  • 41. Data: 2009-11-17 13:43:00
    Temat: Re: Licencja Microsoftu [SPRZEDAŻ niezgodna z licencją]
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > MS *w treści licencji* w sposób wyraźny podejmuje zobowiązania co do
    > zwrotu kasy w przypadku braku akceptacji licencji MS np. po jej
    > *dokładnym* przeczytaniu. MS twierdzi że "jakby co to zwróci" za
    > sprzedawcę (w wersji en) ale *wyraźnie* "sugeruje" zwrócenie się
    > najpierw do sprzedawcy:

    Eee... To pokaz tresc licenji EULA w wersji polskiej do systemu
    oem sprzedanego razem z laptopem np DELL-a ;) a nie cos z USA.

    j.

  • 42. Data: 2009-11-17 14:07:37
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    januszek <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Eee... To pokaz tresc licenji EULA w wersji polskiej do systemu
    > oem sprzedanego razem z laptopem np DELL-a ;) a nie cos z USA.
    >
    > j.

    No wiec w Polskich wersjach tego niema => MS wystawił dupę *szeroko* i
    usłużnie na oskarżenia o praktyki monopolistyczne przy sprzedaży "bez
    wyboru" komputerów z preinstalowanym oprogramowaniem MS.
    Mam nadzieje że UE im skopie dupę *szybko* i kosztownie dla MS.

    http://download.microsoft.com/Documents/UseTerms/Win
    dows%20Vista%20SP1_Home%20Basic_Polish_15211e23-78ae
    -4e2e-b66f-090e7bb6d18e.pdf
    http://www.microsoft.com/about/legal/useterms/defaul
    t.aspx

    <quote>
    POSTANOWIENIA LICENCYJNE DOTYCZĄCE OPROGRAMOWANIA MICROSOFT
    DODATEK SERVICE PACK 1 DLA SYSTEMU WINDOWS VISTA HOME BASIC
    DODATEK SERVICE PACK 1 DLA SYSTEMU WINDOWS VISTA HOME PREMIUM
    DODATEK SERVICE PACK 1 DLA SYSTEMU WINDOWS VISTA ULTIMATE
    Niniejsze postanowienia licencyjne stanowią umowę między Państwem a
    ? producentem urządzenia rozpowszechniającym oprogramowanie razem
    z urządzeniem lub
    ? osobą lub firmą instalującą oprogramowanie, która rozpowszechnia
    oprogramowanie razem z urządzeniem.
    Należy się z nimi zapoznać. Postanowienia dotyczą określonego powyżej
    oprogramowania, jak również nośników, na których zostało ono Państwu
    dostarczone, jeśli takie nośniki istnieją.
    #v+
    Postanowienia licencyjne w formie drukowanej, które mogą towarzyszyć
    oprogramowaniu, zastępują wszelkie postanowienia licencyjne
    wyświetlane na ekranie.
    #v-
    </quote>

    A w skrócie: swoimi praktykami MS jak dla mnie się wystawia prawnie
    *szeroko* i jest wyłącznie kwestią wyboru MS czy na oskarżenia o łamanie
    umowy licencyjnej czy na praktyki monopolistyczne (w Polsce i UE).

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Od Giertycha do Gierka tylko jedna literka!

  • 43. Data: 2009-11-17 14:09:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > No wiec w Polskich wersjach tego niema

    W Polskiej wersji BOX Siódemki jest tak:

    "Korzystanie przez Licencjobiorcę z tego oprogramowania oznacza, że
    akceptuje on niniejsze postanowienia. Jeśli Licencjobiorca ich nie
    akceptuje, nie może korzystać z oprogramowania. W takim przypadku należy
    zwrócić oprogramowanie sprzedawcy w celu uzyskania zwrotu zapłaconej
    kwoty lub innej formy rekompensaty. Jeśli wspomniana kwota nie zostanie
    zwrócona, Licencjobiorca powinien skontaktować się z Microsoft lub
    podmiotem stowarzyszonym Microsoft właściwym dla kraju Licencjobiorcy w
    celu uzyskania szczegółowych informacji o zasadach obowiązujących w tym
    zakresie w Microsoft. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na
    stronie www.microsoft.com/worldwide. W Polsce należy wybrać numer (+48)
    22-594-1000 lub odwiedzić witrynę www.microsoft.com/POLAND/. "

    j.

  • 44. Data: 2009-11-17 14:14:05
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> pisze:

> [...]
    > *szeroko* i jest wyłącznie kwestią wyboru MS czy na oskarżenia o łamanie
    > umowy licencyjnej czy na praktyki monopolistyczne (w Polsce i UE).

    A poza tym: Użytkownik zgadza się w trakcie instalacji na taką EULA jaka
    mu się wyświetliła na ekranie a nie na "jakąś inną" => MS nie ma "dowodu"
    na zgodę użytkownika na "drukowaną EULA" :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Strzeżonego Pan Bóg strzeże.

  • 45. Data: 2009-11-17 14:14:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 15:09:56 +0100, januszek napisał(a):

    > Jeśli Licencjobiorca ich nie
    > akceptuje, nie może korzystać z oprogramowania. W takim przypadku należy
    > zwrócić oprogramowanie sprzedawcy w celu uzyskania zwrotu zapłaconej
    > kwoty lub innej formy rekompensaty.

    Bardzo ładnie powiedziane, serio! W sumie kupujesz sprzęt z
    preinstalowanym systemem, jak Ci nie pasuje -- oddajesz go, a sprzedawca
    zwraca Ci kasę za system (ciekawe jak liczą jego cenę).

    Problematyczne pewnie będzie wyzbycie się tego wszystkiego, co sprzedawca
    podrzuci -- jakieś opakowania, nalepki -- bo prawie jestem pewien, że
    zażądają zwrotu tego szmelcu...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 46. Data: 2009-11-17 14:19:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Bardzo ładnie powiedziane, serio! W sumie kupujesz sprzęt z
    > preinstalowanym systemem, jak Ci nie pasuje -- oddajesz go, a sprzedawca
    > zwraca Ci kasę za system (ciekawe jak liczą jego cenę).

    MS wydaje sie traktowac sprzet ze swoim oprogramowaniem OEM jako
    jednosc.

    > Problematyczne pewnie będzie wyzbycie się tego wszystkiego, co sprzedawca
    > podrzuci -- jakieś opakowania, nalepki -- bo prawie jestem pewien, że
    > zażądają zwrotu tego szmelcu...

    Swoja droga jak kupowalem laptopa to zamowiem model bez OS i nie bylo
    problemu z realizacja :)

    j.

  • 47. Data: 2009-11-17 14:20:24
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> naskrobał/a w

> [...]
    > sprzedawca podrzuci -- jakieś opakowania, nalepki -- bo prawie
    > jestem pewien, że zażądają zwrotu tego szmelcu...

    To była licencja z BOXa.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 48. Data: 2009-11-17 14:25:30
    Temat: Re: Licencja Microsoftu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:

    > Jeszcze mi przyszła do głowy wątpliwość, czy taki zapis w licencji nie
    > jest zmuszaniem do transakcji wiązanej? Normalnie kupiłbym podzespoły +
    > system operacyjny, złożyłbym sobie z tego komputer i miałbym sprawny,
    > działający produkt.
    >
    > A wg zapisów licencji muszę kupić podzespoły + system operacyjny +
    > usługę składania, której nie chcę i nie potrzebuję.

    nie musisz

  • 49. Data: 2009-11-17 14:27:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mz wrote:

    > Kieruje i owszem. Ale tym postem chcia?em ci pokazaae ?e
    > ten_system_operacyjny jest mi niezbedny.

    No to idź i go kup.
    Czemu sie uparles, ze musi być OEM
    Nie ma problemu z kupieniem samego Windowsa.

  • 50. Data: 2009-11-17 14:49:58
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > nie musisz

    Nie muszę, bo

    a) złożę sobie samemu komputer i ten OEM będzie legalny,
    czy nie muszę, bo

    b) złożę sobie samemu komputer i mogę kupić BOX za 3x wyższą cenę?