  • 51. Data: 2007-02-01 09:12:08
    Temat: Re: List polecony nie dotarł na czas
    Od: "Jerzy" <j...@c...pl>

    1.Nie popełniłem GŁUPOTY tylko wysłałem bilety listem poleconym

    2. Nie staram się znaleźć winnego bo winna jest poczta - nie dostarczyła
    listu.

    3.Nie obciążam kierowcy ale zakładam, że inny mógł zachować się jak człowiek

    4.Kopie nie są GŁUPIE.

    5.Reklamacja nie jest RZEKOMA ponieważ ma oryginalną pieczęć poczty, na
    której wysyłałem list.

    6.A ŻENUJĄCY są właśnie ludzie nie potrafiący wczuć się w sytuację i
    stosujący bezwzględnie literalnie przepisy prawa, które często jest
    sprzeczne.
    (vide przykład HGW w Warszawie i konferencja prasowa Wojewody Mazowieckiego
    dzisiaj tj. 1 lutego-to jest dopiero żenada!)
    Kończymy temat.
    Dziękuję
    Jerzy

  • 52. Data: 2007-02-01 10:30:02
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 1 lut o godzinie 10:12, na pl.soc.prawo, Jerzy napisał(a):

    > 1.Nie popełniłem GŁUPOTY tylko wysłałem bilety listem poleconym

    Tak z ciekawości - czy w obecnych czasach, by kupić bilety PKSu trzeba mieć
    jakieś "układy", stać w kolejkach, są nieosiągalne?
    Nawet jeżeli zachodziło ryzyko, że bilety w dniu wyjazdu będą wyprzedane,
    to dlaczego siostra nie kupiła ich bezpośrednio u "siebie"?

    Tłumacząc to, może powiesz że niemiała środków .... nie byłoby pewniej
    wysłać właśnie przekazem jej te środki?

    > 2. Nie staram się znaleźć winnego bo winna jest poczta - nie dostarczyła
    > listu.

    O widzisz!!!!
    I to jest chyba główny adresat Twoich roszczeń - nie sądzisz?

    > 3.Nie obciążam kierowcy ale zakładam, że inny mógł zachować się jak człowiek

    Zachował się jak człowiek pracujący (najemny) - jego obowiązuje prawo i
    procedury tak jak każdego z nas.
    Gdyby to był prywatny przewoźnik - mógłbyś z nim "polemizować".

    > 4.Kopie nie są GŁUPIE.

    W tym konkretnym przypadku są absolutnie bez znaczenia, ponieważ ta kopia
    nie jest *ważnym biletem*.

    > 5.Reklamacja nie jest RZEKOMA ponieważ ma oryginalną pieczęć poczty, na
    > której wysyłałem list.

    Jaki jest problem ze złożeniem CZEGOKOLWIEK 9może to być reklamacja,
    żądanie etc). Czy ta reklamacja była uznana? Jak ten kierowca miał
    stwierdzić autentyczność tej reklamacji.
    Nie błaznuj człowieku.

    > 6.A ŻENUJĄCY są właśnie ludzie nie potrafiący wczuć się w sytuację i
    > stosujący bezwzględnie literalnie przepisy prawa, które często jest
    > sprzeczne.

    Ja cię kręce.
    Wczuć się w sytuacje .....
    Miałeś ten pieprzony *ważny bilet*, który jest poświadczeniem zawarcia
    umowy przewozowej pomiędzy przewoźnikiem a Tobą w garści?
    Tylko *ważny bilet* uprawnia Cię do wejścia i zajęcia miejsca w autobusie,
    oraz przejazdu.
    Szukasz winnego wszędzie tylko nie po swojej stronie.

    > Kończymy temat.

    Temat zostanie zakończony jeżeli grupowicze przestaną na nim postować. Ty
    nie masz tu za wiele do gadania.

    --
    Herbi
    01-02-2007 11:29:55

  • 53. Data: 2007-02-01 10:37:20
    Od: Herbi <z...@o...pl>

> [...]

    > 6.A ŻENUJĄCY są właśnie ludzie nie potrafiący wczuć się w sytuację i
    > stosujący bezwzględnie literalnie przepisy prawa, które często jest

    OOOOOO
    Ukończyłeś kurs prawa jazdy, zdałeś nawet egzamin, oczekujesz na wydanie
    dokumentu prawa jazdy. Prawko zostało Ci wydane. udajesz się do punktu
    kserokopii i dla bezpieczeństwa sobie wykonujesz kopię tegóź prawka.
    Z przezorności, prawko trzymasz w szufladzie w biurku, przy sobie masz ową
    kserokopię.
    Zatrzymuje Cię patrol i legitymuje - przedkładasz im kserokopie prawka ...
    Jaka będzie Twoim zdaniem reakcja policjantów?

    heheheh
    Najlepsze z tego dla Ciebie byłoby tylko ukaranie mandatem ze względu na
    prowadzenie pojazdu bez posiadania przy sobie uprawnień.
    Mogłyby nawet zostać postawione zarzuty z KK .... ;)))

    BTW. - czy na biletach komunikacji nie ma textu w stylu "zakaz kopiowania"
    czy coś w tym stylu? Wydaje mi się że kiedyś na biletach jednorazowych cos
    takiego było (lata już nie korzystam z komunikacji to może się coś
    zmieniło).

    --
    Herbi
    01-02-2007 11:37:18

  • 54. Data: 2007-02-01 11:52:55
    Od: "Jerzy" <j...@c...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał

    > Nawet jeżeli zachodziło ryzyko, że bilety w dniu wyjazdu będą wyprzedane,
    > to dlaczego siostra nie kupiła ich bezpośrednio u "siebie"?

    Też się zdziwiłem, ale miasto w którym wsiadała nie sprzedaje biletów na ten
    kurs. A co najciekawsze autobus startuje rano właśnie z tego miasta i jest
    sp. z o.o. z tego właśnie miasta- jedzie
    do Wawy jako podmiejski i potem zmienia tabliczkę na dalekobieżny.
    Poprosiła więc mnie. Bilety miał odebrać po drodze (będąc w Wawie tydzień
    przed odjazdem) inny brat, ale nie dotarł na miejsce (wichury - nie
    dojechał).
    Druga ciekawostka jest taka, że w kasie powiedziano mi, iż fakt kupienia w
    rezerwacji numerowanych biletów nie oznacza, że ktoś może na nie wsiąść na
    innym przystanku - musi wystartować w Warszawie. Uzgodniliśmy, że przyjadę
    rano w dniu odjazdu na dworzec i pokazując kierowcy kopie biletów spowoduję,
    że nie sprzeda on komu innemu biletów na wykupione przeze mnie miejsca - a
    siostra z dziećmi wsiądzie w swoim mieście. Inaczej musiałaby rano
    przyjechać do Warszawy i wsiąść tutaj. Wtedy miałaby pewność, że uda jej się
    dojechać. Wysłałem więc oryginalne bilety a sam mając kopie czekałem na
    dzień odjazdu, aby poinformować kierowcę (przy pomocy kopii), że siostra ma
    te bilety i wsiądzie 60 km od Warszawy. I to jest przyczyna zrobienia kopii
    biletów - a nie po to( jak myślisz), aby wymuszać coś na kierowcy! Chory
    jest sam sposób robienia rezerwacji i zajmowania swoich miejsc!!!A dalej już
    wiesz...

    Dziwna (a może oryginalna) jest ta praktyka stosowana na Dw. Zachodnim w
    Warszawie, gdzie zakup biletu nie jest wystarczający, aby usiąść na swoich
    miejscach. Kilka miesięcy temu - latem - byłem świadkiem 15 minutowej kłótni
    z kierowcą - ojca dzieci jadących nad morze, gdzie ich miejsca kupione w
    przedsprzedaży zostały zajęte przez ludzi z kolejki, którym kierowca
    sprzedał bilety wejściowe kilka minut przed odjazdem. Zarówno oni mieli
    bilety i nie chcieli ustąpić, jak i on je posiadał i nie rozumiał sytuacji.
    A gdyby kierowca miał info z kasy o tym, które miejsca są wykupione, nie
    miałby prawa ich powtórnie sprzedawać - bo przecież ci, którzy kupili te
    bilety MAJĄ SŁUSZNE PRAWO!!! wsiąść tam gdzie chcą! TO NIE JEST SAMOLOT i
    zatrzymuje się na przystankach.
    ====================

    > O widzisz!!!!
    > I to jest chyba główny adresat Twoich roszczeń - nie sądzisz?

    Napisałem przecież, że poczta zwróci w najlepszym razie 2,2x50 czyli 110 zł
    Ale jeśli dostarczy list priorytetowy w czasie nieobecności siostry bo ma na
    to 2 tyg. (tak ktoś napisał) a priorytet to tylko chłyt maketingowy- to nie
    zwróci nic.

  • 55. Data: 2007-02-01 14:41:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Herbi wrote:

    > Najlepsze z tego dla Ciebie byłoby tylko ukaranie mandatem ze względu na
    > prowadzenie pojazdu bez posiadania przy sobie uprawnień.

    Hmm... To uprawnienia można zostawić w domu? Fascynujące ;->

    > Mogłyby nawet zostać postawione zarzuty z KK .... ;)))

    ROTFL

  • 56. Data: 2007-02-01 15:40:52
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Herbi wrote:

    > Jesteś żałosny człowieku. Popełniłeś głupotę i teraz starasz się znaleźć
    > winnych, najbardziej obciążając kierowcę za to że nie uznał twojej głupiej
    > kserokopii i jakiejś RZEKOMEJ reklamacji - która ma tyle wspólnego z PKS-em
    > co nic.
    > Do przejazdu uprawnia tylko *ważny bilet* - a konia z rzędem temu kto powie
    > że zwykła kserokopia biletu jest *ważnym biletem*.

    Oczywiście, i nikt tego nie podważa.

    > Gdyby ten autobus odjechał o czasie ty byś się spóźnił z powodu zalania
    > mieszkania przez sąsiada - to przedkładałbyś reklamację, dokumenty, że nie
    > mogłeś zdążyć na autobus bo załatwiałeś sprawy z zalanym mieszkaniem?

    W celu zwrotu kosztów niewykorzystanego biletu? *Oczywiście*.

    > Ad meritum:
    > http://www.pks.bydgoszcz.pl/dok/30.html

    I widzisz tam gdzieś, że PKS może zachować wpłaconą kwotę w przypadku
    gdy kierowca odmówi świadczenia usługi?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 57. Data: 2007-02-01 17:15:51
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 1 Feb 2007 12:52:55 +0100, Jerzy napisał(a):

> [...]
    > miałby prawa ich powtórnie sprzedawać - bo przecież ci, którzy kupili te
    > bilety MAJĄ SŁUSZNE PRAWO!!! wsiąść tam gdzie chcą!

    O rany - jeżeli tak wygląda "miejscówka" - to dziwię się że ten cały PKS
    jeszcze funkcjonuje.