumentem? Jeśli tak, to
    przewertuj jeszcze raz, bo z rękojmią masz zupełnie inny problem.

    > można uznac, iż wada już była ( tylko jak to udowodnic? )

    To pytanie też świadczy o mało uważnym zapoznaniu się z ustawą.

    Ewentualnie sprawdź w archiwum, temat w tej czy innej formie powraca
    średnio raz na tydzień.

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2007-01-30 18:47:14
    Od: "mazda" <n...@n...pl>

    > Tylko się upewnię: w tej transakcji byłeś konsumentem? Jeśli tak, to
    > przewertuj jeszcze raz, bo z rękojmią masz zupełnie inny problem.

    Konsumentem - znaczy tym który zakupił zapalniczke.

    > To pytanie też świadczy o mało uważnym zapoznaniu się z ustawą.

    Być może, ale ja naprawde tam nic nie znalazłem.Być może z powodu braku
    znajomości języka prawnego.

    > Ewentualnie sprawdź w archiwum, temat w tej czy innej formie powraca
    > średnio raz na tydzień.

    Natrafiłem jedynie na post o bublowatej hulajnodze z marketu która się
    wygieła i została wymieniona. Było trochę o komisantach, o wadach które
    istniały ale zostały ujawnione ( nie poprzez zepsucie się rzeczy ) ogólnie
    bardzo duzo rzeczy jednak nic co by mnie mogło zainteresować. Być może zbyt
    mało wnikliwie czytam.

    Łatwiej byłoby odpisać raz ( chociażby się miałoby napisac po raz setny to
    samo ) niż 3 razy odsyłac do archiwum.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-01-30 22:55:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.01.2007 mazda <n...@n...pl> napisał/a:
    > Łatwiej byłoby odpisać raz ( chociażby się miałoby napisac po raz setny to
    > samo ) niż 3 razy odsyłac do archiwum.

    Łatwiej w ogóle nie odpowiedzieć. Ten egzotyczny prawniczy termin po
    którym nalezy poszukac w archiwum to "reklamacja". Przeczytasz parę wątków
    z ostatniego miesiąca i będziesz wiedział. Coś będzie niejasne to wtedy
    konkretnie dopytasz.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-01-31 00:10:06
    Od: "mazda" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    "reklamacja". Przeczytasz parę wątków
    > z ostatniego miesiąca i będziesz wiedział. Coś będzie niejasne to wtedy
    > konkretnie dopytasz.

    Przekopałem.
    W archiwum znalazłem zwrot
    "Jesli masz sam paragon, nie masz gwarancji - a jedynie rekojmie" (
    Albercik )
    Czy mam prawo do rękojmi ? Czy mam prawo do rękojmi z powodu wady fizycznej
    ? ( zdecydowanie rzecz nie nadaje się do uzytku, co pomniejsza jej wartość,
    najprawdopodobniej z powodu uzycia nieodpowiednich materiałów bądź
    wcześniejszego uzytkowania ( zapalniczka była przy mnie nabijana ) )

    W ustawach które już tu padły ( o szczególnych warunkach (...) , o ochronie
    niektórych (...) )
    nie znalazłem nic bardziej pasującego do mojej sytuacji niż to co się
    znajduje w KC. Według mojej kalekiej interpretacji KC mam prawo do rękojmi,
    oczekuję potwierdzenia/zaprzeczenia ze strony mądrzejszych ode mnie osób.