  • 11. Data: 2007-01-29 15:22:41
    Temat: Re: List polecony nie dotarł na czas
    Od: "Jerzy" <j...@c...pl>

    > Powodzenia życzę. Poczta Polska, o ile się dobrze orientuję, mają
    > wyłączność na przesyłki poniżej 1kg.

    To nie ma w Polsce możliwości bezpiecznego i pewnego przesłania listu na
    odległość 50 km w ciągu 5-6 dni??? Czy to takie duże wymagania?

  • 12. Data: 2007-01-29 16:02:07
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2007 16:02:50 +0100, Marek Witbrot napisał(a):

    > Powodzenia życzę. Poczta Polska, o ile się dobrze orientuję, mają
    > wyłączność na przesyłki poniżej 1kg.

    A nie do 50g?]
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 13. Data: 2007-01-29 16:15:20
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Marek Witbrot" <m...@x...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Powodzenia życzę. Poczta Polska, o ile się dobrze orientuję, mają
    > wyłączność na przesyłki poniżej 1kg.

    źle sie orientujesz :-)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2007-01-29 16:16:20
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    gasper napisał(a):

    > źle sie orientujesz :-)

    To proszę o poprawienie- wszystkim to wyjdzie na dobre.
    Myślę, że chodzi o wagę przesyłki. Nie pamiętam, ile to było.
    Pamiętam, że niektóre firmy kurierskie obchodziły przepis, dokładając do
    koperty odpowiedni balast.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 15. Data: 2007-01-29 16:52:24
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20031301188&type=3&name=D20031188Lj.pdf

  • 16. Data: 2007-01-29 17:18:27
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "Jerzy" <j...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba poszukam na przyszłość firmy, która szybciej dostarcza listy a
    > zwłaszcza polecone z priorytetem.

    Ja uzywam do tego...poczty polskiej:-) Pocztexu. Kurier przyjezdza po
    dokumenty/list i adresat otrzymuje to na drugi dzien.

    Angie

  • 17. Data: 2007-01-29 17:37:00
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    gasper napisał(a):
    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20031301188&type=3&name=D20031188Lj.pdf

    Art. 47.
    1. Operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność, z zastrzeżeniem ust.
    2, świadczenia usług pocztowych, zwanych dalej ,,usługami zastrzeżonymi",
    polegających
    na:
    1) przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym:
    a) przesyłek z korespondencją,
    b) przesyłek reklamowych,
    c) przesyłek innych niż wymienione w lit. a i b, nadanych w sposób
    uniemożliwiający
    sprawdzenie zawartości o masie nieprzekraczającej granicy
    wagowej, o której mowa w ust. 4;
    2) przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie zagranicznym
    przesyłek
    o masie nieprzekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4;
    3) przyjmowaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek z
    korespondencją, o ile w procesie przyjmowania lub doręczania stają się one
    przesyłkami o masie nieprzekraczającej granicy wagowej, o której mowa w
    ust. 4.
    4) (uchylony).

    Art. 94.
    Do dnia uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii
    Europejskiej:
    1) granica wagowa usług zastrzeżonych, o których mowa w art. 47 ust. 4,
    wynosi
    500 g;
    2) pobrana przez operatora opłata, o której mowa w art. 47 ust. 2, nie
    może być
    niższa niż pięciokrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie
    przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego
    najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych
    operatora publicznego, o którym mowa w art. 51 ust. 4, obowiązującego
    w danym czasie, odpowiednio w obrocie krajowym i zagranicznym.

    I gdzie tu jest powiedziane, że po wejściu Polski do Unii znikają usługi
    zastrzeżone? A jeśli nie znikają, to jaka jest granica wagowa od dnia
    uzyskania przez RP członkostwa w UE?

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 18. Data: 2007-01-29 19:16:29
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Jerzy napisał(a):

    > strony poczty będzie OK. A kierowca nie wykazał się dobrą wolą widząc
    > dokładne kopie biletów i reklamację pocztową z opisem co było w środku i
    > żądaniem odszkodowania- to jego prawo - jest tylko człowiekiem i nie musi
    > iść współbraciom na rękę- wystarczy, że chodzi na msze i tam słucha o
    > miłości bliźniego-nie musi tego realizować w praktyce.
    > To cała Polska.

    To jest nadinterpretacja. Kopia i świstek papieru nie są biletami, a w
    razie problemów kierowca będzie musiał pokryć straty ze swojej kieszeni.

    --
    Filip.

  • 19. Data: 2007-01-29 20:02:14
    Od: "Jerzy" <j...@c...pl>

    > To jest nadinterpretacja. Kopia i świstek papieru nie są biletami, a w
    > razie problemów kierowca będzie musiał pokryć straty ze swojej kieszeni.

    --------------------------------
    Jakie mógłby mieć problemy? Zostały wręczone mu kopie 4 biletów - co jest
    dowodem, że pieniądze zostały zapłacone-a to jest chyba najważniejsze-poza
    tym nikt inny nie miał biletów na te miejsca a autobus był pełny-siostra z
    dziećmi miała wsiąść dopiero 60 km od Warszawy. Dostał też oryginał
    pokwitowania przyjęcia reklamacji na poczcie. Wybacz.
    Nawiasem mówiąc, mając zarezerwowane miejsca w autobusie (kupione 2 tyg.
    przed odjazdem) nie można mieć żadnej pewności, że wsiadając na dalszym
    przystanku miejsca te nie zostaną sprzedane-rezerwacja dotyczy wsiadających
    w Warszawie. Jeśli ktoś jedzie z miasta na trasie mimo posiadania biletu nie
    ma dla niego miejsca! Czyli aby móc jechać w góry na swoim kupionym miejscu
    (z określonym ściśle numerem na bilecie) trzeba jechać rano do Warszawy i
    koniecznie tu wsiąść! Czy to jest normalne?

  • 20. Data: 2007-01-29 21:49:44
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Jerzy wrote:
    > To nie ma w Polsce możliwości bezpiecznego i pewnego przesłania listu na
    > odległość 50 km w ciągu 5-6 dni???

    W ciągu 5-6 godzin da się ze sporym zapasem -- wystarczy wprosić się na
    kawę pod pretekstem przekazania listu. Cena: około 6l Pb/ 95.