  • 1. Data: 2007-01-29 14:50:09
    Temat: Poczta Polska - odbior listu poleconego
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    Od kilku dni szukam przepisu, który mówiłby, jakim dokumentem powinienem
    się wylegitymować, gdy odbieram przesyłkę poleconą na poczcie. Kiedyś w
    sieci znalazłem tę regulację. A mówiła ona mniej więcej tak:
    ...powinien wylegitymować się dokumentem potwierdzającym tożsamość...
    ...Dokument potwierdzający tożsamość musi zawierać:
    -Imię i Nazwisko
    -(PESEL) - nie jestem pewien
    -zdjęcie
    -okrągłą pieczątkę z orzełkiem
    -datę urodzenia

    Chodzi o to, że nie było mowy o adresie zamieszkania.
    Ostatnio odbierając list polecony na poczcie spotkałem się po raz
    kolejny z trudnościami, bo legitymowałem się Książeczką Wojskową (nie ma
    w niej adresu zamieszkania). Pani usilnie żądała Dowodu Osobistego.
    Jednak nawet, gdybym Dowód Osobisty okazał, to i tak bym nie dostał
    przesyłki, bo została ona wysłana na inny adres, niż mój adres zamieszkania.

    Czy ktoś może mi wyjaśnić, na jakiej podstawie pani z okienka za każdym
    razem żąda przy odbiorze przesyłki poleconej okazania Dowodu Osobistego?

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 2. Data: 2007-01-29 15:09:03
    Temat: Re: Poczta Polska - odbior listu poleconego
    Od: "E." <e...@o...pl>

    Marek Witbrot napisał(a):

    > Czy ktoś może mi wyjaśnić, na jakiej podstawie pani z okienka za każdym
    > razem żąda przy odbiorze przesyłki poleconej okazania Dowodu Osobistego?

    Tego nikt nie wie. Niewiadomo też dlaczego przesyłki są oddawane "na
    adres" a nie do rąk odbiorcy.
    Osobiście złożyłam na poczcie zlecenie wrzucania poleconych do skrzynki.
    To eliminuje większość problemów. Przy okienku stać trzeba jedynie po
    odbiór przesyłki "za potwierdzeniem odbioru".

    E.

  • 3. Data: 2007-01-29 15:18:00
    Od: "pejurek" <j...@q...rq>

    Człowiek podpisany jako "Marek Witbrot" napisał:
> [...]
    > -okrągłą pieczątkę z orzełkiem
    > -datę urodzenia
    > Chodzi o to, że nie było mowy o adresie zamieszkania.

    W dowodzie osobistym (przynajmniej tym starym) jest adres zameldowania a nie
    zamieszkania.
    Ja jestem zameldowany w zupełnie innym mieście niż to, w którym mieszkam.
    Wiele razy odbierałem przesyłki polecone na poczcie okazując dowód osobisty
    i nigdy nikt nawet nie zajrzał na stronę z meldunkiem (stary dowód -
    książeczka).

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-01-29 15:57:05
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    pejurek napisał(a):

> [...]
    > Wiele razy odbierałem przesyłki polecone na poczcie okazując dowód
    > osobisty i nigdy nikt nawet nie zajrzał na stronę z meldunkiem (stary

    Widzisz- tym się różni twoja poczta od mojej.
    Na mojej się dowiedziałem, że jeśli w DO adres zameldowania nie będzie
    się zgadzał z adresem na przesyłce, to przesyłki nie otrzymam.
    Próbuję dociec, na jakiej podstawie moja poczta działa w ten sposób.

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 5. Data: 2007-01-29 16:41:22
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    pejurek napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >Wiele razy odbierałem przesyłki polecone na poczcie okazując dowód osobisty
    >i nigdy nikt nawet nie zajrzał na stronę z meldunkiem (stary dowód -

    U mnie zawsze tam zaglądają i prawie natychmiast rezygnują z prób ustalenia
    który to z wielu wpisów jest aktualny.

  • 6. Data: 2007-01-29 17:05:09
    Od: "ZauraK" <z...@z...zaurak>

    Marek Witbrot wrote:

> [...]
    > Jednak nawet, gdybym Dowód Osobisty okazał, to i tak bym nie dostał
    > przesyłki, bo została ona wysłana na inny adres, niż mój adres

    A jak oddają sąsiadowi z klatki schodowej (bo akurat się nawinął
    listonoszowi) to jest dobrze, a w okienku potrafią stawiać wymagania -
    Prawo Pocztowe jest popaprane w tym względzie.

    ZauraK

  • 7. Data: 2007-01-29 17:07:46
    Od: "Andre NH" <a...@...pro.onet.pl>

> [...]
    > się zgadzał z adresem na przesyłce, to przesyłki nie otrzymam.
    > Próbuję dociec, na jakiej podstawie moja poczta działa w ten sposób.

    Prawo jest takie, że przesyłkę może odebrać każda osoba, która jest
    zameldowana w miejscu gdzie ów przesyłka jest adresowana. Nie dotyczy to
    jednak "sądówek".

    Andre NH

  • 8. Data: 2007-01-29 17:08:53
    Od: "Andre NH" <a...@...pro.onet.pl>

    > A jak oddają sąsiadowi z klatki schodowej (bo akurat się nawinął
    > listonoszowi) to jest dobrze, a w okienku potrafią stawiać wymagania -
    > Prawo Pocztowe jest popaprane w tym względzie.

    Ciii.... ja tego nie słyszałem. :)

    Andre NH

  • 9. Data: 2007-01-29 17:18:02
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    Andre NH napisał(a):

    > Prawo jest takie, że przesyłkę może odebrać każda osoba, która jest
    > zameldowana w miejscu gdzie ów przesyłka jest adresowana. Nie dotyczy to
    > jednak "sądówek".

    W tę stronę się zgadza.
    Ale czy ja mogę otrzymać przesyłkę poleconą na adres lokalu, w którym
    nie jestem zameldowany? (wracamy do nieszczęsnego dokumentu tożsamości z
    adresem zameldowania) Przecież na kopercie jest moje imię i nazwisko.
    Czy to nie wystarcza?

    Paradoksalnie więc, gdybym mieszkał w akademiku i nie zdążyłbym się
    jeszcze zameldować do niego (tymczasowo), to sam nie mogę odebrać
    przesyłki zaadresowanej do mnie, ale mój kolega z pokoju (którego
    właściwie nie znam, bo jestem nowy) może?

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 10. Data: 2007-01-29 17:22:42
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    ZauraK napisał(a):

    > A jak oddają sąsiadowi z klatki schodowej (bo akurat się nawinął
    > listonoszowi) to jest dobrze, a w okienku potrafią stawiać wymagania -
    > Prawo Pocztowe jest popaprane w tym względzie.

    No właśnie w Prawie Pocztowym o tym cisza (kiedyś widziałem dotyczące
    tego regulacje właśnie w Prawie Pocztowym, albo w jakiejś Ustawie o
    Świadczeniu Usług przez Pocztę Polską- teraz nie mogę znaleźć).
    Przedstawiona przez ciebie hipotetyczna sytuacja została mi objaśniona
    przy okienku- otóż listonosz zna z widzenia osoby, którym przez dłuższy
    czas listy nosi i dlatego nie musi sprawdzać przy drzwiach tożsamości,
    natomiast w okienku mają "pod sobą" więcej ludności i nie znają klientów
    z widzenia, dlatego muszą zobaczyć dowód (prawdę mówiąc w taki sposób
    pani z okienka tłumaczyła mi troszkę inną sytuację, ale bardzo podobną).

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl